نقد و بررسی لپ تاپ اپل Apple MacBook Pro A1286

لپ تاپ های اپل مثل گوشی های این شرکت به دلیل کیفیت بالا و حساسیت زیاد تولید کننده ، از جایگاه ویژه ای میان مخاطبان و کاربران برخوردار هستند. لپ تاپ Apple MacBook Pro A1286 Core i7 محصول سال 2011 شرکت اپل است و همچنان لپ تاپی با کیفیت و کارایی بالاست.
نقد و بررسی لپ تاپ اپل Apple MacBook Pro A1286

لپ تاپ Apple MacBook Pro A1286  محصولی از لپ تاپ های برند اپل است که دارای پردازنده Core i7 با کارت گرافیکی مجزا و قابلیت تبدیل اتوماتیک ، عمر باتری 8 ساعتی، نور بک لایت صفحه کلید و تاچ پد بسیار عالی است که می تواند طیف گسترده ای از کاربران را راضی نگه دارد. از طرفی تا حدی گرم شدن سیستم ، محدودیت پورت ها و قیمت نسبتا بالا، ممکن است عده ای را از خرید منصرف کند. اما برای خیلی از کاربران وفادار این برند، اپل، اپل است. نمادی از زیبایی، کیفیت و وجهه اجتماعی.

 با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

تقریباً نه سال از زمانی که اپل MacBook Pro 15 اینچی به روز شده خود را منتشر کرده، میگذرد. مدلی که شامل طراحی آلومینیومی زیبا ، پشتیبانی از SD Card و یک باتری لیتیوم یون با ماندگاری بالا است. این مدل پیشرفتهایی زیادی را نسبت به نسل پیش خود داشته است. این پیشرفتها شامل پردازنده قوی و مورد انتظار Intel Core i7 است که قادر به اورکلاک شدن در  پرواز و فناوری جابجایی خودکار کارت گرافیکی است که باعث می شود حرکت از حالت گرافیکی مجزا به گسسته در حالی انجام شود که برای کاربر نامحسوس باشد. از همه بهتر این است که حتی با جهش از پردازنده Core 2 Duo به Core i7 ، اپل توانسته است ظرفیت عمر باتری را حفظ کند.

مشخصات Apple MacBook Pro A1286 

Bluetooth Bluetooth 2.1
Brand Apple
CPU 2.66-GHz Intel Core i7-620M
Card Slots 2-1 card reader
Company Website http://www.apple.com
Display Size 15.4
Graphics Card Intel GMA HD (integrated), Nvidia GeForce GT 330M
Hard Drive Size 500GB
Hard Drive Speed 5,400rpm
Hard Drive Type SATA Hard Drive
Native Resolution 1440x900
Operating System OS X 10.6 (Snow Leopard)
Optical Drive DVD SuperMultiDrive
Optical Drive Speed 8X
Ports (excluding USB) Headphone, Firewire 800, Ethernet, DisplayPort, Microphone
RAM 4GB
RAM Upgradable to 8GB
Size 14.4 x 9.8 x 1.0 inches
USB Ports 2
Video Memory 512MB
Warranty/Support One-year limited parts-and-labor and 90 days of toll-free, 24/7
Weight 5.6 pounds
Wi-Fi 802.11b/g/n

طراحی

Apple MacBook Pro A1286  با اندازه 15 اینچی اسپرت همان طرح منبت کاری شده فلزی یک تکه است که همانند سایر لپ تاپ های تولید شده توسط اپل ، با یک شاسی آلومینیومی محکم و لبه های گرد طراحی شده است. نمای کلی جذاب ، درخشان و مدرن است ، هرچند که به روزرسانی اجزایی مانند RAM و هارد دشوارتر شده است ، زیرا قسمت پایین به صورت یک تکه طراحی شده است.

لپ تاپ MacBook Pro A1286 در ابعاد ، مشابه مدل قبلی خود طراحی شده است. ابعاد این لپ تاپ  36.5 *24.9*2.5  سانتی متر است ولی وزن آن 2.54 کیلوگرم است که از مدل قبلی سنگین تر است. درست است که وزن آن برای جابه جایی نسبتا سنگین می باشد اما ابعاد آن برای قرار گرفتن در کیف ، کاملا مناسب است. این چیزی است که در مورد همه لپ تاپ های 15 اینچی می توان گفت. نزدیک ترین رقیب این لپ تاپ در طراحی و اندازه و وزن ، لپ تاپ HP Envy 15 است که وزنی معادل 2.35 کیلوگرم دارد که کمی سبک تر macbook pro 15 است. همچنین در صورت استفاده از این لپ تاپ در هنگام سفر، متوجه خواهید شد که به خوبی روی پاهای شما قرار خواهد گرفت.

حرارت

MacBook Pro 15 اینچی در آزمایش گرما و حرارت ، جایی که به مدت 15 دقیقه یک فیلم Hulu را در صفحه نمایش کامل پخش می کنند ، به خوبی دمای پایینی را ثبت کرده است. فضای بین کلیدهای G و H همچنان دمای 28.8 درجه سانتی گراد و صفحه لمسی فقط 21.6 درجه را نشان داده است. با این حال ، قسمت پشت نوت بوک به 40 درجه رسیده که نسبتا دمای بالایی است. همچنین ، پس از استفاده از سیستم به مدت یک ساعت و تایپ و تماشای یک فیلم دیگر Hulu ، وسط بخش زیرین به 40.5 درجه رسیده است. علاوه بر این ، در  تست با بازی World of Warcraft  ، صدای فن تا 3 متر آن طرف تر به گوش می رسید. با این وجود از HP Envy 15  که دمای 43.3 درجه را ثبت کرد، خنک تر است و عملکرد بهتری دارد.

صفحه کلید و تاچ پد

لپ تاپ MacBook Pro 15 دارای صفحه کلید کم عمق با کلیدهای جدا شده سیاه و سفید است که در هنگام تایپ آدرس سایت و یا نوشتن و تایپ اسناد بازخورد کاملی را ارائه می دهد. کلیدها دارای نور پس زمینه هستند ، ویژگی ای که می تواند به صورت دستی یا توسط سنسور نور محیط فعال شود ، که در هنگام تایپ کردن در شرایط کم نور (مانند اتاق تاریک) ، کلیدها را روشن می کند. در صورتی که در اتاق تاریک تایپ کنید ، درخشش نرم شما را قادر می سازد کلیدها را به وضوح ببینید.

اپل اولین شرکتی بود که دکمه های ماوس را در داخل تاچ پد قرار داد. با اینکه که دیگر شرکت ها از آن تقلید کرده اند ، اما تاچ پد اپل همچنان بهترین است. نه تنها بسیار بزرگ است ، بلکه هرگز مانند برخی از تاچ پد های دل و HP ، مکان نما حتی در هنگام استفاده از دو دست نیز کاملا صحیح عمل می کند.

البته قابلیت های چند لمسی نیز در آن طراحی شده است و اپل یک ویژگی اضافی به نام پیمایش اینرسی اضافه کرده است. هنگامی که از دو انگشت برای پیمایش یک سند استفاده می کنید ، حتی پس از تکمیل کشیدن انگشت ، کمی حرکت می کند. این قابلیت کار با اسناد بزرگ را آسان تر می کند.

صفحه نمایش و پخش صدا

طبق معمول ، صفحه نمایش روشن و واضح 15.6 اینچی در مک بوک پرو فوق العاده است. وضوح تصویر 1440 در 900 پیکسل آن کافی است ، اگرچه گمان می کنیم بسیاری از عکاسان و طراحان تصاویر گرافیکی خلاق گزینه 1680 در 1050 پیکسل را انتخاب کنند. اگرچه انعکاس نور در صفحه نمایش براق آن خیلی خوشایند نیست ، اما خوب است بدانید که یک گزینه ضدانعکاس  وجود دارد که فقط برای نمایشگرهای با وضوح بالاتر قابل سفارش است. در صفحه نمایش پیش فرض(1440 در 900 پیکسل)، رنگ ها روشن و شفاف هستند و سیاهی ها عمیق و تاریک دیده می شوند و زاویه دید هم از نظر عمودی و هم از نظر افقی عالی به نظر می رسد.

بلندگوهای طرفین صفحه کلید قرار دارند و صدای بسیار خوبی را ارائه می دهند. در تست ما موزیکی از احسان خواجه امیری پخش شد که به خوبی صدای زیر و بالا توسط بلندگوها پوشش داده شد. همچنین برای تست صدای باس موسیقی سبک رپ نیز پخش شد که باز هم نتیجه ای عالی بدست آمد. این کیفیت صدا و همچنین حجم صدا از بسیاری از لپ تاپ های تست شده، عملکرد بهتری دارد.

درگاه ها و وب کم

در سمت راست MacBook Pro 15 اینچی ورودی  8X SuperDrive و Kensington را خواهید دید. در سمت چپ دو پورت USB2 ، Mini DisplayPort  یک درگاه FireWire 800 ، پورت برق MagSafe و جک هدفون و میکروفون قرار گرفته است. یک شکاف ExpressCard در نسخه اورجینال 15 اینچی MacBook Pro (و در حال حاضر 17 اینچی MacBook Pro) وجود دارد که با یک اسلات کارت SD جایگزین شده است. همچنین نسبت به هزینه ای که بابت این لپ تاپ دریافت می شود بهتر است یک درگاه USB دیگر و یک درگاه  HDMI نیز در آن ببینیم.

وب کم بالای صفحه نمایش در یک مکالمه تصویری عملکرد بسیار عالی دارد. در مورد تست ما تماس گیرنده می گفت که می تواند اشیاء را در پس زمینه و همچنین دوخت روی پیراهن ما را ببیند. از سوی دیگر میکروفون تعبیه شده نیز صدای ما را به خوبی دریافت و ارسال می کرد.

عمر باتری و سیستم بی سیم

ما هرگز انتظار عمر باتری درخشانی از نوت بوک های 15 اینچی نداریم ، اما این موقعیتی است که MacBook Pro واقعاً از آن برای اثبات تمایز خود استفاده کرده است. تست باتری لپ تاپ (جستجو و تایپ مداوم در وب از طریق Wi-Fi) این نوت بوک 7 ساعت و 54 دقیقه به طول انجامید که بیش از دو برابر میانگین این رده  (سه ساعت و چهل دقیقه) است و زمانی مانند یک ultraportable نازک وسبک را ثبت کرده  است. عمر باتری MacBook Pro15 از مدل قبلی که 8:06 ساعت بود، کمتر است اما با توجه به تغییر و ارتقا پردازنده ، عمر باتری قابل قبولی است.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.   

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد