تراشه M3 اپل ممکن است ارتقای عظیمی دریافت کند و این همان چیزی است که اپل در حال حاضر به آن نیاز دارد

شکی نیست که اپل سخت در حال کار بر روی جدیدترین سیلیکون نسل بعدی خود، تراشه Apple M3 است، اما اگر گزارش جدیدی درست باشد، بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم.
تراشه M3 اپل ممکن است ارتقای عظیمی دریافت کند و این همان چیزی است که اپل در حال حاضر به آن نیاز دارد

مدت‌ها حدس زده می‌شد که اپل از فرآیند 3 نانومتری TSMC برای تراشه‌های سری M3 خود استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد که اپل به طور کامل از این تکرار صرف نظر می‌کند و به سراغ N3E TSMC می‌رود، که یک فرآیند 3 نانومتری پیشرفته‌تر در کارخانه ریخته‌گری تراشه‌های تایوانی است.

گزارش China Times از طریق Wccftech نشان می‌دهد که اپل اولین مشتری خواهد بود که از این گره پردازشی استفاده می‌کند و از آن برای هر دو تراشه M3 که انتظار می‌رود قدرت مک‌بوک ایر و آی‌پد پرو بعدی را تامین کند، استفاده خواهد کرد.

همچنین ممکن است از گره 3 نانومتری پیشرفته برای تراشه A17 Bionic خود استفاده کند، که همان چیزی است که آیفون آینده و آی‌پد غیر حرفه‌ای را تامین می‌کند، اما مانند همه چیزهای اپل، همه چیز را با کمی اغراق بپذیرید. 

فرآیند پیشرفته 3 نانومتری ممکن است برای مک بوک ایر چه معنایی داشته باشد

در ابتدا تصور می شد که تراشه اپل M2 که در سال 2022 معرفی شد، با یک فرآیند 3 نانومتری ساخته می شود، اما معلوم شد که اینطور نیست. این که آیا این به دلیل مشکلات طولانی در مورد Covid و زنجیره تامین است، مشخص نیست، اما اپل با 5 نانومتر برای هر دو تراشه M1 و M2 استفاده کرد و بدون شک عملکردی را که انتظار داشت از M2 دریافت نکرد.

تراشه M2 مطمئناً چشمگیر است، اما بهبود عملکرد آن نسبت به تراشه M1 یک به‌روزرسانی نسبتاً استاندارد نسل به نسل بود. هر چند جهش به 3 نانومتر بسیار مهمتر است، در واقع دلیل قانع کننده ای برای جهش از مک بوک ایر M1 به مک بوک ایر M3 ارائه می دهد.

شخصاً، من فکر می‌کنم MacBook Air (M1) به دلیل عملکرد خارق‌العاده، عمر باتری عالی و حتی قیمت بهتر، همچنان بهترین لپ‌تاپ برای اکثر کاربران است. افزایش قیمت مک بوک ایر (M2) به نظر من، با توجه به افزایش اندک عملکرد نسبت به مدل قبلی، به سختی قابل توجیه است.

این به خوبی می تواند با جهش به N3E TSMC تغییر کند، که می تواند باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد در حدود 30٪ یا بیشتر و همچنین عمر باتری بهتر شود. با توجه به میزان فروش ضعیف سری M2 Mac در سال گذشته، اپل واقعاً نیاز دارد تا به مردم دلیل بهتری برای جابجایی نسبت به طراحی مجدد بی‌مزه و برخی بازاریابی‌های شیک ارائه دهد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد