معرفی Apple M2 Ultra در Geekbench: افزایش عملکرد نهایی نسبت به M1 Ultra

اولین نمایش Geekbench پردازنده Apple M2 Ultra، پیشرفت های عملکردی کمی را نسبت به M1 Ultra نشان می دهد. در تست های تک هسته ای و چند هسته ای امتیاز 1956 و 27945 را به دست آورد. با این حال، احتیاط توصیه می شود زیرا آزمایش پیش از تولید انجام شده است.
معرفی Apple M2 Ultra در Geekbench: افزایش عملکرد نهایی نسبت به M1 Ultra

پردازنده مورد انتظار Apple M2 Ultra برای اولین بار در Geekbench ظاهر شد و نگاهی اجمالی به قابلیت های عملکرد آن به ما می دهد. اگرچه نسبت به مدل قبلی خود یعنی M1 Ultra فقط یک پیشرفت جزئی ارائه می دهد، اما همچنان نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد.

تست Geekbench روی یک مک پرو مجهز به 192 گیگابایت رم و اجرای نسخه بتا macOS 14 Sonoma انجام شد. علیرغم اینکه مک پرو و مک استودیو مجهز به M2 قرار است تا 13 ژوئن عرضه شوند، فردی موفق شد زودتر به مک پرو دست پیدا کند و آن را در بنچمارک Geekbench 5.4.4 قرار دهد. با این حال، مهم است که با احتیاط به این اطلاعات نزدیک شوید، زیرا منبع ناشناخته ای به نام HA-MAC-News است که از طریق توییتی توسط VadimYuryev@ در توییتر به اشتراک گذاشته شده است. همیشه احتمال تکرار ورودی های Geekbench وجود دارد، بنابراین شک و تردید ضروری است.

از نظر عملکرد، نسخه مک پرو با پردازنده M2 Ultra دارای 24 هسته CPU است و در تست تک هسته ای امتیاز 1956 و در تست چند هسته ای 27945 را به دست آورده است. به طور نسبی، این نمرات نشان‌دهنده بهبود متوسطی در حدود 10 درصد نسبت به میانگین امتیاز تک هسته‌ای M1 Ultra 1750 و عملکرد مشابه در تست‌های چند هسته‌ای است که میانگین آن حدود 25000 بود. این ارقام از پایگاه داده Geekbench به دست آمده است.

علیرغم اضافه شدن چهار هسته CPU دیگر در M2 Ultra، افزایش عملکرد آنطور که انتظار می رفت قابل توجه نیست. با این حال، شایان ذکر است که این نتایج می تواند تحت تأثیر استفاده از نسخه بتا macOS 14 Sonoma باشد. هنگامی که یک نسخه پایدار از سیستم عامل منتشر شود، این امکان وجود دارد که عملکرد M2 Ultra بهبود یابد. علاوه بر این، در نظر گرفتن این نکته مهم است که Mac Pro مورد استفاده در آزمایش احتمالاً یک واحد پیش تولید است و ممکن است دقیقاً مطابق با مشخصات عمل نکند.

یکی از جنبه های جذاب M2 Ultra GPU عظیم 76 هسته ای آن است. باید دید در معیارها چقدر خوب عمل خواهد کرد. با معرفی شبیه ساز جدید Game Porting Toolkit، این احتمال وجود دارد که M2 Ultra بتواند نرخ فریم های قابل بازی را در بازی های AAA ارائه دهد، برخلاف M2 Max که عملکردی برابر با iGPU AMD داشت.

به طور کلی، در حالی که نمرات اولیه Geekbench برای Apple M2 Ultra تنها بهبود جزئی عملکرد را نسبت به مدل قبلی خود نشان می‌دهد، پتانسیل کامل این پردازنده احتمالاً با انتشار نسخه سیستم عامل پایدار و آزمایش‌های بیشتر واضح‌تر خواهد شد. ترکیبی از افزایش هسته های CPU و یک GPU قدرتمند نویدبخش برنامه های آینده و بهبود عملکرد است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد