Google Workspace با ابزارهای امنیتی هوش مصنوعی و رمزگذاری پیشرفته تقویت شده است

Google Workspace ابزارهای امنیتی هوش مصنوعی را برای طبقه بندی خودکار فایل ها به دست می آورد. رمزگذاری سمت سرویس گیرنده گسترش می یابد و به کاربران امکان می دهد دسترسی به داده ها و مکان های ذخیره سازی را کنترل کنند. حفاظت پیشرفته و کنترل کاربر تقویت شده است
Google Workspace با ابزارهای امنیتی هوش مصنوعی و رمزگذاری پیشرفته تقویت شده است

Google Workspace مجموعه ای از ابزارهای امنیتی پیشرفته را دریافت می کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می شوند. این حرکت غول فناوری با هدف تقویت شیوه های حفاظت از داده ها برای سازمان های مختلف است.

کاربران مجموعه نرم‌افزار آفیس اکنون می‌توانند از «مدل‌های هوش مصنوعی حفظ محرمانگی» برای طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری خودکار فایل‌های جدید و موجود در Google Drive استفاده کنند. این عملکرد به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر از دست دادن داده عمل می کند و به طور مداوم عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد برچسب ها را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهند.

این پیشرفت‌ها بخشی از ابتکار گسترده‌تر گوگل برای ارتقای امنیت و کارایی راه‌حل‌های سازمانی است. قابل ذکر است، سازمان ها توانایی کنترل مجوزهای اشتراک گذاری فایل را بر اساس عواملی مانند موقعیت جغرافیایی و مجوز امنیتی به دست خواهند آورد. این کنترل‌های پیشرفته پیشگیری از از دست دادن داده‌ها به زودی در Gmail نیز ادغام خواهند شد.

Google همچنین ویژگی‌های امنیتی دیگری را که برای کاربران Workspace طراحی شده است، معرفی کرده است، از جمله رمزگذاری سمت مشتری (CSE) در برنامه تلفن همراه Gmail و سایر پیشرفت‌ها. مشتریان سازمانی اکنون می توانند کلیدهای رمزگذاری خود را مدیریت و بر آنها نظارت کنند و اطمینان حاصل کنند که محتوای به اشتراک گذاشته شده از طریق این برنامه ها برای Google یا اشخاص ثالث غیرقابل دسترسی باقی می ماند. این امر به ویژه برای سازمان هایی که در تلاش برای پیروی از مقررات سختگیرانه حفاظت از داده های محلی و جهانی هستند سودمند است. این ویژگی در ابتدا در Google Calendar، Gmail و Meet در دسترس بود، این ویژگی به زودی به Docs نیز گسترش می‌یابد و برای سازگاری با فایل‌های Microsoft Excel در حال آزمایش است.

علاوه بر این، کاربران این گزینه را دارند که انتخاب کنند کجا داده‌هایشان از نظر جغرافیایی پردازش می‌شود و می‌توانند کپی‌های داده‌های Workspace را در کشور مورد نظر خود ذخیره کنند.

رمزگذاری سمت مشتری برای Gmail و Google Calendar ابتدا در اکتبر 2021 در رویداد Google Cloud Next رونمایی شد. علیرغم اینکه این ویژگی سال‌ها در حال توسعه بود، با ارجاعات اولیه به سال 2014، این ویژگی در فوریه سال جاری برای کاربران عمومی در دسترس قرار گرفت. گسترش این ویژگی به مشتریان شرکتی آخرین گام در عرضه مداوم Google است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد