فیس آیدی اپل به مک‌بوک پرو و آی‌مک می‌رسد

اپل ممکن است از طریق پتنت اخیر، Face ID را به مک بوک پرو و آی مک معرفی کند. این کار تشخیص چهره ایمن را برای باز کردن قفل اضافه می کند و با مسیر حرکت آیفون ها هماهنگ می شود. این اقدام اپل از لپ‌تاپ‌های ویندوزی پیروی می‌کند و آن را به یک پیشرفت تبدیل می‌کند
فیس آیدی اپل به مک‌بوک پرو و آی‌مک می‌رسد

مک‌بوک پرو و آی‌مک‌ها به طور بالقوه در آستانه دریافت یکی از باارزش‌ترین ویژگی‌های آیفون - سیستم احراز هویت Face ID هستند. پتنتی که اخیراً رونمایی شده است، قصد اپل را برای ادغام فناوری بیومتریک پیشرفته Face ID در خط تولید مک‌بوک پرو و آی‌مک‌های خود نشان می‌دهد.

این پتنت با عنوان «ماژول تشخیص نور برای شناسایی کاربر در دستگاه‌های محاسباتی»، مکانیک و منطق پشت این نوآوری را به دقت تشریح می‌کند.

انگیزه تعبیه این فناوری در این دستگاه‌های اپل دو چیز است: اولاً، انتخاب‌های گسترده‌تری را برای باز کردن قفل دستگاه‌هایشان به کاربران می‌دهد. در حالی که گذرواژه‌ها و پین‌ها به صورت جداگانه درجه‌ای از امنیت را ارائه می‌کنند، اما در معرض سوء استفاده توسط کاربران غیرمجاز هستند. Face ID با استفاده از ویژگی‌های چهره کاربر برای دسترسی به دستگاه، به طور مؤثری از این آسیب‌پذیری کنار می‌زند و خطر دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌های MacBook یا iMac را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. ثانیاً، ثبت اختراع تأکید می کند که افراد اغلب وظایف پیچیده ای را انجام می دهند که شامل اطلاعات حساس و محرمانه است. فن‌آوری Face ID که به‌طور استثنایی شخصی‌سازی شده و از نظر تئوری قوی‌تر از روش‌های قفل جایگزین است، محافظت بیشتری در برابر نقض داده‌های غیرمجاز ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که اندازه کوچک و عملکرد MacBook یا Mac برتر شما نباید توسط فناوری Face ID به خطر بیفتد که به اندازه کافی جمع و جور است تا در یک آیفون قرار بگیرد.

طبق این پتنت، قابلیت Face ID برای کامپیوترها از "یک ماژول تشخیص الگوی نور استفاده می کند که می تواند در یک دستگاه محاسباتی (مانند لپ تاپ، نوت بوک، دسکتاپ و غیره) یکپارچه شود." این ماژول در یک پارتیشن قرار می گیرد که می تواند اشکالی مانند "بریدگی، دایره، بیضی، خطوط چند ضلعی، مجموعه ای از چند ضلعی ها، اشکال منحنی و مانند آن" را به خود بگیرد. با توجه به وجود بریدگی‌ها در مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها، ادغام در ناچ مک‌بوک‌ها محتمل‌تر به نظر می‌رسد و در نتیجه نمایه براق و کارآمد آن‌ها حفظ می‌شود.

تصاویر در پتنت طرحی را به تصویر می‌کشند که از این مفهوم پشتیبانی می‌کند. در حالی که این احتمال وجود دارد که این فناوری محقق نشود، با توجه به سابقه تحقیقات فناوری و ثبت اختراع گسترده اپل، این پتنت شانس واقعی برای تبدیل شدن به آن را دارد.

شایان ذکر است که مسیر توسعه Face ID شبیه نوآوری دیگر اپل یعنی Touch ID است. همانطور که تاچ آیدی ابتدا روی آیفون ها عرضه شد و در نهایت به آی پد و مک بوک نیز گسترش یافت، سفر Face ID با آیفون ها آغاز شد و اکنون در این پتنت ظاهر می شود. این مسیر حاکی از احتمال زیاد فیس آی‌دی است که در رایانه‌های شخصی مک و لپ‌تاپ‌ها گنجانده شده است.

اپل بار دیگر در خطر عقب ماندن است. این فناوری فقط در حفاظت از داده های حساس در دستگاه های مک به طور قابل ملاحظه ای موثر نیست. همچنین نشان دهنده یک ویژگی دیرینه است.

بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 از برندهای مختلف، هم‌اکنون فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت و Windows Hello را برای باز کردن و ایمن کردن دستگاه‌ها ارائه می‌کنند. تفکر اپل برای ادغام فناوری مشابه در مک‌بوک پرو و آی‌مک‌های سطح بالا تا حدودی دیر به نظر می‌رسد و حتی ممکن است به عنوان یک گام اشتباه تلقی شود.

به خصوص با توجه به قیمت ممتاز مک بوک پرو و آی مک که در حال حاضر قابل توجه است، فقدان ویژگی هایی که رقبا برای سال ها به آن افتخار کرده اند، نسبتاً آشکار است. امیدواریم این فناوری زودتر وارد شود و به طور بالقوه به MacBook Airs نیز گسترش یابد، با توجه به وضعیت آنها به عنوان برخی از محبوب ترین مدل های لپ تاپ اپل.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد