Alienware x16: لپ تاپ بازی نازک با گرافیک 175 وات TGP و عملکرد چشمگیر

لپ تاپ Alienware x16 یک لپ‌تاپ بازی نازک است که گرافیک 175 واتی TGP را ارائه می‌کند که از باریکی Razer Blade 16 پیشی می‌گیرد. با این حال، این لپ‌تاپ با برخی معاوضه‌ها از جمله اندازه و وزن بزرگ‌تر در مقایسه با رقبای خود همراه است.
Alienware x16: لپ تاپ بازی نازک با گرافیک 175 وات TGP و عملکرد چشمگیر

Alienware x16 به‌عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ بسیار نازک متمایز است، حتی از باریکی Razer Blade 16 نیز پیشی گرفته است. علیرغم مشخصات نازک، Alienware x16 در مقایسه با Blade 16 و Asus Zephyrus M16 بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، زیرا به لطف پهنای بیشتر و عقب کشیده‌تر آن. این بدان معناست که نازک‌ترین گزینه در خط تولید هزینه دارد.

برای تطبیق طرح‌های مختلف لپ‌تاپ، پردازنده‌های گرافیکی موبایل Nvidia طیف وسیعی از اهداف TGP را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، GeForce RTX 4080 می تواند TGP کمتر از 60 وات یا تا 175 وات داشته باشد. لپ تاپ های ضخیم تر می توانند اهداف TGP بالاتری را تحمل کنند، اما Alienware x16 با پشتیبانی از حداکثر 175 وات فعلی و در عین حال نازکی خود، انتظارات را زیر پا می گذارد. که آن را از اکثر جایگزین های 16 اینچی دیگر متمایز می کند.

در آزمایش اخیر Alienware x16، متوجه شدیم که RTX 4080 در این سیستم یکی از سریع‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با همان GPU است. تفاوت‌های عملکردی ممکن است ظریف باشند، اما به طور مداوم چشمگیر هستند، به خصوص با توجه به این که Alienware x16 ضخامتی کمتر از 19 میلی‌متر دارد.

با این حال، یک معامله وجود دارد. Alienware x16 ارتفاع Z باریک خود را با طولانی تر و عریض تر بودن جبران می کند. به عنوان مثال، Blade 16، اگرچه تقریباً 3 میلی متر ضخیم تر از Alienware x16 است، اما بیش از 40 میلی متر طول کوتاه تر و به طور قابل توجهی سبک تر است. علاوه بر این، Alienware x16 به پردازنده Core i9-13900HK محدود شده است، به جای Core i9-13950HX بسیار سریعتر، احتمالاً به دلیل ملاحظات حرارتی و نیاز به تعادل قدرت بین CPU و GPU. برای کاربرانی که مایل به حداکثر قدرت CPU و GPU هستند، Dell مدل ضخیم تر Alienware m16 را ارائه می دهد، زیرا به جای اولویت دادن به GPU، هر دو نیاز را برآورده می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد