مدیر ارشد فناوری AMD: هسته های هیبریدی به زودی به پردازنده های Ryzen می آیند و هوش مصنوعی مولد طراحی تراشه را سرعت می بخشد

مارک پاپرمستر در رویداد ITF اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از فناوری هسته هیبریدی خود که هم هسته‌های عملکردی و هم کارایی مشابه اینتل و اپل را در خود جای دهد، رونمایی کند. AMD قصد دارد از هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره‌وری انرژی و سرعت هسته استفاده کند.
مدیر ارشد فناوری AMD: هسته های هیبریدی به زودی به پردازنده های Ryzen می آیند و هوش مصنوعی مولد طراحی تراشه را سرعت می بخشد

در جریان رویداد اخیر ITF World، مارک پاپرمستر مدیر ارشد فناوری AMD جزئیات هیجان انگیزی را در مورد فناوری هسته هیبریدی آینده این شرکت برای پردازنده های دسکتاپ به اشتراک گذاشت. در حالی که هسته‌های پردازشگر هیبریدی در تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها (مانند سری M اپل و Tiger Lake اینتل) و اخیراً در پردازنده‌های دسکتاپ (شروع با Alder Lake اینتل) استفاده شده‌اند، AMD در درجه اول بر روی هسته Zen 4 کارآمد خود تکیه کرده است. با این حال، AMD اکنون قرار است نسل جدید خود را از طراحی هسته هیبریدی معرفی کند و از هوش مصنوعی مولد برای بهینه سازی استفاده کند.

در مصاحبه ای با Tom's Hardware، پاپرمستر توضیح داد که طراحی آینده ترکیبی از هسته های با کارایی بالا، هسته های کم مصرف و شتاب دهنده ها خواهد بود. هدف این رویکرد نه تنها ایجاد تعادل بین عملکرد و بهره وری انرژی، بلکه حافظه پنهان انباشته شده برای برنامه هایی است که می توانند از آن بهره مند شوند. فناوری هسته هیبریدی AMD به پردازنده‌های درجه سرور نیز گسترش می‌یابد و نیازهای مختلف برنامه‌های هوش مصنوعی در محیط‌های ابری، محاسبات لبه و مراکز داده سازمانی را برآورده می‌کند که به تعداد هسته‌ها و شتاب‌دهنده‌های مختلف نیاز دارند.

برای افزایش کارایی طراحی تراشه و تسریع فرآیندهای تأیید و اعتبار سنجی، AMD قصد دارد از هوش مصنوعی استفاده کند. این شرکت در حال حاضر از هوش مصنوعی در طراحی تراشه استفاده می کند، به ویژه در کارهایی مانند "مکان و مسیر" برای بهینه سازی موقعیت و ترتیب بلوک های فرعی در طراحی تراشه های خود. این استفاده از هوش مصنوعی به دستیابی به عملکرد بالاتر و مصرف انرژی کمتر کمک می کند. پاپرمستر  همچنین اشاره کرد که هوش مصنوعی مولد پتانسیل طراحی ریزمعماری کامل را در آینده دارد، اگرچه جایگزین طراحان انسانی نخواهد شد. در عوض، یک قابلیت امیدوارکننده برای تسریع فرآیند طراحی و ایجاد بر اساس طرح‌های موجود ارائه می‌دهد.

فناوری هسته هیبریدی آینده AMD که توسط هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می شود، نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در ارائه پردازنده های این شرکت است. انتظار می رود این نوآوری یک مزیت رقابتی از نظر عملکرد، بهره وری انرژی و تطبیق پذیری برای طیف گسترده ای از برنامه ها، از دسکتاپ گرفته تا سرورها فراهم کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد