نقد و بررسی تبلت ویندوزی لنوو Lenovo ThinkPad Helix

تبلت ویندوزی لنوو ThinkPad Helix از Lenovo طرحی با قابلیت تبدیل و همه کاره ، صفحه لمسی Full HD و عمر باتری چشمگیر را ارائه می دهد ،که با توجه به کارایی بالا و کاربری راحت، قیمت مناسبی دارد.
نقد و بررسی تبلت ویندوزی لنوو  Lenovo ThinkPad Helix

تبلت ویندوزی Lenovo ThinkPad Helix یک دستگاه همه کاره و با کارایی بالا است که به افراد حرفه ای در حال حرکت پاسخ می دهد. با پشتیبانی از صفحه کلید جداشدنی و قلم، به طور یکپارچه از یک لپ تاپ به یک تبلت تبدیل می شود و برای نیازهای مختلف محاسباتی انعطاف پذیری را ارائه می دهد. Helix دارای یک صفحه نمایش واضح و پر جنب و جوش، رابط لمسی پاسخگو و یک پردازنده قدرتمند اینتل است که آن را برای کارهای بهره وری، ارائه ها و یادداشت برداری ایده آل می کند. کیفیت ساخت آن درجه یک است، با دوام و حس ممتاز مترادف با برند ThinkPad. با این حال، دستگاه در مقایسه با برخی تبلت‌های دیگر در سمت سنگین‌تری قرار دارد که می‌تواند بر قابلیت حمل آن تأثیر بگذارد. با این وجود، اگر عملکرد و عملکرد را در یک تبلت ویندوزی در اولویت قرار دهید، ThinkPad Helix یک انتخاب قابل اعتماد است که ناامید نخواهد شد.

در بخش نرم افزار، ThinkPad Helix ویندوز را اجرا می کند و سازگاری با طیف گسترده ای از نرم افزارهای بهره وری و برنامه های تجاری را ارائه می دهد. این تضمین می کند که می توانید بدون مشکل سازگاری، آن را به طور یکپارچه در جریان کار خود ادغام کنید. عمر باتری مناسب است، اما استثنایی نیست، بنابراین ممکن است برای استفاده طولانی مدت نیاز به حمل شارژر داشته باشید. به طور کلی، تبلت ویندوزی Lenovo ThinkPad Helix برای حرفه ای هایی که به دنبال یک تبلت-لپ تاپ هیبریدی همه کاره و قوی هستند، با ساخت عالی و عملکرد قابل اعتماد، البته با وزن کمی بالاتر، گزینه مناسبی است.

 با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

طراحی

تبلت ویندوزی لنوو ThinkPad Helix با اندازه 11.6 اینچی، اولین هیبرید ویندوز 8 است که از طراحی تبلت های جداشده استفاده می کند. علی رغم ماهیت قابل تبدیل در طراحی ، Helix بسیاری از نشانه های ظاهری طراحی در سایر ThinkPad های Lenovo را حفظ کرده است. قسمت پشتی این تبلت از یک ماده لمسی نرم سیاه پوشانده شده است که تا قسمت زیرین و محل قرار گرفتن مچ دست در صفحه کلید، ادامه دارد.

در سمت چپ بالای پنل پشتی تبلت ، یک نماد ThinkPad با یک چراغ کوچک قرمز روی نقطه حرف i وجود دارد که به عنوان یک نشانگر وضعیت سیستم عمل می کند. در سمت راست آن یک دوربین 5 مگاپیکسلی است. در لبه بالای تبلت یک دکمه پاور عمیق فرو رفته ، دریچه فن و شکاف مخصوص قلم موجود است. در لبه سمت راست یک ورودی میکروفون ، هدست و دکمه های مربوط به زیاد و کم کردن صدا و همچنین یک دکمه قفل کردن صفحه قرار دارد .

در لبه زیرین تبلت دو بلندگو ، نگهدارنده  صفحه کلید ، درگاه USB ، مینی DisplayPort و محل قرار گرفتن سیم کارت قرار دارد.

محل اتصال صفحه کلید

به نظر می رسد که در هر تبلت قابل جدا شدن، راهی جدید برای اتصال آن به پایه خود وجود دارد و Helix از این قاعده مستثنی نیست. برای جدا کردن ، یک زبانه قرمز کوچک در گوشه سمت چپ پایین پایه قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا تبلت را از صفحه کلید جدا کنید. این یک تنظیم ظاهری نسبتاً پیچیده را نشان می دهد: یک گیره پلاستیکی در مکانیزم اتصال استفاده شده است ، که شامل دو زبانه فلزی بزرگ ، دو اتصال دهنده و یک فن  کوچک است که هوا را از تبلت بیرون می آورد. Helix در مقایسه با سامسونگ 700T دارای کانکتور بسیار ساده تر است.

تنها ایرادی که می توان به Thinkpad Helix گرفت این است که از روبرو نمی توان آن را 180 درجه باز کرد . با این حال این خوبی را دارد که تبلت را از هر دو طرف می توان روی صفحه کلید قرار داد . همچنین همانند Samsung 700T ، پایه هلیکس یک باتری داخلی نیز دارد که به وزن کلی آن می افزاید.

صفحه نمایش و پخش صدا

صفحه نمایش 11.6 اینچی Helix '1920 x 1080 IPS VibrantView Gorilla Glass تصاویری خیره کننده ارائه می دهد.  رنگ ها به خوبی نمایش داده می شوند.  زاویه دید صفحه نمایش بسیار عالی است و به شما امکان می دهد هنگام نشستن در سمت راست یا سمت چپ سیستم ، تصاویر را به راحتی روی صفحه مشاهده کنید.

در 374 لوکس (واحد انعکاس نور) ، نمایشگر IPS Helix  بسیار روشن است و امکان مشاهده حتی در نور خورشید را آسان می کند. این نمایشگر بسیار بهتر از میانگین دسته نوت بوک های الترا پرتابل  با 231 لوکس و همچنین میانگین تبلت 358 لوکس است.

دو بلندگو استریو در لبه پایین صفحه نمایش Helix قدرت صوتی کافی برای پر کردن یک اتاق کوچک را فراهم می کنند. کیفیت صوتی نسبتا واضح است ، اما صدای باس تقریباً غیرقابل قبول است. مثلا هنگام گوش دادن به موسیقی رپ که صدای بیت آن با ضرب همراه است ، صدای ضرب را با کیفیت مطلوب نخواهید شنید.

صفحه لمسی و قلم

صفحه لمسی Thinkpad Helix پاسخگویی خوبی دارد و از قابلیت 10 انگشتی پشتیبانی می کند. همچنین رابط ویژه ویندوز 8 برای صفحه های لمسی نیز روی آن نصب است و کاربری را راحتتر می کند. همچنین قلم Wacom گنجانده شده در این دستگاه شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. سرعت و دقت آن می تواند در طراحی های دو بعدی و سه بعدی به شما کمک کند تا طرح خود را با آسایش بیشتری پیاده کنید.

صفحه کلید و تاچ پد

تبلت لپ تاپ Helix با صفحه کلید سری ThinkPad با اندازه تقریباً کامل ارائه می شود که بازخورد خارق العاده ای دارد. در تست تایپ ده انگشتی ، ما به طور متوسط سرعت تایپ کردن 70 کلمه در دقیقه را با نرخ خطای 2 درصد به دست آوردیم. که نشان می دهد کار کردن با صفحه کلید بسیار راحت و ساده است و اندازه مناسب دکمه ها و فاصله بین آنها ، به خوبی طراحی شده است. 

صفحه کلید Helix دارای TrackPoint قرمز آشنا بین کلیدهای G ، H و B است که همچنان بهترین کیفیت  را در صنعت دارند. با این حال ، برای به حداکثر رساندن فضا ، سه دکمه ای که به طور معمول بین دکمه space و TrackPoint قرمز قرار دارند ،خوشبختانه  به خوبی کار می کنند.

پد لمسی با اندازه گیری 3.9 2. 2.7 اینچ ، حدود 20 درصد از نسخه های قبلی بزرگتر است ، که استفاده از آن را آسان تر کرده است. حرکات چند لمسی مانند زوم کردن و چرخش در نقاط مختلف، بازخورد کلیکی رضایت بخش و خوبی دارد. ویژگی هایی از ویندوز 8 ، مانند جابجایی برای وارد کردن منوی Charms و جابجایی بین برنامه ها ، به همان اندازه پاسخگویی دارند.

پورت ها

بخش تبلت دستگاه شامل یک درگاه USB 2.0 ، مینی DisplayPort ، کانکتور برق اختصاصی و محل قرار گرفتن سیم کارت است. همه درگاه ها در لبه زیرین تبلت قرار دارند و در هنگام اتصال تبلت به صفحه کلید ، غیرقابل دسترسی میشوند. صفحه کلید Helix شامل دو درگاه USB 3.0 ، مینی DisplayPort و یک کانکتور برق اختصاصی ، همه در لبه عقب است.
درست است که فضا دستگاه محدود است ، اما بهتر بود یک کارت حافظه SD یا حافظه microSD Card و پورت اترنت داشته باشد ، که هر دو اینها برای کاربران تجاری بسیار مفید است.

عمر باتری

تبلت ویندوزی لنوو ThinkPad Helix شامل باتری هایی در بخش تبلت و صفحه کلید است. با احتساب هر دو باتری (باتری لیتیوم پلیمری 3 سلولی تبلت و باتری 4 سلولی لیتیوم صفحه کلید) دستگاه به مدت 8 ساعت و 10 دقیقه در آزمایش باتری laptopmag (جستجو مداوم وب از طریق Wi-Fi) روشن بوده است.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.   

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد