اکستنشن یا افزونه های رایگان گوگل کروم + لیست محبوب ترین های 2023

افزونه ها یا اکستنشن گوگل کروم به شما کمک می کنه تا کاربری ساده تری رو حین کار با مرورگر تجربه کنید. در ان مطلب ده افزونه رایگان و پرکاربرد کروم رو تهیه کردیم. امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیره.
اکستنشن یا افزونه های رایگان گوگل کروم + لیست محبوب ترین های 2023

افزونه یا اکستنشن حکم اپلیکشن گوشی هوشمند رو داره. چطور؟ خب شبهتشون اینه که تو فضای گوشی ، اپلیکشن ها کمک میکنن تا راحتتر کارهای مورد نظرتون رو انجام بدید یا کلا قادر به انجام یک سری کار بشید. همین ماجرا نسبت به اکستنشن هم معنی میده. اکستنشن (که از الان به جاش میگم افزونه) به شما کمک میکنه تا تو محیط مرورگر یک سری کار رو راحتتر انجام بدید یا اطلاعات خاصی رو در اختیارتون میگذاره.

 با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

بذارید با افزونه مدیریت پسورد شروع کنم تا منظورمو بهتر برسونم...

برای دریافت هر کدام از افزونه ها روی عکس آن کیلیک کنید.

افزونه LastPass

رمزهای عبور خود را در یک مکان نگه دارید و به طور خودکار وارد حساب کاربریتون بشید.
استفاده از رمزهای عبور مطمئن در اینترنت امری حیاتی است. بخاطر سپردن چیزی مثل gLR6 @ z! kklEc بسیار سخت است در حالی که استفاده از 123456 به جای آن وسوسه برانگیز اما نامطمئن است.
 LastPass با ایجاد یک گذرواژه قدرتمند متفاوت برای هر سایت ، ذخیره آن به صورت محلی در یک پوشه رمزگذاری شده و پر کردن خودکار فرم وب و ورود به سیستم در صورت لزوم ، مشکل را برطرف می کند. شما فقط باید یک رمز عبور اصلی را بخاطر بسپارید ، و LastPass تقریباً به تنهایی از عهده مراقبت از همه موارد دیگر برمی آید.
برخلاف برخی از نرم افزارهای مدیریت گذرواژه ، نیازی به افزودن همه نامهای کاربری و گذرواژههای خود به یک پایگاه داده ندارید (مگر اینکه بخواهید این کارو انجام بدید). کافیه افزونه رو نصب کنید ، و هر زمان که به یک حساب کاربری آنلاین وارد می شوید ، از شما می خواهد که آیا آن را ذخیره کند یا خیر. کار با این افزونه فوق العاده راحت است
.

افزونه  Evernote Web Clipper

صفحات وب ، بخشهای مختلف متن یا بوک مارک ها را گرفته و بعداً بخوانید
اگر در حال تحقیق روی یک پروژه هستید ، یا فقط وقتی مشغول کار هستید متوجه می شوید که توسط مقاله های جالب حواس شما پرت می شود ، Evernote Web Clipper برای شما فوق العاده است.
هنگامی که مطلبی را می خواهید بخوانید ، روی نماد فیل کلیک کنید و Evernote به شما امکان می دهد کل مقاله ، نسخه ساده شده آن (بدون عکس و قالب بندی) ، کل صفحه ، عکس صفحه یا فقط یک نشانک را ذخیره کنید.
می توانید انتخاب کنید که کدام دفترچه بریده شود و اگر دوست دارید برچسب ها و یادداشت ها را اضافه کنید ، البته این اختیاری است. اگر عجله دارید ، می توانید چیزی را فقط با دو کلیک کلیپ کنید. به طور پیش فرض ، Evernote Web Clipper آخرین تنظیمات استفاده شده شما را هنگام ذخیره یک کلیپ جدید انتخاب می کند.
Evernote Web Clipper همچنین در منوی زمینه ادغام می شود و به شما امکان می دهد با کلیک راست روی صفحه ، صفحه یا عکس را علامت گذاری کنید ، همچنین میانبرهای صفحه کلید نیز قابل تنظیم هستند.
هنگامی که وقت آزاد دارید ، در Evernote.com یا با استفاده از نرم افزار به حساب خود وارد شوید و همه آنچه را که کلیک کرده اید در دسترس و آماده خواندن خواهد بود.

افزونه Save to Pocket

نمی تونید وارد Evernote بشید؟ Pocket یک گزینه جایگزین عالی است که امکان ذخیره محتوای اضافی را نیز ارائه می دهد.
ذخیره در جیب (که قبلاً آن را بعداً بخوانید بعداً خوانده می شود) تقریباً شبیه Evernote Web Clipper است و به شما امکان می دهد در هنگام گشت و گذار روزمره ، قطعات و قطعات جالب را ذخیره کنید.
Save to Pocket به شما امکان می دهد صفحات وب ، پیوندها ، تصاویر ، پرونده ها و موارد دیگر را در یک لیست مرکزی ذخیره کنید ، سپس نتایج را به طور خودکار در همه دستگاه های خود همگام سازی می کند.
این افزونه یک سیستم عالی برای وبگردی است. چه در حال افزودن صفحات یا پیوندها بر روی گوشی ، تبلت یا دسک تاپ خود باشید ، آنها بلافاصله برای مرور در سایر موارد در دسترس هستند.
وقتی چیزی را در Pocket ذخیره می کنید ، برنامه افزودن محتوای دیگر را پیشنهاد می کند که ممکن است مورد پسند شما واقع شود. اگر این کافی نیست ، کاربران در ایالات متحده همچنین می توانند موضوعات مورد علاقه خود در Pocket را با استفاده از پسوند Pocket New Tab مشاهده کنند.

افزونه FoxClocks

یک ساعت جهانی کاملاً قابل تنظیم در نوار وضعیت مرورگر خود داشته باشید.
FoxClocks یک ایده ساده است که با خلاقیتی عالی اجرا شده است. این ساعت به شما نشان می دهد که ساعت کشورهای مختلف چه زمانی رو نشان می دهد وشما بدون هیچ زحمتی برای جستجوی همان اطلاعات در Google ، در زمان صرفه جویی می کنید.
FoxClocks زمان تابش روز را در نظر می گیرد ، بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که یک ساعت یا یک جلسه مهم را از دست نخواهید داد و می توانید زمان را در قالب دلخواه خود مشاهده کنید.
منطقه زمانی را انتخاب کنید یا شهری را جستجو کنید تا آن را به نوار وضعیت Chrome اضافه کنید. اگر خیلی آشفته به نظر برسد ، با کلیک روی دکمه کنار نوار آدرس مرورگر خود ، مکانها نیز قابل دسترسی هستند.

افزونه The Great Suspender

فضا هایی را که برای آزادسازی RAM و افزایش عملکرد استفاده نمی شوند ، خالی کنید.
Chrome به بدنامی حافظه مشهور است و با چندین صفحه باز ، می تواند حتی رایانه های شخصی مجهز به رم بالا را دچار لگ کند. Great Suspender با تعلیق صفحه هایی که در حال حاضر استفاده نمی کنید ، این مشکل را برطرف می کند.
این افزونه بسیار هوشمند است - می توانید دامنه ها و URL های خاصی را در لیست سفید قرار دهید که ترجیح می دهید آنها را به حالت تعلیق در نیاورد (مثل سرویس ایمیل خود) و از به حالت تعلیق درآوردن تب هایی که در حال حاضر در حال پخش رسانه یا نمایش فرم هستند جلوگیری کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید .

افزونه Tab Wrangler

زبانه های غیرفعال را پس از گذشت زمان مشخصی به طور خودکار ببندید
اگر شما فردی هستید که در پایان مرور ده ها ، یا حتی صدها صفحه باز روی مرورگر دارید ، Tab Wrangler ارزش توجه شما را دارد. Tab Wrangler پا فراتر از The Great Suspender می گذارد و با بستن صفحه هایی که برای مدت زمان مشخصی استفاده نکرده اید ، کار می کند. اگر به نظر هشدار دهنده می رسد ، نگران نباشید - تمام برگه های بسته شده در "کرال" Tab Wrangler  ذخیره می شوند ، بنابراین می توانید دوباره آنها را با یک کلیک باز کنید. هر صفحه ای که واقعاً به باز نگه داشتن آن نیاز دارید می تواند پین شود تا در جای خود باقی بماند.
Tab Wrangler برای معتادان به باز کردن تب فوق العاده است ، اما توجه داشته باشید که این افزونه باعث می شود در وضعیت یک صفحه بهینه سازی انجام نشود ، بنابراین اگر روی چیزی در یک برنامه وب یا فرم کار کرده اید ، با بسته شدن برگه از بین می رود .

افزونه GoFullPage  Full Page Screen Capture

یک صفحه وب کامل را با یک کلیک بگیرید و آن را به صورت JPG ذخیره کنید.
Firefox Quantum شامل یک ابزار داخلی برای گرفتن متن و تصویر روی صفحه است و Full Page Screen Capture می تواند همان مورد را به Chrome اضافه کند.
برنامه داخلی به هیچ مجوز خاصی احتیاج ندارد - فقط آن را نصب کنید ، سپس روی آیکون موجود در مرورگر خود کلیک کنید یا روی Alt + Shift + P ضربه بزنید تا یک باره تمام صفحه را ذخیره کنید.
صفحه هنگام ضبط اسکرول می شود و به شما توصیه می شود تا پایان کار ماوس را روی آن حرکت ندهید. پس از اتمام ، تصویر حاصل در یک پنجره جدید ، آماده بارگیری باز می شود. این یک ابزار ویژه مفید برای ذخیره صفحات وب است که می خواهید به صورت آفلاین بخوانید.
حتی اگر صفحه ای بسیار بلند، در یک لحظه قابل کپی کردن نباشد.  Full Page Screen Capture به شما هشدار می دهد و در عوض آن را به تکه های کوچکتر تقسیم می کند.

افزونه Pushbullet

پیام ها را ارسال و دریافت کنید و اعلان های تماس را در مرورگر خود دریافت کنید

حواستون به گوشی روی میزتان است؟ Pushbullet تمام سرویس های گفتگوی شما را از جمله WhatsApp ، Facebook Messenger و حتی پیام های SMS در مرورگر شما قرار می دهد. هنگام دریافت پیام و تماس اعلان دریافت خواهید کرد (به شرطی که تلفن Android داشته باشید) و با رد کردن آنها در رایانه ، آنها نیز از گوشی پاک می شوند.

به هر حال اگر پشت میز خود هستید ، چرا از صفحه کلید و ماوس خود استفاده کامل نمی کنید؟ ارسال پیام های متنی از رایانه شما بسیار آسان تر از استفاده از صفحه لمسی گوشی است و به اشتراک گذاری لینک ها بدون دردسر انجام می شود.

افزونه Stylish

با طرح های رنگی سفارشی ، به صفحات وب جذابیت و  جلوه ای تازه ببخشید
برخی از صفحات وب فوق العاده مفید اما صریحاً زشت هستند. این افزونه فضایی شیک ایجاد می کند. این افزونه دستی Chrome به شما امکان می دهد پوسته های سفارشی را در صفحات وب اعمال کنید و به آنها تغییر فوری دهید تا از لحاظ بصری راحت تر شوند.
اگر خواندن متن سیاه روی زمینه سفید باعث سردرد شما می شود ، از تم های ویژه طراحی شده برای سایت هایی از جمله Reddit ، Facebook و Google قدردانی خواهید کرد. همچنین تم هایی برای بزرگترین سایت های میزبانی ویدیو وجود دارد تا تجربه تماشای لذت بخشی در YouTube ، Vimeo و دیگر میزبان ها داشته باشید.
می توانید تم های نصب شده را ویرایش کنید و در صورت داشتن ذوق و حوصله ، موارد خاص خود را با ویرایشگر Stylish CSS ایجاد کنید.

افزونه Adblock Plus

برای بهبود سرعت و حفظ حریم خصوصی ، تبلیغات و ردیابی کوکی ها را مسدود کنید
شاید افزونه Adblock Plus ، شناخته شده ترین مسدود کننده تبلیغات برای Chrome ، باشد. نصب سریع و آسان و فواید آن بلافاصله قابل مشاهده است. فقط کافیست مرورگر خود را به سمت یک سایت سنگین تبلیغاتی هدایت کنید ، نماد Adblock Plus تعداد زیادی از موارد مسدود شده را نمایش می دهد و احتمالاً می بینید که بیشتر صفحات با سرعت بیشتری نمایش داده می شوند.
نکته مهم دیگر با Adblock Plus ، قابلیت تنظیم فوق العاده آن است. چه بخواهید فقط از اجرای برنامه افزودنی در یک سایت خاص جلوگیری کنید ، یا بخواهید از مجموعه کاملا جدیدی از قوانین مسدود کردن تبلیغ استفاده کنید ، گزینه ها و ابزارهای افزونه Adblock Plus به شما کمک می کند.

به روز رسانی شهریور 1402

لیست محبوب ترین افزونه های 2023

  1. uBlock Origin یک مسدودکننده تبلیغات رایگان و منبع باز برای کروم و سایر مرورگرهای وب است. این به دلیل کارایی، انعطاف پذیری و طیف گسترده ای از ویژگی های آن شناخته شده است. uBlock Origin می‌تواند تبلیغات، پنجره‌های بازشو، بدافزارها و کوکی‌های ردیابی را مسدود کند. همچنین می توان از آن برای مسدود کردن عناصر خاص در وب سایت ها مانند تصاویر، فیلم ها و اسکریپت ها استفاده کرد. uBlock Origin بسیار قابل تنظیم است و کاربران می توانند قوانین خود را برای مسدود کردن یا اجازه دادن به محتوای خاص ایجاد کنند.
  2. AdBlock Plus یکی دیگر از مسدود کننده های تبلیغاتی محبوب کروم است. از بسیاری جهات شبیه به uBlock Origin است، اما آنقدرها قابل تنظیم نیست. AdBlock Plus همچنین دارای برخی ویژگی‌های اضافی است، مانند لیست سفید برای اجازه دادن به تبلیغات در وب‌سایت‌های خاص و مسدودکننده ردیاب که می‌تواند کوکی‌های ردیابی شخص ثالث را مسدود کند.
  3. Google Translate یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می دهد تنها با چند کلیک متن را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید. از بیش از 100 زبان پشتیبانی می کند و می توان از آن برای ترجمه کل صفحات وب، جملات فردی یا حتی کلمات انتخاب شده استفاده کرد. Google Translate همچنین با سایر محصولات Google مانند Gmail و Docs یکپارچه شده است، بنابراین می توانید به راحتی متن را در آن برنامه ها نیز ترجمه کنید.
  4. Grammarly یک جستجوگر گرامر و املا برای کروم است. این می تواند با شناسایی و تصحیح اشتباهات در دستور زبان، علائم نگارشی و املایی به شما در بهبود نوشتار کمک کند. Grammarly همچنین پیشنهاداتی را برای بهبود سبک نوشتاری و وضوح ارائه می دهد.
  5. Honey یک افزونه مرورگر است که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه خریدهای آنلاین خود کمک کند. با یافتن کوپن ها و کدهای تبلیغاتی برای وب سایت هایی که بازدید می کنید کار می کند. عسل همچنین می‌تواند به‌طور خودکار کوپن‌ها را در هنگام پرداخت به سبد خرید شما اعمال کند.
  6. Pinterest Save Button یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می دهد تصاویر و ویدیوها را از وب در حساب Pinterest خود ذخیره کنید. استفاده از آن آسان است و می توان از آن برای ذخیره محتوای هر وب سایتی که از Pinterest پشتیبانی می کند استفاده کرد.
  7. Cisco Webex Extension یک افزونه مرورگر است که پیوستن و شرکت در جلسات Webex را مستقیماً از مرورگر Chrome شما آسان می کند. همچنین به شما امکان می دهد صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید و با سایر شرکت کنندگان همکاری کنید.
  8. اسکایپ یک افزونه مرورگر است که به شما امکان برقراری تماس ویدیویی و ارسال پیام های فوری برای دوستان و خانواده خود را می دهد. استفاده از آن آسان است و ویژگی‌های مختلفی مانند تماس‌های گروهی، اشتراک‌گذاری صفحه و اشتراک‌گذاری فایل را ارائه می‌دهد.
  9. Tampermonkey یک افزونه مرورگر است که به شما امکان می دهد اسکریپت های کاربر را در وب سایت ها اجرا کنید. از اسکریپت های کاربر می توان برای سفارشی کردن رفتار وب سایت ها و افزودن ویژگی های جدید استفاده کرد. Tampermonkey ابزار قدرتمندی است، اما اگر با اسکریپت‌های کاربر آشنا نباشید، استفاده از آن می‌تواند پیچیده باشد.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.   

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد