یک سوال منطقی: Lenovo ThinkPad P14s G3 AMD اضافی است؟

لنوو ThinkPad P14s Gen 3 AMD را به عنوان یک ورک استیشن سیار می فروشد، اما بسیاری از ویژگی های ورک استیشن را ندارد. این باعث می‌شود که تفاوت چندانی با ThinkPad T14 Gen 3 نداشته باشد.
یک سوال منطقی: Lenovo ThinkPad P14s G3 AMD اضافی است؟

قبلاً لنوو،  دستگاه های سری T 15 اینچی خود را به عنوان ThinkPads سری W برای بازار ورک استیشن ها عرضه می کردند. آخرین باری که این اتفاق افتاد با ThinkPad T550 و ThinkPad W550s در سال 2015 بود.

سری ThinkPad P، جایگزینی برای W ThinkPads، در پایان سال 2015 ظاهر شد. مدل‌های جدید ThinkPad P50 و P70 به دلیل داشتن طراحی منحصر به فرد که بر اساس سری T نبود، متمایز بودند. با این حال، لنوو به طور کامل سنت خود را برای تغییر نام تجاری کنار نگذاشت و ThinkPad T560 نیز به عنوان ThinkPad P50s معرفی شد. این سری هنوز هم وجود دارد و لنوو در عین حال آن را به مدل های 14 اینچی و انواع AMD نیز گسترش داده است.

ما اخیراً ThinkPad P14s Gen 3 AMD را در بررسی دقیق خود برجسته کرده ایم. در کل، تقریباً مشابه ThinkPad T14 Gen 3 AMD است . که این سوال مفهوم آن (یا فقدان آن) را ایجاد می کند، زیرا جدا از بازاریابی، نمی توانیم دلیلی برای اینکه چرا این نوع ورک استیشن وجود دارد پیدا کنیم.

برخلاف موارد قبلی که انواع ورک استیشن ها حداقل شامل GPU های ورک استیشن اختصاصی می شدند، از نظر سخت افزار تفاوتی بین این دو وجود ندارد. ThinkPad P14s Gen 3 محدودیت‌های قدرت کمی دارد، اما به نظر ما این برای توجیه یک مدل جداگانه کافی نیست.

برای مدل‌های آینده، لنوو احتمالاً باید به این فکر کند که چگونه P14s و T14 را بهتر از هم متمایز کند. به عنوان مثال، پلتفرم AMD از رم ECC پشتیبانی می کند - این گزینه در P14s استفاده نشده باقی می ماند، اما می تواند یک ویژگی مفید برای مشتریان ورک استیشن باشد. آنها همچنین می توانند به جای کارت خوان هوشمند به نصب یک کارت خوان SD در P14s فکر کنند. و آخرین اما نه کم‌اهمیت: یک dGPU مانند Nvidia RTX A1000 برای P14s بسیار سودمند است، اما احتمالاً غیرواقعی است زیرا این امر مستلزم تغییرات اساسی در طراحی آن است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد