نقد و بررسی لپ تاپ پاناسونیک Panasonic CF-C2 Toughbook

لپ تاپ صنعتی پاناسونیک Toughbook CF-C2 با طراحی لولا سه گانه اجازه می دهد تا صفحه نمایش 12.5 اینچی کاملاً چرخانده شود و صفحه لمسی به شکل تبلت فعال و از قلم ارائه شده استفاده شود. این لپ تاپ برای افرادی که دستگاهی ضد ضربه و مقاوم نیاز دارند مناسب است.
نقد و بررسی لپ تاپ پاناسونیک Panasonic CF-C2 Toughbook

اولین Toughbook به طور اختصاصی برای بهره گیری کامل از ویندوز 8 طراحی شده است ، و از ویژگی های خوبی برخوردار است. در تاریخ 26 اکتبر 2012 ، پاناسونیک Toughbook C2 را معرفی کرد که اولین مدل Toughbook این شرکت بود و به طور خاص برای ویندوز 8 بهینه شده است. Toughbook C2 یک تبلت لپ تاپ قابل تبدیل است . به این معنی که با چرخش صفحه نمایش و خم کردن و خواباندن آن روی صفحه کلید ، می توان از این دستگاه به عنوان یک نوت بوک معمولی و یک تبلت استفاده کرد.

 با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

صفحه نمایش 12.5 اینچی آن اندازه ای بین آی پدهای  10 اینچی و نمایشگرهای 15-16 اینچی نوت بوک های را پوشش می دهد. وزن کل پاناسونیک Toughbook C2حدوداً چهار پوند (1.81 کیلوگرم) است . این وزن برای یک تبلت بسیار زیاد است ، اما برای یک نوت بوک چند منظوره زیاد نیست. همچنینToughbook C2 برای ویندوز 8 بهینه سازی شده است که مهمترین بهینه سازی آن قابلیت مولتی تاچ ( چند لمسی ) و قلم الکترونیکی قابل مشاهده است.

پاناسونیک عموما این رده را که هوشیارانه ارتقا داده و اصلاح کرده به نام راگ تجاری (business-rugged) عرضه کرده است. اما مورد مدل C2 که نیمه راگ (Semi rugged) نام گرفته، که می توان مشاهده کرد محصولی بین رده راگ و لپ تاپ های کلاس تجاری است.

کسانی که با محصولات Panasonic آشنا هستند ، می دانند که علاوه بر تبلت ها و نوت بوک های راگ مختلفی که در ایالات متحده و جاهای دیگر با نام "Toughbook" به فروش می رسد ، پاناسونیک همچنین دارای یک سری از رایانه های نوت بوک سبک است که تحت نام " Let's Note " در ژاپن به بازار عرضه می شود. بخشی از این ترکیب در ایالات متحده با نام Toughbook مانند  F9 ، S10 و SX2 که اخیراً معرفی شده است در دسترس است . Toughbook C2  جدید از لحاظ بصری دارای ژن هایی از هر دو رده است و همین امر باعث می شود که بی نظیر جلوه دهد.

 

مشخصات فنی لپ تاپ Panasonic Toughbook C2

Status

Added 10/2012, updated 04/2013

Processor

Intel Core i5-3427U with 3MB Intel Smart Cache

CPU Speed

1.80 GHz (3.0GHz Turbo Boost)

CPU TDP

17 watts

Chipset

Intel QM77

OS

Windows 8 Pro 64-bit (with Windows 7 downgrade option)

Standard/Max RAM

4GB/8GB DDR3L-1333MHz

Disk/drive

Shock-mounted, removable "flex-connect" 500GB 7200rpm HD; optional 128GB or 256GB SSD

Card slots

1 ExpressCard/34, 1 SDXC

Display type

Transmissive anti-glare/anti-reflective TFT with Gorilla Glass 2

Display size/res

12.5" widescreen (16:9) 1366 x 768 pixel WXGA, up to 500 nits

Digitizer/pens

5-point capacitive multi-touch and stylus pen

Keyboard/scale

integrated 84-key, probably 100%-scale, spillproof

Housing

Magnesium alloy case

Operating Temp

"business-rugged"

Sealing

"business-rugged"

Shock

30-inch drop to six sides

Crush

Unknown

Size (WxHxD)

11.8 x 8.4 x 1.0-1.7 inches

Weight

3.64/4.0/4.3 lbs. with lightweight/standard battery/long-life battery

Power

Standard: 10.8V/6800mAH
Opt. lightweight: 10.8V/3400mAH
Opt. long life: 10.8V/9300mAH
Bridge battery for hot-swapping

Cameras

Front: 720p webcam + 1280 x 720 stills (front); rear: optional 720p + 3mp (2048 x 1536) AF

Sensors

Ambient light, magnetic, acceleration, gyro

Interface

2 x USB 3.0, 1 x USB 2.0, gigabit RJ45, audio in/out, HDMI; optional: VGA, RJ11, serial, dock, webcam, Smart Card reader, fingerprint scanner

Wireless

Intel Centrino Advanced-N 6235 (802.11a/b/g/n), Bluetooth Class 1 v.4.0 + EDR; optional integrated Gobi3000 or 4G LTE WWAN, optional NFC (Near Field Communications) or Smart Card reader

List price

Starting at US$2,949

Contact

Panasonic C2 at Panasonic

Brochure

Panasonic C2 brochure (PDF)

می توان گفت مدل Toughbook C2 جایگزینی برای نسخه قبلی یعنی C1 است. با وجود اینکه C1 یک راگ تجاری است در حالی که C2 یک نیمه راگ است، اما مشخصات کلی سری راگ  و همچنین قابلیت تبدیل ( تبلت لپ تاپ) در هر دو مشترک است. تفاوت اصلی بین این دو مدل ، سازگاری با ویندوز8 است . مدل C1 صفحه نمایش عریضی دارد که از استاندارد اعلام شده از سوی مایکروسافت برای ویندوز 8 بزرگتر است در حالی که صفحه نمایش C2 کاملا سازگار است.

پاناسونیک همچنین از سنسورهای کافی برای پشتیبانی از تمام عملکردهای جدید ممکن در ویندوز 8 مانند سنسور نور محیط ، مغناطیسی ، شتاب و ژیرو استفاده می کند. همچنین برای کاربری راحتتر در مدل C2 قلم نیز افزوده شده است.

پاناسونیک همچنین اطمینان حاصل کرد که این Toughbook جدید را به فناوری پیشرفته کافی مجهز کرده است تا استفاده از آن لذت بخش باشد. به عنوان مثال ، یک پردازنده برتر Core i5 نسل چهرم اینتل با سرعت 1.8 گیگاهرتز و حداکثر 3.0 گیگاهرتز با Turbo Boost وجود دارد. پردازنده های نسل 4 عملکرد گرافیکی بسیار بهتری ارائه می دهند و از نظر کارایی نسبت به نسل های قبلی بسیار کارآمد هستند ، بنابراین C2 باید سریع باشد.

علیرغم ارتقا پردازنده Toughbook C2، پاناسونیک عمر باتری را حفظ کرده است. باتری استاندارد 73 وات ساعتی که طول عمر آن با استفاده مستمر، حدود 11 ساعت است که عمر باتری بالایی است. اگر این عمر باتری کافی نیست، می توان الز باتری هایی با توان 100 وات ساعت استفاده کرد که 15 ساعت شارژ خواهد داشت. اگر نگران وزن آن هستید می توانید از یک باتری با توان 36.5 وات ساعت استفاده کنید که 5.5 شارژ نگه خواهد داشت.

برای ایجاد اتصال ، لپ تاپ پاناسونیک Toughbook C2 از پلتفرم نسل چهارم اینتل نیز بهره می برد که شامل پشتیبانی از USB 3.0 است . این پورت به معنی ده برابر سرعت انتقال داده است. همچنین یک ماژول WiFi جدید و سریع Intel Centrino WiFi و بلوتوث نسخه 4.0 نیز وجود دارد . همچنین به صورت اختیاری یا آپشنال 3G Gobi 3000 یا 4 G LTE پهنای باند تلفن همراهنیز در دسترس است. با تمام این فناوری های جدید ، پاناسونیک هنوز هم اتصالات قدیمی را برای کسانی که به آن نیاز دارند (سریال و مودم) ارائه می دهد.

در بخش حافظه ، کاربران از 4 تا 8 گیگابایت رم سریع DDR3L بهره می گیرند که با دارا بودن علامت  "L" که معرف نوعی صرفه جویی در مصرف انرژی است که برای قرار گرفتن در کنار تراشه های پردازنده نسل سوم به بعد معرفی شده است.  یک هارد دیسک 320 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار میگیرد که در صورت نیاز می توانند آن را ارتقا دهند یا با هارد های SSD  جایگزین کنند. همچنین این دستگاه فاقد درایو نوری است .

از لحاظ قیمتی ممکن است کمی مساله ساز باشند. زیرا با توجه به قیمت پرداختی برای این تبلت لپ تاپ، می توان گزینه های زیباتری را خریداری کرد. اما بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که Toughbook C2 برای استفاده در اماکن بهداشتی و صنعتی و همچنین بازاریاب هایی که دایم در حال سفر هستند طراحی شده و مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و به خوبی از اسناد و اطلاعات کاربران حفاظت می کند. پشتیبانی 3 ساله پاناسونیک، استفاده از فناوری های Lifetime و ضریب شکست ناچیز این لپ تاپ در میان مصرف کنندگان ، این لپ تاپ را ارزشمند می کند.

اگر به قیمت این دستگاه را تهیه کنید ، خدمات و کاربری و امکانات زیادی را در اختیار خواهید گرفت. این دستگاه مدرن با جدیدترین فن آوری (سال 2012)، صفحه نمایش بسیار روشن (500 نیت) عریض محافظت شده با Corning Gorilla Glass ، تاچ پد و تاچ صفحه هر دو خازنی ، یک قلم خوش دست ، سرعت و کارایی بالا ، عملکرد آرام و بدون فن ، اتصالات مناسب ، عمر باتری و طراحی فوق العاده، برای کاربران تجربه ای عالی ایجاد می کند.

جمع بندی

پاناسونیک CF-C2 Toughbook یک لپ‌تاپ 2 در 1 مقاوم و بادوام است که برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده است که به یک راه‌حل محاسباتی قابل اعتماد در محیط‌های چالش‌برانگیز نیاز دارند. با ساختار مستحکم و گواهی MIL-STD-810G، می‌تواند در برابر افت، ریزش و دمای شدید مقاومت کند، و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کار میدانی، استفاده در فضای باز یا هر موقعیتی که لپ‌تاپ‌های استاندارد ممکن است تحمل نکنند تبدیل می‌کند. صفحه نمایش لمسی 12.5 اینچی پاسخگو است و دید خوبی را حتی در نور شدید خورشید ارائه می دهد، در حالی که طراحی همه کاره 2 در 1 به شما امکان می دهد از آن به عنوان یک لپ تاپ سنتی استفاده کنید یا برای انعطاف بیشتر آن را به تبلت تبدیل کنید.

از نظر عملکرد، Toughbook CF-C2 طیف وسیعی از گزینه‌های پیکربندی، از جمله پردازنده‌های Core i5 یا i7 اینتل را ارائه می‌دهد که اطمینان می‌دهد می‌توانید سطح مناسبی از قدرت را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید. اگرچه ممکن است به اندازه برخی از لپ‌تاپ‌های مصرفی باریک یا سبک نباشد، استحکام و قابلیت اطمینان آن بیشتر از جبران آن است، و آن را به سرمایه‌گذاری محکمی برای متخصصان در صنایعی مانند ساخت‌وساز، خدمات صحرایی یا ارتش تبدیل می‌کند که به یک راه‌حل محاسباتی مقاوم نیاز دارند. آنها را ناامید نخواهد کرد

از نظر اتصال، Toughbook CF-C2 مجموعه ای جامع از پورت ها از جمله USB 3.0، HDMI و Ethernet را ارائه می دهد که از سازگاری با تجهیزات جانبی و شبکه های مختلف اطمینان حاصل می کند. عمر باتری قابل احترام است و استقامت کافی برای یک روز کار کامل در میدان را فراهم می کند.

به طور کلی، پاناسونیک CF-C2 Toughbook یک انتخاب قابل اعتماد برای کسانی است که دوام و قابلیت اطمینان را بر طراحی شیک ترجیح می دهند و آن را به ابزاری عالی برای حرفه ای هایی تبدیل می کند که در محیط های سخت کار می کنند.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.   

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد