جزئیات جدید از Surface Laptop Go 3 قبل از رونمایی 21 سپتامبر

مایکروسافت Surface Laptop Go 3 را با Core i5-1235U، کارایی بهبود یافته و ویژگی های مشابه در 21 سپتامبر عرضه می کند.
جزئیات جدید از Surface Laptop Go 3 قبل از رونمایی 21 سپتامبر

شایعات فراوانی مبنی بر آماده شدن مایکروسافت برای معرفی جانشین سرفیس لپ‌تاپ Go 2 در اواخر این ماه، همزمان با رونمایی از سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 و سرفیس پرو 10 وجود دارد. طبق گزارش‌ها، سرفیس لپ‌تاپ گو 3 آینده به هسته اینتل مجهز شده است. پردازنده i5-1235U و 8 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی تا 256 گیگابایت.

با کمال تعجب، با رویداد قریب‌الوقوع مایکروسافت، هیچ تصویر یا فهرستی از خرده‌فروشان به بیرون درز نکرده است. با این حال، Roland Quandt بر اساس اطلاعاتی که قبلاً توسط Windows Central در اواخر جولای ارائه شده بود، جزئیات Surface Laptop Go 3 را گسترش داد. شایان ذکر است که Windows Central اشاره کرده بود که مایکروسافت پردازنده نسل دوازدهم Core i5 اینتل را در مدل نسل سوم قرار خواهد داد، البته بدون ذکر جزئیات بیشتر.

به گفته Quandt، مایکروسافت Core i5-1235U را انتخاب کرده است که متعلق به سری Alder Lake-U است و دارای 10 هسته است که به 2 هسته P و 8 هسته E تقسیم می شود. در نتیجه، Core i5-1235U همچنین دارای 12 رشته است، مانند Core i7-1265U که ظاهراً قوی‌تر است. بر اساس پایگاه داده ما، Core i5-1235U به طور متوسط 127٪ امتیاز بالاتری نسبت به Core i5-1135G7 دارد، پردازنده ای که سرفیس لپ تاپ Go 3 را تامین می کند، که نشان دهنده یک پیشرفت متوسط در نسل است.

همانطور که گفته شد، Core i5-1235U دارای چندین مزیت نسبت به Core i5-1135G7 است. به عنوان مثال، اولی 46% TDP (قدرت طراحی حرارتی) کمتری نسبت به دومی نشان می‌دهد، همراه با سرعت کلاک پایه پایین‌تر و هسته‌های عملکرد کمتر. در نتیجه، انتظار می‌رود که Surface Laptop Go 3 در مقایسه با نسل قبلی خود کارآمدتر عمل کند و انرژی کمتری در طول کارهای روزمره مصرف کند و در نتیجه عمر باتری را افزایش دهد. برعکس، احتمالاً عملکرد GPU تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌ماند، حوزه‌ای که در آن Surface Laptop Go 2 قدرت خاصی نداشت.

مایکروسافت قرار است سرفیس لپ‌تاپ گو 3 را در تاریخ 21 سپتامبر در جریان یک رویداد گسترده‌تر معرفی کند. طبق گزارش ها، این لپ تاپ جمع و جور با 8 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. با این حال، هیچ تغییر قابل توجهی از نظر ویژگی هایی مانند صفحه کلید با نور پس زمینه، باتری بزرگتر، پورت های اضافی یا نمایشگر اصلاح شده پیش بینی نمی شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد