راهنمای خرید لپ تاپ استوک -بهترین لپ تاپ با کمترین هزینه

در خرید لپ تاپ استوک مهمترین عامل شناخت و تعیین کاربری است.با تعیین نرم افزاری که با آن کار می کنید، سخت افزار مورد نیازتان را پیدا می کنید و این امر باعث می شود تا بهترین انتخاب را با کمترین هزینه داشته باشید.اینجا با 12 کاربری مختلف لپ تاپ آشنا شوید.
راهنمای خرید لپ تاپ استوک -بهترین لپ تاپ با کمترین هزینه

در دنیای مدرنی زندگی می کنیم. جایی که هر یک از ما به راحتی نمی تواند بدون تکنولوژی دوام بیاورد. البته همه می دانیم که این موضوع امری بسیار خوشایند است چرا که زندگی بدون تکنولوژی و اینترنت می توانست بسیار کسل کننده باشد.

مانند هر بخش دیگری از زندگی ، ابزار در تکنولوژی هم کاملا موثر و تعیین کننده است و سهم ما از این دنیای بزرگ را تعیین می کند. شاید گوشی های هوشمند تا حدی پاسخگوی نیازهای ما باشند اما داشتن یک لپ تاپ مناسب کاملا متفاوت است و اهمیت زیادی دارد. استفاده از صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن پردازنده قوی تر ، امکان استفاده هم زمان از چند نرم افزار ، تسلط حین کار با مرورگرها و ... کارهای مختلفی که تجربه کاربری متفاوت این دو را به خوبی نشان می دهند.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ اینجا کلیک کن

انتخاب لپ تاپ استوک مناسب

وقتی به سراغ خرید لپ تاپ می رویم عوامل مختلفی باعث محدود شدن انتخاب ما می شوند. شاید این طور به نظر برسد که تنها عامل بودجه باشد، اما این گونه نیست. در انتخاب لپ تاپ مناسب کاربری نقش اصلی را ایفا می کند. 

دو تا مثال می زنم تا این موضوع روشن شود. تصور کنید در خرید لپ تاپ محدودیت مالی ندارید و لپ تاپی گران قیمت با بالاترین سخت افزار را خریدداری می کنید. این لپ تاپ به سادگی می تواند انواع نرم افزار و بازی های مختلف را اجرا کند. اما شما تنها برای وبگردی، تماشای فیلم و سریال و ارتباط با دوستانتان در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنید. همان طور که می بینید به جای این که لپ تاپی با مثلا 100 میلیون بخرید ، یک لپ تاپ 10 میلیون تومانی نیز به راحتی از پس نیازهای شما بر می آمد.

حالا مثال متفاوتی بزنیم. فرض کنید که شما یک دانشجوی معماری هستید و  7 میلیون بودجه دارید .با این بودجه یک لپ تاپ با پردازنده core i5 نسل چهار ، هشت گیگابایت رم و کارت گرافیک یکپارچه اینتل می خرید. اما برای پروژه های دانشگاهی خود به استفاده از نرم افزار CAD نیاز دارید که عملا با این لپ تاپ اجرا نمی شود. پس تنها از لپ تاپ برای وبگردی و تماشای فیلم و پخش موسیقی می توانید استفاده کنید. و باز هم مناسب شما نیست. در این مثال با کمی بالا بردن بودجه و تمرکز روی کاربری، قطعا لپ تاپی مناسب اتوکد تهیه می کردید. 

همانطور که می بینید شاخت و دانستن کاربری لپ تاپ عامل اصلی در انتخاب و خرید لپ تاپ است. پس تصمیمی که قرار است چند سال با آن زندگی کنیم را با دقت بیشتری بگیریم. اگر در مورد تعیین کاربری و بودجه و در کل انتخاب لپ تاپ با مشکل مواجه هستید ، می توانید از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان خرید لپ تاپ استوک آرالپ استفاده کنید.  

با آرالپ تماس بگیر

انواع کاربری لپ تاپ استوک

حالا که اهمیت تعیین کاربری پیش از خرید لپ تاپ مشخص شد، ببینیم چطور کاربری ها دسته بندی می شوند. در دنیای گسترده لپ تاپ ، دسته بندی های متنوعی وجود دارد. ما در آرالپ با تجربه طولانی در زمینه فروش لپ تاپ استوک و ارتباط با هزاران کاربر، لپ تاپ های استوک را به 12 کاربری تقسیم کردیم.

  1. خانگی
  2. دانش آموزی
  3. دانشجویی
  4. وبگردی
  5. برنامه نویسی
  6. مهندسی
  7. رندرینگ
  8. گیمینگ
  9. حسابداری
  10. ترید و بورس
  11. بیزنسی و اداری
  12. تولید محتوا

در ادامه به توضیح هر کدام از این کاربری ها پرداختیم . تلاش ما برای ارائه حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای برنامه های کاربردی مرتبط با دسته بندی است. بدیهی است که این دسته بندی ها شامل طیف های مختلف لپ تاپ استوک و نو می شود. 

لپ-تاپ-استوک-خانگی

لپ تاپ استوک خانگی

لپ تاپ استوک خانگی برای افرادی مناسب است که از لپ تاپ برای دیدن فیلم، گشت و گذار در اینترنت، آرشیو کردن عکس ها و فیلم های شخصی و همچنین استفاده از نرم افزارهای ساده مثل ورد و اکسل استفاده می کنند.

✅ پردازنده نسل ۲ به بالا
✅ پردازنده i3 و i5 هم اوکیه
✅ اندازه 14 اینچ به بالا
✅ رم ۴ گیگ به بالا
✅ پورت ها  USB  و HDMI
✅ هارد HDD حداقل 500 گیگابایت

لپ تاپ استوک دانش آموزی

لپ تاپ استوک دانش آموزی

در لپ تاپ استوک دانش آموزی همانطور که از نامش پیداست به طور اختصاصی به نیازهای دانش آموزان توجه شده است . تمام سخت افزارهای این لپ تاپ به دانش آموزان کمک می کند برای شرکت در کلاس های آنلاین، تحقیق کردن و تماشای فیلم های آموزشی کاربری راحتی را تجربه کنند.

✅ پردازنده نسل ۲ به بالا
✅ پردازنده i3 و i5 
✅ سری پردازنده u خوبه اما m بهتر است
✅ رم ۴ گیگ کافیه اما ۸ توصیه می شود
✅ پورت ها کامل باشند
✅ هارد HDD با ظرفیت 320 گیگابایت .SSD توصیه می شود
✅ جک میکروفون
✅ وبکم

لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک دانشجویی به طور اختصاصی برای کارهای دانشجویی طراحی شده است. تمام سخت افزارهای این لپ تاپ به دانشجویان کمک می کند برای شرکت در کلاس آنلاین، تحقیقات، نوشتن مقالات ، ارائه پاورپوینت و طراحی های دوبعدی راحت و سریع عمل کنند. اگر در رشته های مهندسی تحصیل می کنید و یا از نرم افزارهای طراحی استفاده می کنید به لپ تاپ های رندرینگ مراجعه کنید .اما اگر از دانشجوهای رشته غیر مهندسی هستید به نکات زیر توجه کنید
✅ سی پی یو لپ تاپ i5 به بالا باشد
✅ سری سی پی یو نسل سه به بالا باشد
✅ رم حداقل ۴ گیگابایت باشد هرچند توصیه ما ۸ گیگ به بالاست
✅ پورت های لپ تاپ کامل باشند
✅ هارد HDD با ظرفیت 500 گیگابایت مناسب است.SSD توصیه می شود
✅ حتما وبکم و جک میکروفون داشته باشد

لپ تاپ استوک وبگردی

لپ تاپ استوک وبگردی

لپ تاپ استوک وبگردی برای افرادی طراحی شده است که از لپ تاپ برای گشتن در صفحات وب، تماشای آنلاین فیلم ، گشتن در شبکه های اجتماعی و ... استفاده می کنند. برای کاربران لپ تاپ های وبگردی داشتن حداقل هشت گیگ رم، هارد اس اس دی یک ضرورت محسوب می شود. همچین وجود صفحه لمسی می تواند به این تجربه لذتی مضاغف ببخشد.

✅ پردازنده نسل ۲ به بالا
✅ پردازنده i5 به بالا
✅ اندازه 12 تا 14 اینچ
✅ رم حداقل ۸ گیگابایت
✅ پورت ها کامل باشن
✅ حافظه SSD توصیه می شود
✅ جک میکروفون
✅ وبکم

لپ تاپ استوک برنامه نویسی

لپ تاپ استوک برنامه نویسی

لپ تاپ استوک برنامه نویسی برای افرادی طراحی شده که از لپ تاپ برای نوشتن برنامه های مختلف از قبیل برنامه نویسی فرانت اند ، بک اند و سایر برنامه ها استفاده می کنند. لپ تاپ برنامه نویسی به حداقل هشت گیگابایت رم و حافظه اس اس دی برای سرعت بالاتر نیاز دارد.
✅ پردازنده i5 نسل سه به بالا
✅ رم حداقل 8 گیگ
✅ حافظه اس اس دی حداقل ۲۵۶ گیگ
✅ سبک باشد
✅ شارژر خوبی داشته باشد
✅ باتری خوب شارژ نگه دارد
✅ تنوع پورت داشته باشد
✅ خروجی هوا بغل لپ تاپ باشد

اگر کار گرافیکی انجام نمی‌دهید، به کارت گرافیک اختصاصی نیاز ندارید. 

لپ تاپ استوک مهندسی

لپ تاپ استوک مهندسی

لپ تاپ استوک مهندسی برای مهندسانی ساخته شده که از لپ تاپ برای طراحی های سه بعدی و اجرای نرم افزارهای سنگین مهندسی استفاده می کند. لپ تاپ مهندسی به سخت افزار قدرتمند و کیفیت بالا نیاز دارد تا از پس اجرای برنامه در شرایط کاری مختلف بربیاید. چند نکته کلی هست که می تواند در انتخاب لپ تاپ مهندسی به شما کمک کند:
✅ پردازنده i5 به بالا
✅ پردازنده نسل ۳ به بالا
✅ فرکانس پردازنده بالا ۲.۲ گیگاهرتز 
✅ رم بالا ۸ گیگ (۱۶ گیگ به بالا توصیه می شود)
✅ کارت گرافیک قدرتمند مخصوص رندر مثل انویدیا کوآدرو 
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت
✅ تکمیل بودن پورت ها
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ به بالا

لپ تاپ استوک رندرینگ

لپ تاپ استوک رندرینگ

کاربر اصلی لپ تاپ استوک رندرینگ افرادی هستند که برای انجام پردازش های سنگین گرافیکی و محاسباتی به لپ تاپ نیاز دارند. لپ تاپ رندرینگ با سخت افزارهای قدرتمند مجهز شده تا بالاترین عملکرد را داشته در قالب لپ تاپ ، به کاربر ارائه دهد. برای انتخاب لپ تاپ رندرینگ به نکات زیر توجه کنید:

✅ پردازنده حداقل i7
✅ پردازنده نسل سه به بالا
✅ پردازنده سری مهندسی
✅ کش پردازنده حداقل ۶ مگابایت
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات
✅ رم حداقل ۸ گیگابایت - ۱۶ گیگابایت توصیه می شود
✅ کارت گرافیک مجزا دو گیگ به بالا
✅ هارد اس اس دی برای نصب نرم افزارها و ویندوز

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک گیمینگ به طور اختصاصی برای انجام بازی و پردازش های سنگین گرافیک آن طراحی شده است. تمام سخت افزارهای این لپ تاپ به شما در تجربه ای لذت بخش از انجام بازی کمک می کنند. قبل از انتخاب لپ تاپ گیمینگ، به سایت پشتیبان بازی مورد نطرتان بروید و سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی را معیار خود قرار دهید. این موضوع بهترین راهنما برای انتخاب شماست. برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ به طور کلی به نکات زیر توجه کنید:

✅ پردازنده یا سی پی یو i5 یا i7 به بالا
✅ پردازنده سری یو و جی نباشد.
✅ صفحه نمایش ۱۵ اینچ به بالا و FHD
✅ رم حداقل ۸ گیگ باشد.
✅ قابلیت ارتقا مناسبی داشته باشد. 
✅ کارت گرافیک مجزا داشته باشد.
✅ سری گرافیک انویدیا: Gforce-GTX
✅ سری MX مناسب گیمینگ نیست.
✅رفرش ریت صفحه حداقل ۶۰ باشد.
✅سیستم خنک کننده خوبی داشته باشد.

لپ تاپ استوک حسابداری

لپ تاپ استوک حسابداری

لپ تاپ استوک حسابداری برای افرادی طراحی شده است که به انجام کارهای حسابداری و امور مالی می پردازند و داشتن صفحه نمایش مات و نام پد (اعداد روی صفحه کلید)می تواند به راحتی آنها کمک کند.

✅صفحه نمایش ۱۵ اینچ به بالا
✅ نام پد داشته باشد
✅ صفحه نمایش مات داشته باشد
✅ مانیتور حداقل اچ دی 
✅ پردازنده i3 به بالا 
✅ پردازنده نسل ۲ به بالا 
✅ رم ۴ گیگ کافی است اما ۸ گیگابایت رم توصیه می شود
✅ حافظه SSD توصیه می شود
✅ DVDRW داشته باشد
✅ سبک باشد
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت

لپ تاپ استوک ترید

لپ تاپ استوک ترید و بورس

لپ تاپ استوک ترید برای کسانی مناسب است که در بازارهای مالی مثل فارکس و بورس ایران و همچنین بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. این افراد به صفحه نمایش مات نیاز دارند تا از آسیب به چشم ها تا حدی کم کند . همچنین داشتن نام پد صفحه کلید یک مزیت محسوب می شود. برای سرعت بالا به لپ تاپی با ویژگی های زیر نیاز دارید:
✅ پردازنده i5 به بالا 
✅ پردازنده نسل 5 به بالا 
✅ رم بالای 8 گیگابایت
✅ حافظه SSD توصیه می شود
✅شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت
✅ سبک باشد
✅  اندازه مناسب و قابل حمل

لپ تاپ استوک بیزنسی

لپ تاپ استوک بیزنسی و اداری

لپ تاپ استوک بیزنسی همانطور که از نامش پیداست به طور اختصاصی برای افرادی که در حوزه تجارت و بیزنس فعالیت دارند و یا در ادارات از لپ تاپ استفاده می کنند، طراحی شده است. برای کاربران لپ تاپ های بیزنسی، سبک بودن، شارژ نگه داشتن باتری، کیفیت وبکم و زیبایی لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

✅ اندازه 14 اینچی 
✅ نام پد داشته باشد
✅ صفحه نمایش مات 
✅ مانیتور حداقل اچ دی
✅ پردازنده i5 به بالا 
✅ پردازنده نسل 4 به بالا باشه
✅ رم 8 گیگ به بالا
✅ برای سرعت بالا، هارد SSD توصیه می شود
✅ وزن آن کم باشد تا راحت جا به جاش کنید
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت باشه

لپ تاپ استوک تولید محتوا

لپ تاپ استوک تولید محتوا

لپ تاپ استوک تولید محتوا برای افرادی طراحی شده که از لپ تاپ برای تهیه انواع محتوا، متنی ، عکس، ویدیو ، پادکست استفاده می کنند. برای کاربران لپ تاپ تولید محتوا داشتن حداقل هشت گیگ رم ، هارد اس اس دی و داشتن کارت گرافیک مجزا ضروری است. اگه با نرم افزارهای طراحی دو بعدی فوتوشاپ کار می کنید ،ابتدا کاربری خود را تعیین کنید. برای ادیت ویدیو به لپ تات حرفه ای نیاز دارید.

اگر نیمه حرفه ای هستید

✅ پردازنده i3 به بالا
✅ پردازنده ۲ گیگاهرتزی
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات فول اچ دی 
✅ رم حداقل 8 گیگابایت
✅ کارت گرافیک اینتل یا ای ام دی یکپارچه
✅ استفاده از هارد اس اس دی برای نرم افزارها و ویندوز

اگر حرفه ای هستید

✅ پردازنده حداقل i5
✅ پردازنده نسل شش به بالا
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات فول اچ دی
✅ رم حداقل 16 گیگا بایت
✅ کارت گرافیک مجزا حداقل ۲ گیگابایت
✅ هارد اس اس دی برای نرم افزارها و ویندوز

امیدوارم از مطلب بالا استفاده لازم را کرده باشید. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید و الان وقت تماس گرفتن با فروشگاه را ندارید ، ما در آرالپ این امکان را فراهم کردیم تا در وقت خالی خود مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. برای استفاده از این امکان وارد لینک زیر شوید و فرم زیر را پر کنید. مشاوران فروش آرالپ در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم-درخواست-مشاوره-خرید-لپ-تاپ-استوک

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد