APU Strix Point AMD می تواند میخ دیگری در تابوت پردازنده های گرافیکی مستقل باشد.

ظاهراً گرافیک یکپارچه Beefy با فرکانس 3 گیگاهرتز عرضه می شود.
APU Strix Point AMD می تواند میخ دیگری در تابوت پردازنده های گرافیکی مستقل باشد.

APU های Strix Point AMD هیجان خوبی ایجاد می کنند، و ما به تازگی خبر های بیشتری در مورد این تراشه های ورودی داشته ایم که ظاهراً قرار است سال آینده عرضه شوند.

همانطور که توسط RedGamingTech افشاگر یوتیوب توضیح داده شده است ، تئوری این است که Strix Point ترکیب قدرتمندی از هسته های پردازنده Zen 5 (فناوری نسل بعدی AMD، که احتمالاً به عنوان Ryzen 8000 تجسم می یابد) به همراه RDNA 3+ را مشاهده خواهد کرد. گرافیک یکپارچه طبق شایعات، APU هسته‌های بزرگ و کوچک را در راستای همان فناوری ترکیبی اینتل (مدل هسته‌های عملکرد و کارایی که از Alder Lake اتخاذ شد) ترکیب می‌کند.

منابع RedGamingTech اکنون ادعا می‌کنند که APU پیشرفته Strix Point با 16 هسته اجرا می‌شود. 8 تا از آن‌ها ظاهراً هسته‌های بزرگ خواهند بود، یعنی هسته‌های Zen 5 روی عملکرد متمرکز هستند، در کنار 8 هسته کوچک، که دومی ظاهراً هسته‌های Zen 4D هستند (در اصل Zen 4، معماری نسل فعلی، با تمرکز بر قدرت بسیار پایین‌تر).

پیش‌بینی دیگر، 32 مگابایت حافظه نهان L3 است، اما به یاد داشته باشید که با تمام این ادعاها، چاشنی آن را در نظر بگیرید. هنوز روزهای نسبتاً اولیه برای Strix Point است، که همانطور که گفته شد قرار است در سال 2024 عرضه شود.

در مورد GPU یکپارچه، بخش مهمی از یک APU که به دنبال جایگزینی یکپارچه برای CPU به علاوه ترکیب GPU مجزا است. RedGamingTech معتقد است که این پردازنده دارای 8 WGP (پردازنده‌های گروه کاری) است و با سرعت کلاک بیش از 3 گیگاهرتز، نه کمتر اجرا می‌شود. این ظاهراً در معماری RDNA 3+ (رفرش) خواهد بود و در صورت صحت، صدای قابل توجهی را برای گرافیک های یکپارچه ارائه می دهد.

APU رده پایین برای Strix Point ظاهراً دارای پیکربندی دو هسته‌ای برای هسته‌های بزرگ و چهار هسته کوچک است، با مدل میانی دارای چهار هسته بزرگ و هشت هسته کوچک. مدتی است که این تئوری پیشرفته شده است که AMD قصد دارد از TSMC 3 و 4 نانومتری برای تراشه‌های نسل بعدی استفاده کند، و به ما گفته می‌شود که با این APU‌ها، مدل برتر روی 3 نانومتر و انواع پایین‌تر ساخته می‌شود و از 4 نانومتر استفاده خواهد کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد