آشنایی با سری لپ تاپ های لنوو

شرکت لنوو یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیاست . اگر از طرفداران این برند هستید و انواع مختلف لپ تاپ لنوو را نمی شناسید، این مطلب راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.
آشنایی با سری لپ تاپ های  لنوو

انواع لپ تاپ و تبلت Lenovo

شرکت لنوو یک شرکت فن آوری چند ملیتی چینی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد.  این شرکت تولید کننده انواع لپ تاپ ، تبلت، تلفن های هوشمند ، ایستگاه های کاری ، سرورها ، دستگاه های ذخیره سازی الکترونیکی ، نرم افزار مدیریت IT و تلویزیون های هوشمند است. Lenovo  از مارس 2019  در جایگاه پرفروش ترین واحد تولید رایانه شخصی در جهان قرار گرفته است. لنوو در خط لپ تاپ نوت بوک های اقتصادی سری های ThinkPadو ThinkBook ، در خط لپ تاپ نوت بوک های مصرفی سری های IdeaPad و  Yoga و  Legion و در خط رایانه های رومیزی سری های IdeaCentre و ThinkCentre را تولید می کند.

با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

شرکت Lenovo سال 1984 با نام Legend فعالیت خود را در کشور چین آغاز کرد و چهار سال بعد دفتر اصلی خود را در هنگ کنگ افتتاح کرد. این شرکت رشد بسیار خوبی در سال های اخیر در زمینه تجارت داشته و در سال 2005 موفق شد شرکت معتبر IBM را از آن خود کند. در این قرارداد توافق شد که از سال 2005 رایانه های شخصی و از سال 2014 سرورهای دارای پردازنده اینتل   IBM در اختیار شرکت Lenovo قرار گیرد. لنوو سال 2012 وارد بازار تلفن های همراه هوشمند شد و سال 2014 به جایگاه پرفروش ترین تلفن همراه در چین رسید. از موفقیت های دیگر این شرکت می توان به خرید کسب و کار گوشی های تلفن همراه هوشمندMotorola  از گوگل در سال 2014 و خرید کسب و کار فوجیتسو در سال 2017 اشاره کرد.  

در ادامه به بررسی انواع مختلف لپ تاپ های لنوو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 

لپ تاپ های سری ThinkPad

ThinkPad یکی از سری لپ تاپ های لنوو است که به طراحی جعبه ای شکل مشکی مشهور است و ایده طراحی آن از یک صندوق غذای سنتی ژاپنی گرفته شده است. ThinkPadدر اصل یک محصول IBM بود و پس از خرید کسب و کار کامپیوتر های شخصی IBM توسط Lenovo  از اوایل سال 2005 تولید و فروخته شد. ThinkPad  در سفرهای فضایی مورد استفاده قرار گرفته و تنها لپ تاپی بود که برای استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی مجاز بود.

انواع Thinkpad

ThinkPad Yoga (از 2013 تا امروز)

سری ThinkPad Yoga یک دستگاه قابل تبدیل در کلاس Ultrabook است که به عنوان لپ تاپ و تبلت کار می کند.

تبلت های ThinkPad Tablet

Tablet ThinkPad اولین نسخه از تبلت های Lenovo  با نام تجاری ThinkPad است که در اوت 2011 منتشر شد.    

ThinkPad Tablet 2

به منظور بزرگداشت بیستمین سالگرد ThinkPad ، Lenovoمهمانی بزرگی را در نیویورک برگزار کرد که در آن چندین محصول از جمله تبلت 2 را رونمایی کرد. در این مراسم اعلام شد که تبلت ThinkPad 2 در تاریخ 28 اکتبر 2012 همزمان با انتشار ویندوز 8 در دسترس قرار خواهد گرفت.

ThinkPad 8

ThinkPad 8  در ژانویه 2014 رونمایی و منتشر شد . این دستگاه دارای پردازنده Intel's Bay Trail  Atom Z3770  و 2 گیگابایت رم ، 128 گیگابایت حافظه داخلی ، صفحه نمایش 8.3 اینچی IPS با نسبت ابعاد 16:10 و وضوح تصویر 1200 1920 پیکسل است. از دیگر ویژگی های آن می توان به شاسی آلومینیومی ، درگاه میکرو HDMI ، دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی (با فلش) و اتصال 4G اختیاری اشاره کرد.

ThinkPad 10

همراه با  ThinkPad 8 ، نسل اول ThinkPad 10 در ماه مه 2014 با هدف جانشینی ThinkPad Tablet 2 رونمایی شد. سیستم عامل اصلی آن ویندوز 8 است که به راحتی به ویندوز 10 قابل ارتقاست.

 

ThinkPad X1 Tablet

ThinkPad X1 Tablet یک تبلت بدون فن است که از CPU های Core M بهره می برد.این تبلت با ظرفیت های مختلف 4 ، 8 یا 16 گیگابایت رم LPDDR3 و حافظه SATA  یا SSD PCIe NVMe با حداکثر 1 ترابایت ظرفیت، در دسترس است. صفحه نمایش آن IPS 2160*1440 وضوح دارد . لمسی است و از قلم نیز پشتیبانی می کند.

 

ThinkPad 11e ( از 2014 تا امروز)

ThinkPad 11e لپ تاپی اقتصادی و مناسب برای مدارس و دانش آموزان است که دارای صفحه نمایش 11 اینچی و فاقد ژوئستیک است. یوگا 11e نسخه ارتقا یافته این لپ تاپ است.

 

سری E ( از 2011 تا امروز)

سری E ،سری کم هزینه لپ تاپ های ThinkPad است که برای کاربری کسب و کارهای کوچک طراحی شده است و فقط در اندازه های  14 و 15 اینچ ساخته می شود.  سری لپ تاپ های سری E جایگزین Lenovo's Edge Series  شد ، اما در برخی کشورها در حال حاضر به هر دو نام "Thinkpad Edge / E series"  ارائه می شود.

 

سری L (از 2010 تا امروز)

سری L  به عنوان جایگزین سری R و نماینده سری میان رده ThinkPad با پردازنده های اصلی Intel Core i3 / i5 / i7  عرضه می شود.  سری L دارای 3 خط تولید متفاوت ، رده  14 اینچ (L412) و 15.6 اینچی(L512) و 13 اینچی (L380) تولید می شود . مدل 13 اینچی از سال 2018 به عنوان جایگزین ThinkPad 13 در دسترس کاربران قرار گرفت. تفاوت اصلی بین سری E و سری L ، صدور گواهینامه  MIL-STD-810 برای سری L  است.

سری T (از 2000 تا امروز)

سری T دارای ویژگی های رده بالایی همچون رول های آلیاژ منیزیم ، صفحه های IPS با چگالی بالا موسوم به  FlexView (که بعد از سری T60 قطع شد) ، صفحه کلیدهای 7 ردیف ، صفحه لاتس ، لنزهای صفحه نمایش ، Lenovo UltraBay و ThinkLight بود. این مدل ها شامل نمایشگرهای 14.1 اینچی و 15.4 اینچی با نسبت های 4: 3 و 16:10 هستند.

سری X (از 2000 تا امروز)

سری X اصلی ترین خط فوق العاده پرقدرت ThinkPad با سطح بالا است که یک لپ تاپ سبک و بسیار قابل حمل را با کارایی متوسط ارائه می دهد. خطوط تولید فرعی فعلی برای سری X شامل موارد زیر است:

  • X2 12 اینچی
  • X3 13 اینچی

سری Yoga

  • X3  Yoga 13 اینچی
  • X1 Yoga 14 اینچی
  • X1 Carbon 14 اینچی
  • X1 Extreme 15 اینچی

سری P (از 2015 تا امروز)

لپ تاپ های سری P جایگزین سری Lenovo W شد و اندازه 17 اینچی صفحه را دوباره به مجموعه  ThinkPad بازگرداند. سری P  (به استثنای مدل های با پسوند  S) برای مهندسین ، معماران ، انیماتورها و غیره طراحی شده است و انواع مختلفی از  گزینه های سطح بالا مثل اثر انگشت را ارائه می دهد. سری ThinkPad P شامل ویژگی هایی از قبیل رول منیزیم اختصاصی ، چراغ های LED  بیشتر، نشانگر و نمایشگرهای با وضوح بالا است.

لپ تاپ  لنوو Ideapad

لپ تاپ های IdeaPad در ژانویه سال 2008 معرفی شدند.  سه مدل اول در خط تولید Y710 ، Y510 و U110 بودند. برخی از ویژگی هایی که این سه مدل اول را تعریف می کردند عبارتند از: پهنای باند ، تشخیص چهره VeriFace ، صفحه نمایش بدون قاب ، صفحه لمسی و سیستم بلندگوهای دالبی. طراحی IdeaPad الهام گرفته از لپ تاپ های ThinkPad بیزنسی است و در آن توجه ویژه ای به کاربرپسند بودن شده است. از جمله تغییرات به عمل آمده ، صفحه براق و عدم وجود   TrackPoint  سنتی ThinkPad  است.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 700

سری Lenovo IdeaPad 700 در رده لپ تاپ های خانگی و اداری قرار می گیرد.. سری IdeaPad 700 در اندازه های 13 اینچی ، 14 اینچی ، 15 اینچی و 17 اینچی بطور خاص طراحی شده اند.  این سری توسط Lenovo در ایالات متحده در سال 2015 توسعه یافته است. صفحه نمایش قابلیت مولتی تاچ ندارد. از پردازنده های Intel Core i7 بهره می برد و از کارت گرافیک انویدیا GeForce استفاده می کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 500

سری Lenovo IdeaPad 500 در رده لپ تاپ های خانگی و اداری قرار می گیرد.. سری IdeaPad 500 سایزهای 13 اینچی ، 14 اینچی ، بطور خاص طراحی شده اند.  این سری توسط Lenovo در ایالات متحده در سال 2015 توسعه یافته است. صفحه نمایش قابلیت مولتی تاچ ندارد. از پردازنده های Intel Core i7 بهره می برد و این سری از کارت گرافیک AMD Radeon استفاده می کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 300

سری Lenovo IdeaPad 300 در رده لپ تاپ های خانگی و اداری قرار می گیرد.. سری IdeaPad 300 سایزهای 14 اینچی ، 15 اینچی و 17 اینچی، بطور خاص طراحی شده اند.  این سری توسط Lenovo در ایالات متحده در سال 2015 توسعه یافته است. صفحه نمایش قابلیت مولتی تاچ ندارد. از پردازنده های Intel Core i7 بهره می برد و این سری از کارت گرافیک AMD Radeon استفاده می کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 100

سری Lenovo IdeaPad 100 یک از لپ تاپ های خانگی و شخصی است. سری IdeaPad 100 به ترتیب لپ تاپ های 11 اینچی ، 14 اینچی ، 15 اینچی و 17 اینچی هستند که به طور خاص طراحی شده اند. این محصول توسط Lenovo در ایالات متحده در سال 2015 ساخته شده است. از پردازنده های Intel Core i5 و کارت گرافیکی Nvidia GeForce استفاده می کند.

لپ تاپ IdeaPad سری S

سری S با مدل S10 وارد بازار شد. این نسخه از پردازنده Atom بهره می برد و با اندازه 2/10 اینچ و قیمت پایین عرضه می شود. از وقتی خط تولید پردازنده های Atom بسته شده است، این سری با پردازنده های ارزان قیمت AMD و Intel Celeron/ Pentium/ Y serie تولید می شود.  

لپ تاپ IdeaPad سری C

این سری با مدل C340 برای اولین بار در فوریه 2019 منتشر شد. Lenovo IdeaPad C340  یک لپ تاپ قابل تبدیل با قدرت کافی برای کارهای روزمره است. با GPU اختصاصی داخلی به راحتی می توانید برای بازی نیز از آن استفاده کنید.

لپ تاپ IdeaPad سری L

سری L نیز از تاریخ آوریل 2019 با مدل L340 که به منظور کاربری گیمینک طراحی شده است، وارد بازار شد. این لپ تاپ نسبت به سری Legion قیمت مناسب تری دارد و از طراحی سنتی برخوردار است.

Lenovo Legion

می توانید از لپ تاپ گیمینگ  Lenovo Legion برای انواع بازی استفاده کنید. این لپ تاپ ها به پردازنده Intel Core i7 و PCIe SSD مجهز هستند ، بنابراین می توانید بازی ها را بدون دردسر بارگیری کنید.

لپ تاپ Lenovo Legion Y520

Lenovo Legion Y520  مدل آغازین سری Lenovo Legion است.  با کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 ، می توانید بازی هایی مانند Overwatch و FIFA 18 را با کیفیتی فوق العاده انجام دهید.  همچنین GTX 1060  اختیاری به شما این امکان را می دهد تا با واقعیت مجازی کار کنید ، و نور پس زمینه قرمز صفحه کلید به شما کمک می کند تا در تاریکی به کلیدهای مناسب ضربه بزنید.

لپ تاپ Lenovo Legion Y720

Lenovo Legion Y720 لپ تاپ سطح بالا محسوب می شود.  این لپ تاپ به صورت پیش فرض با کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1060 ارائه می شود.  این کارت گرافیک سطح ورودی برای استفاده از واقعیت مجازی است و به شما امکان می دهد آخرین بازی ها را با تنظیمات بالا انجام دهید.  صفحه کلید دارای نور پس زمینه RGB قابل برنامه ریزی است ، بنابراین می توانید ترکیب کلید مورد علاقه خود را خودتان تنظیم کنید.

لپ تاپ Lenovo Legion Y920

تمام بازی های خود را با تنظیمات فوق العاده انجام دهید . با Lenovo Legion Y920 از فضای دنیاهای مجازی لذت ببرید. کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1070 عملکرد گرافیکی قدرتمند را تضمین می کند. با صفحه کلید مکانیکی ، که دارای نور پس زمینه RGB و قابل برنامه ریزی است کاربری فوق العاده ای را تجربه کنید. شما حتی می توانید پردازنده و کارت گرافیک این لپ تاپ را اورکلاک کنید.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد