لپ تاپ جدید اچ پی HP EliteBook 1040 G10 نقاط ضعفی را در نمایشگر و فن نشان می دهد

لپ تاپ جدید اچ پی HP EliteBook 1040 G10 ، یک لپ تاپ تجاری بسیار متمایز است که در مقایسه با EliteBook 845 G10 دارای مشکلات صفحه نمایش و فن به نظر می رسد.
لپ تاپ جدید اچ پی HP EliteBook 1040 G10 نقاط ضعفی را در نمایشگر و فن نشان می دهد

لپ تاپ جدید اچ پیHP EliteBook 1040 G10 که به عنوان یک لپ‌تاپ تجاری ممتاز ، ضعف‌های خاصی را در مدیریت نمایشگر و فن‌های خود نشان می‌دهد. این مدل علیرغم جایگاهی که در میان لپ‌تاپ‌های تجاری 14 اینچی HP دارد، از جنبه‌های مختلف در مقایسه با EliteBook 845 G10 کمی سنگین‌تر که پردازنده‌های AMD سریع‌تر و نمایشگر 120 هرتزی برتر را دارد، از جنبه‌های مختلف کوتاهی می‌کند. لپ تاپ اچ پی EliteBook 1040 G10 به طور انحصاری توسط پردازنده های اینتل مجهز شده است که دارای آخرین تراشه های Raptor Lake است. لپ تاپ مورد بررسی ما، با قیمت 1,669 یورو (~ 1,786 دلار)، یکی از پیکربندی‌های مقرون به صرفه‌تر است که دارای پردازنده Core i5-1335U و صفحه‌نمایش کم مصرف با روشنایی ادعایی 400 cd/m² است.

با شروع با Core i5، مجهز به تنها دو هسته Performance، عملکرد آن برای کارهای اداری معمولی کافی است. کسانی که Core i5 را انتخاب می‌کنند احتمالاً می‌دانند که پردازنده‌های قوی‌تری با بالاترین عملکرد مثل Core i7-1370P در دسترس هستند،. با این حال، نگرانی قابل توجهی در مورد پیکربندی HP برای پردازنده اینتل ایجاد می‌شود، زیرا می‌تواند تا 52 وات در تمام پروفایل‌های قدرت مصرف کند. در نتیجه، دو هسته Performance اغلب به سرعت کلاک بالایی می‌رسند، البته همراه با دماهای بالا. حتی در طول فعالیت‌های معمولی مانند باز کردن چندین تب مرورگر، فن مکرراً وارد عمل می‌شود. این ممکن است نتایج معیارهای کوتاه مدت را بهبود بخشد، اما ثابت می‌کند که در استفاده روزمره آزاردهنده است. علاوه بر این، عدم تمایز بین پروفایل های مختلف قدرت وجود دارد، و کاربران را از گزینه فن ساکت تر در هنگام کار با حالت کارآمدتر محروم می کند.

نقطه ضعف دیگر صفحه نمایش کم مصرف مات است که از روشنایی 400 cd/m² کم می کند و به طور متوسط تنها 330 cd/m² را به دست می آورد. با این وجود، تجربه بصری قابل ستایش است، و نمایه رنگ پس از کالیبراسیون اضافی عالی می شود. با این حال، نمایشگر حتی فضای رنگی کوچک sRGB را به طور کامل پوشش نمی دهد و زمان پاسخ آهسته آن منجر به اثرات شبح قابل توجهی می شود. در حالی که نمایشگر به طور کلی برای یک لپ تاپ تجاری رضایت بخش است و حداقل انرژی مصرف می کند، عملکرد آن با توجه به قیمت آن تا حدودی ناامید کننده است.

اگرچه یک صفحه نمایش SureView اختیاری با حداکثر روشنایی 1000 cd/m² موجود است، اما در ارزیابی ما مشکلات کیفیت تصویر ذهنی را نشان می دهد. تنظیم روشنایی با مقادیر کمتر از ~ 100 cd/m² مشکل ساز می شود و تنها با فیلتر حریم خصوصی فعال قابل استفاده است. علاوه بر این، زوایای دید به شدت محدود می‌شود و تنها یک منطقه بهینه کوچک در جلوی نمایشگر باقی می‌ماند که در آن کاربران می‌توانند به طور کامل از روشنایی بالا استفاده کنند. متأسفانه، EliteBook 1040 G10 فاقد گزینه ای برای انتخاب پنل WQHD برتر موجود در EliteBook 845 G10 است که کیفیت تصویر فوق العاده با روشنایی بیش از 500 cd/m²، زمان پاسخ سریع، نرخ تجدید 120 هرتز و پشتیبانی از فضای رنگی P3 را ارائه می دهد. . در حالی که این نمایشگر جایگزین ممکن است به طور جزئی بر عمر باتری تأثیر بگذارد، بدون شک یک تجربه بصری برتر را ارائه می دهد.

لپ تاپ اچ پی جدید EliteBook 1040 G10 همانند رقیب اصلی خود، Lenovo ThinkPad X1 Carbon، به طور انحصاری از اینتل استفاده می کند. در حالی که این موضوع در اصل مشکل ساز نیست، تنظیم محدودیت های قدرت پردازنده می تواند عملکرد آن را افزایش دهد. برعکس، EliteBook 1040 G10 دارای مزایایی مانند قاب منیزیمی است که در مقایسه با قاب آلومینیومی EliteBook 845 G10 سبک تر و قابل حمل تر است. علاوه بر این، دارای ویژگی های امنیتی قوی، گزینه های ارتباطی مدرن و دستگاه های ورودی عالی است.

برای اطلاعات بیشتر و خواندن نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی EliteBook 1040 G10 به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد