لپ تاپ جدید لنوو Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 تعادل عملکرد و کارایی

لپ تاپ جدید لنوو Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 (اینتل) به دلیل پردازنده‌های U15 اینتل، عمر باتری و انتشار گازهای گلخانه‌ای را بر عملکرد بالا اولویت می‌دهد .
لپ تاپ جدید لنوو Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 تعادل عملکرد و کارایی

لنوو تصمیم گرفته است تا بر روی نوع اینتل ThinkPad T14 2023، به ویژه سری Raptor Lake U15 تمرکز کند. این تصمیم منجر به بهبودهای قابل توجهی در عمر باتری و کاهش آلاینده‌ها شده است، اما به ضرر عملکرد کلی است.

هنگامی که آن را با Lenovo ThinkPad T14 Gen 3 Intel (که در آمازون با قیمت 900 دلار موجود است) مقایسه می کنیم، که دارای مدل های مختلف مجهز به CPU P28 اینتل بود، می توانیم شاهد افزایش عملکرد باشیم. با این حال، این افزایش با اشکالاتی مانند افزایش گرما و انتشار صدا همراه بود. علاوه بر این، ThinkPad‌های Alder Lake اغلب عمر باتری کوتاه‌تری را در مقایسه با پیشینیان خود در Tiger Lake نشان می‌دهند.

در زمینه مدل‌های جدیدتر رپتور لیک 2023، گزینه‌های P28 هنوز در دسترس هستند، اما اکثر پیکربندی‌های Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 Intel در آلمان به پردازنده‌های U15 مجهز هستند که هسته‌های کمتری را ارائه می‌دهند.

در بررسی گسترده ThinkPad T14 Gen 4 Intel، ما تحت تاثیر توانایی آن در حفظ دما و سطح نویز پایین و در عین حال عمر باتری قابل توجهی قرار گرفتیم. با این وجود، عملکرد در این آخرین مدل ضربه می زند، به خصوص زمانی که تمام هسته ها تحت بار هستند. سری U15 از پردازنده‌های Raptor Lake ذاتاً دارای هسته‌های P قدرتمندتر کمتری هستند، اما محدودیت توان لنوو 22.5 وات برای این تراشه‌های Raptor Lake اینتل یک عامل محدودکننده به نظر می‌رسد.

مهم است که توجه داشته باشید که تقصیر تنها متوجه تولید کنندگان، در این مورد، Lenovo نیست. افزایش محدودیت توان بدون شک عملکرد را افزایش می دهد، اما همچنین منجر به مصرف انرژی بیشتر، کاهش عمر باتری و افزایش انتشار گرما و نویز می شود.

برخی ممکن است استدلال کنند که لنوو می تواند این مشکلات را با ترکیب سیستم خنک کننده قوی تر و باتری بزرگتر کاهش دهد. با این حال، این رویکرد طراحی فشرده و سبک وزن لپ تاپ را که یک نقطه فروش کلیدی برای کاربران تجاری است، به خطر می اندازد. در نهایت، بدیهی است که ترکیب فعلی تراشه‌های اینتل ممکن است برای این دسته از لپ‌تاپ‌ها مناسب نباشد، به‌ویژه برای کسانی که به دنبال تعادل عملکرد بالا، آلایندگی کم و عمر باتری طولانی‌تر هستند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد