نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی Hp Elitebook Folio 1040

اگر برای انجام کارهای کامپیوتری خود به یک لپ تاپ سبک نیاز دارید که دائم همراه شما باشد ، لپ تاپ Hp Elitebook Folio 1040 می تواند گزینه مناسبی باشد.
نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی Hp Elitebook Folio 1040

لپتاپ EliteBook Folio 1040 یک لپ‌تاپ تجاری ممتاز است که طراحی شیک را با عملکرد قدرتمند ترکیب می‌کند و آن را به گزینه‌ای برجسته برای حرفه‌ای‌ها در حال حرکت تبدیل می‌کند. شاسی باریک و سبک وزن آن یک صفحه نمایش 14 اینچی پر جنب و جوش با تصاویر واضح و زوایای دید وسیع را در خود جای داده است که بهره وری و همکاری را افزایش می دهد.

در زیر قاب، لپ‌تاپ مجموعه‌ای از پردازنده‌های Core اینتل را در خود جای داده است که عملکرد چندوظیفه‌ای روان و مدیریت کارآمد گردش کار را تضمین می‌کند. صفحه کلید با نور پس زمینه تایپ راحت را فراهم می کند، در حالی که صفحه لمسی ناوبری دقیق را ارائه می دهد. ویژگی‌های امنیتی مانند حسگر اثر انگشت و دوربین IR اختیاری حفاظت از داده‌ها را افزایش می‌دهند. لپ تاپ EliteBook Folio 1040 با ترکیبی از سبک، عملکرد و امنیت، به عنوان یک انتخاب قانع‌کننده برای حرفه‌ای‌هایی است که به دنبال یک لپ‌تاپ تجاری سطح بالا هستند.

 با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 دارای عملکردی سریع ، امنیت قوی و ماندگاری بالای باتری در طراحی باریک و سبک است ، اما تاچ پد بدون کلیک برای همه مناسب نیست.

شرکت hp برای جلب رضایت کاربران صاحب کسب و کار که همزمان به قابل حمل و امن بودن لپ تاپ نیاز دارند، لپ تاپ Folio 1040 سال 2014 معرفی کرد. Elitebook Folio 1040 با داشتن ظاهر آلومینیومی جذاب، توان پردازش بالا با پردازشگر Core i7 و نرم افزارهای امنیتی قوی ، از اطلاعات شخصی کاربران محافظت می کند. این لپ تاپ با وزن کم و مشخصات فنی حرفه ای، برای صاحبان مشاغل و کسب وکارها گزینه مناسبی است.

طراحی  

لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 در عین دقت و ظرافت طراحی شده است. این لپ تاپ چشم نواز و فوق العاده زیبا دارای درپوش آلومینیومی به رنگ خاکستری تیره و یک آرم بزرگ کروم HP در مرکز قاب خود است.  بالای صفحه کلید و به موازات صفحه نمایش، نواری توری شکل وجود دارد که محل قرار گرفتن بلندگو است.  یک صفحه لمسی بزرگ زیر صفحه کلید و پرینتر اثر انگشت سمت راست آن قرار گرفته است.

وزن نوت بوک Folio 1040 حدود 1.64 کیلوگرم است که نسبت به سایر نوت بوک های 14 اینچی ، وزنی متوسط محسوب می شود. با ابعاد 1.6*23.3*33.8  سانتی متری Folio 1040 کمی از  Lenovo X1 Carbon باریک تر است.


صفحه کلید

صفحه کلید متوسطی دارد. کلیدها ابعاد مناسبی دارند و فاصله خوبی بین آنها وجود دارد که به تایپ سریع و راحت کمک می کند. کلید های جهت بالا و پایین باریک هستند و در هنگام تایپ مشکل ایجاد می کنند. در مجموع کلید بازخورد خوبی دارند اما در مقایسه با سری Thinkpad لنوو استحکام و بازخورد ضعیف تری دارند.

صفحه لمسی یا تاچ پد

لپ تاپ EliteBook Folio 1040  اولین نوت بوکی است که از ForcePad جدید Synaptics استفاده کرده است ، که دکمه های فیزیکی را کنار می گذارد و با کلیک بر روی یک تاچ پد کاملاً حساس ، کار می کند.  ضربه زدن به ForcePad به عنوان یک کلیک چپ ثبت می شود ، و به آرامی لمس کردن قسمت پایین سمت راست به عنوان یک کلیک راست عمل می کند. ما توانستیم با نگه داشتن انگشت اشاره گر خود در نزدیکی پایین سمت چپ در حالی که از انگشت میانی برای فشار دادن مکان نما استفاده می کنیم ، بخش بزرگی از متن را برجسته کنیم. همچنین فهمیدیم که فشار بر روی سطح سخت و بی حرکت کمی آزاردهنده است.

شما می توانید تجربه ForcePad خود را از طریق منوی تنظیمات تاچ پد سفارشی کنید ، که به شما امکان می دهد عملکردهایی مانند چرخش دو انگشت و سه انگشت را برای تغییر در تصاویر تغییر دهید. ForcePad تنها گزینه شما برای ناوبری داخلی است ، زیرا EliteBook فاقد ژوئستیکی است که معمولاً در نوت بوک های تجاری یافت می شود.

صفحه نمایش

HP سه صفحه نمایش مختلف برای نمایشگر Folio 1040  ارائه می دهد. گزینه اصلی صفحه نمایش را که دارای یک پنل Full HD IPS از Chi Mei است با 300 نیت بررسی کرده است. گزینه های دیگر شامل پانل 400 نیت یا 700 نیت ، هر دو  FHD یا 4K  هستند. هر یک از این پانل ها می توانند پیکربندی شوند که شامل یک صفحه لمسی خازنی است. همچنین می تواند به فناوری  Sure View HP مجهز باشد ، که می تواند برای کاهش زاویه دید صفحه نمایش فعال شود و باعث حفظ حریم خصوصی صفحه نمایش شود.

در کل صفحه نمایش Folio 1040  نسبتاً خوب است. زمان پاسخگویی در یک صفحه پنل IPS به طور متوسط سریعتر است. PWM  تا سطح روشنایی 59٪ است ، اما فرکانس بالا 26،000 هرتز فقط توسط حساس ترین کاربران مورد توجه قرار می گیرد. گوشه های پایین صفحه نسبت به قسمت بالایی کمرنگ تر است ، اما این موضوع فقط با نظارت مستقیم مشاهده می شود. در غیر این صورت پانل به طور مساوی دارای نور پس زمینه است.

صدا

موسیقی خروجی از بلندگوهای EliteBook Folio 1040 کیفیت متوسط دارد.  گام های بالاتر در قطعه "دریاچه قو"  آثر چایکوفسکی کمی مبهم بود و در حداکثر حجم آن ، از صدای بلندگوها کمی سر و صدا شنیدیم. به جای Beats Audio ، که در بیشتر لپ تاپ های مصرفی یافت می شود ، کنترل پنل صوتی Folio  برند DTS Studio Sound است. از قضا ، به نظر می رسد با صفحه کنترل Beats Audio یکسان است.
لپ تاپ EliteBook Folio 1040  شدت 79 دسی بل را در تست صوتی Laptop Mag ثبت کرده است. (میزان صدای خروجی از 23 اینچ اندازه گیری می شود) و کمی از Dell 7440 (82 dB) ، Lenovo X1 (82 dB) ، Acer P645 (83 dB) کمتر بود.به طور متوسط در لپ تاپ های سبک شدت 84 دسی بل است.

گرما

با توجه به ظرافت و نازکی EliteBook Folio 1040 کمی گرم می شود. پس از پخش یک فیلم Hulu در صفحه کامل به مدت 15 دقیقه ، قسمت زیرین سطح به  38.6 درجه سانتی گراد رسید. این تقریباً 3 درجه از آستانه گرمای این رده بیشتر است. خوشبختانه کلیدهای G و H  با دمای 32.5 و صفحه لمسی با دمای 29.4 بسیار سردتر بودند.

پورت ها

لپ تاپ EliteBook Folio 1040 یک درگاه USB 3.0 ، یک DisplayPort با اندازه کامل ، یک جک هدفون / میکروفون ، یک اسلات کارت miniSIM و یک اتصال دهنده متصل اختصاصی HP دارد. در سمت چپ یک اسلات کارت حافظه microSD ، Smart Card و پورت USB 3.0 دوم وجود دارد. به منظور دستیابی به طراحی اولتراسلیم  اچ پی ، در مدل G1 ، جک اترنت و درگاه VGA موجود در نسل قبلی حذف شده است.  برای به دست آوردن اتصال اینترنتی سیمی یا اتصال به پروژکتورهای قدیمی ، باید به آداپتور وصل شوید.

عمر باتری

طبق آزمایش مجله لپ تاپ EliteBook Folio 1040 در شرایط اتصال به وای فای و با 40 درصد روشنایی زمان 7 ساعت و 41 دقیقه را ثبت کرده است که نسبت به متوسط عمر باتری این دسته که 6 ساعت 44 دقیقه است، عمر باتری بیشتری را ثبت کرده است.

در نهایت ویژگی‌های ممتاز این لپ‌تاپ هزینه زیادی دارد و آن را کمی گران‌تر از برخی رقبا می‌کند. علاوه بر این، در حالی که عمر باتری قابل احترام است، ممکن است یک روز کاری کامل تحت استفاده سنگین دوام نیاورد و کاربران مجبور به حمل شارژر شوند. علی رغم این اشکالات جزئی، EliteBook Folio 1040 یک گزینه عالی برای حرفه ای هایی است که عملکرد، قابلیت حمل و امنیت را در یک بسته پیچیده اولویت می دهند.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد