حداقل سخت افزار اجرای تری دی مکس

تری دی مکس نرم افزار قدرتمند طراحی سه بعدی است که مخاطب های زیادی داره . برای اجرای این نرم افزار به چه سیستمی نیاز هست
حداقل سخت افزار اجرای تری دی مکس

تری دی مکس چیست؟

اتودسک تری‌دی‌اس مکس یا Autodesk 3ds Max که  قبلا 3D Studio Max نامیده می‌شد، یک برنامهٔ گرافیک سه‌بعدی رایانه‌ای حرفه‌ای است که برای ساخت پویانمایی‌ها، مدل‌ها، بازی‌ها و تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌گردد. این نرم‌افزار توسط شرکت رسانه و سرگرمی اتودسک ساخته و منتشر شده‌است. برنامه قابلیت‌های مدل‌سازی و ساختار قابل انعطاف افزایه داشته و می‌تواند بر روی سکوهای رایانش مایکروسافت ویندوز اجرا شود. تری‌دی‌اس مکس مرتب توسط توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی، بسیاری از استودیوهای تبلیغات تلویزیونی و استودیوهای مجسم‌سازی معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این برنامه همچنین در جلوه‌های ویژه سینمایی و مجسم‌سازی اولیه فیلم‌ها استفاده می‌شود.

به علاوهٔ ابزارهای مدل‌سازی و پویانمایی، آخرین نسخه از تری‌دی‌اس مکس، امکانات سایه‌زن (مانند انسداد محیط و پراکندگی زیرسطحی)، شبیه‌سازی پویا، ریدیوسیتی، سامانه ذره، خلق و رندر نگاشت نرمال، نورپردازی سراسری، یک واسط کاربر قابل تنظیم و زبان اسکریپت‌نویسی مخصوص به خودش و زبان پایتون را شامل می‌شود.این نرم‌افزار قابلیت مدلسازی به شیوهٔ نربز (NURBS) و پتچ (PATH)را دارا می‌باشد.

فواید تری دی مکس

تری‌دی‌مکس راه‌های متفاوتی را برای ساخت انیمیشن پیشنهاد می‌دهد. همچنین ابزارهای قدرتمندی برای مدیریت و ویرایش انیمیشن‌ها دارد.
با استفاده از آن‌ها می‌تواند انیمیشن‌های کامپیوتری سه‌بعدی و افکت‌های تولید کرد که در بازی‌های کامپیوتری، فیلم‌ها و صداوسیما، تصاویر پزشکی و یا ارائه‌های قضایی به کار می‌آید.

این نرم‌افزار چندین کنترلر انیمیشن دارد. از آن‌ها برای ذخیره‌ی مقدار کلید انیمیشن‌ها و تنظیمات انیمیشن و هر چیزی که کاربران با استفاده از آن در این نرم‌افزار انیمیشن درست می‌کنند، استفاده می‌شود.
همچنین وقتی کاربران کاراکتر می‌کشند، مجموعه‌های مکانیکی درست می‌کنند یا حرکات پیچیده می‌سازند، تری‌دی‌مکس به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا اشیا را به یکدیگر مرتبط کنند.
در نتیجه می‌توانند سلسله مراتب یا زنجیر درست کنند.
با این سلسله مراتب‌ها می‌توانند مجموعه‌ای از اشیا را درست کنند و روند انیمیشن برای آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

قابلیت رندر

علاوه بر آن تری‌دی‌مکس ویژگی‌های رندر دارد و یکی از آن‌ها قابلیت پیش‌نمایش رندر است.با فعال کردن ActiveShade Mode از داخل نرم‌افزار کاربران می‌توانند تاثیرات تغییرات نور و مواد در یک صحنه را ببینند.
وقتی نورپردازی و مواد صحنه‌ی خود را تغییر می‌دهند، پنجره‌ای تغییرات را نشان می‌دهد و رندر را به روز رسانی می‌کند.

تری‌دی‌مکس همچنین ویژگی گردش کاری دارد که به کاربران اجازه می‌دهد صحنه‌ها را برگردانند تا نورپردازی، مواد و اشیا تغییر یابند و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های رندر تطابق یابند.
به همین دلیل ویژگی‌های رندر بسیاری را اعمال کنند. چیزهایی مانند مواد و محیط فیزیکی جدید و تنظیمات دقیق.
همچنین تغییر نورپردازی و مواد و اشیا بین موتورهای رندر به راحتی و باانعطاف انجام می‌شود و این گزینه را دارند که فقط آن‌هایی را تغییر دهند که نیاز دارند.

به طور خلاصه تری‌دی‌مکس یک ابزار دیالوگ دارد که Material Editor نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد در صحنه‌هایشان مواد و نقشه درست کنند و ویرایش کنند.
همچنین می‌توانند بافت‌های خلاقانه‌ای مانند ترک، بازتاب و افکت‌های دیگری را به مواد اشیای خود اعمال کنند.


اگه با نرم افزارهای طراحی سه بعدی مثل تری دی مکس سر و کار دارید وقت انتخاب لپتاپ به نکات زیر توجه کنید:

✅ پردازنده حداقل i7
✅ پردازنده نسل سه به بالا
✅ پردازنده سری مهندسی
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات
✅ صفحه نمایش فول اچ دی
✅ رم حداقل ۸ گیگابایت
‼️۱۶ گیگابایت توصیه میشه
✅ کارت گرافیک مجزا
✅ هارد اس اس دی برای نرم افزارها و ویندوز

:

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد