بررسی Aorus 17X AZF: نوت بوک بازی باریک با کیفیت بالا با i9-13900HX و RTX 4090

ما اخیراً Aorus 17X AZF را با CPU Intel Raptor Lake و سریع‌ترین کارت گرافیک GeForce RTX از Nvidia مورد آزمایش قرار داده‌ایم. سطوح عملکرد عالی است، اما نویز تحت بار کم نیست.
بررسی Aorus 17X AZF: نوت بوک بازی باریک با کیفیت بالا با i9-13900HX و RTX 4090

این دو مؤلفه به تنهایی از یک پردازنده Core i9-13900HX اینتل و پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 4090 پشتیبانی می‌کنند و نقش مورد نظر Aorus 17X AZF را نشان می‌دهند. اساساً، این پیکربندی جایی برای انتقاد باقی نمی گذارد. Core i9-13900HX بر اساس آخرین معماری CPU اینتل ساخته شده است. در همین حال، مدل‌های سریع‌تری نیز وجود دارند که عملکرد CPU را کمی بهتر ارائه می‌دهند. با این وجود، SoC در واحد آزمایش ما کار خود را با اطمینان انجام داد. این پردازنده توسط پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 4090 انجام می‌شود که در حال حاضر در بخش موبایل در حال به دست آوردن قدرت است. با استفاده از این کارت گرافیک، تمام بازی های فعلی را می توان بدون مشکل بازی کرد. ویژگی هایی مانند ردیابی پرتو و DLSS 3.0 گنجانده شده است و می تواند FPS اضافی را در بسیاری از بازی ها افزایش دهد.

با قیمت 3499.99 دلار آمریکا، Aorus 17X AZF به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست، اما در مقایسه با دستگاه های مجهز به سخت افزار مشابه، رقم خوبی را پیشنهاد می دهد. با توجه به قیمت، یک صفحه نمایش QHD عالی با وفاداری رنگ عالی نیز دریافت می کنید. با این حال، روشنایی صفحه نمایش که به طور کلی در بین سایر لپ تاپ ها بهتر است، جای انتقاد دارد. ما تحت تأثیر ظرفیت ذخیره سازی قرار گرفتیم، زیرا در مجموع 2 ترابایت حجم خوبی است و دقیقاً همان چیزی است که در یک لپ تاپ گیمینگ مدرن انتظار داریم. با این حال، باید بدانید که پیکربندی ذخیره سازی شامل دو درایو NVMe SSD با ظرفیت 1 ترابایت است. رم نیز عالی است، زیرا 32 گیگابایت رم DDR5 به خوبی با دستگاه سازگار است و ذخایر کافی را ارائه می دهد.

به لپ تاپ Aorus 17X AZF انتقاداتی را در رابطه با پورت ها وارد است. با توجه به اندازه آن آرزوی یک یا دو پورت USB یا یک کارت خوان را داشتیم اما برآورده نشده است. از سوی دیگر، گنجاندن Thunderbolt 4 و توزیع پورت های موجود قابل ستایش است. با این حال، بزرگ‌ترین ایراد، دمای زیر بار است که در لپ‌تاپ‌های بازی با کارایی بالا نباید آن را دست کم گرفت. از سوی دیگر، تعدادی از تنظیمات را می توان از طریق مرکز کنترل گیگابایت تنظیم کرد و از جمله آنها، منحنی فن قابل تنظیم است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد