M3 Max MacBook Pro آینده اپل: 40 هسته گرافیکی، 48 گیگابایت رم

M3 Max MacBook Pro شایعه شده اپل می تواند دارای 40 هسته گرافیکی، 48 گیگابایت رم و 16 هسته پردازنده باشد. مدل های جدید در سال 2024 انتظار می رود،بخشی از چرخه به روز رسانی سخت افزار اپل.آیفون 15 پرو دارای تراشه A17 است که با فرآیند 3 نانومتری M3 مطابقت دارد
M3 Max MacBook Pro آینده اپل: 40 هسته گرافیکی، 48 گیگابایت رم

شایعات در مورد M3 Max MacBook Pro آینده اپل به گوش می رسد که گفته می شود دارای 40 هسته گرافیکی قابل توجه و ظرفیت رم بالقوه تا 48 گیگابایت است. انتظار می رود این نیروگاه از مک بوک پرو 16 اینچی فعلی مجهز به M2 Max برتری داشته باشد و دارای یک کوارتت اضافی از هسته های CPU "عملکردی" باشد.

در آخر هفته اخیر، مارک گورمن از بلومبرگ به بررسی مشخصات یک مک مینی در حال آزمایش با آخرین نسل اپل سیلیکون پرداخت. او اکنون گزارش داده است که مک بوک پرو 16 اینچی رده بالا حداقل یک نوع از تراشه M3 Max را که در آزمایش مشاهده شده است، در خود جای خواهد داد. این پیکربندی تراشه شامل 16 هسته CPU و 40 هسته گرافیکی چشمگیر است که با پتانسیل نگهداری تا 48 گیگابایت حافظه تکمیل شده است.

با نزدیک شدن به انتقال از تابستان به پاییز، بسیاری از شایعات پیرامون چرخه به روز رسانی سخت افزار اپل یک شاخص واضح است. پس از عرضه یک مک پرو جدید - اگرچه شاید کمتر از آنچه پیش بینی می شد هیجان انگیز باشد - به نظر می رسد چرخه به روز رسانی قریب الوقوع M3 آغاز شود. معرفی مک‌بوک‌های جدید (هر دو پرو و ایر)، و همچنین دسک‌تاپ‌های مک مینی و آی‌مک به‌روزرسانی‌شده را پیش‌بینی کنید که به تدریج در سال آینده و از اکتبر آغاز می‌شود. گورمن اشاره کرده است که مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی به‌احتمال زیاد در سال 2024 معرفی خواهند شد.

بلومبرگ همچنین اشاره می‌کند که مدل‌های سطح بالای آیفون 15 پرو که قرار است در اواخر امسال عرضه شوند، دارای پردازنده کاملاً جدید A17 خواهند بود. این تراشه دارای ویژگی‌های بسیاری با تراشه‌های M3 است که همگی با استفاده از یک فرآیند ساخت پیشرفته 3 نانومتری ساخته شده‌اند که در حال حاضر چالش قابل‌توجهی را برای رقبا ایجاد می‌کند.

جزئیات گزارش نشان می‌دهد که بینش‌های گزارش‌های آزمایشی توسعه‌دهنده برنامه‌های شخص ثالث، تقسیم‌بندی را در هسته‌های CPU نشان می‌دهد. در مجموع 12 هسته با کارایی بالا در دسترس خواهد بود (یک افزایش چهار هسته ای نسبت به پیکربندی لپ تاپ M2 Max موجود)، در کنار چهار هسته کارآمد، که تعداد آنها را در M2 Max نشان می دهد. انتظار می‌رود این ترتیب قابلیت‌های پردازش را برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو یا عملیات اکسل با منابع فشرده تقویت کند، در حالی که عمر باتری قابل مقایسه با مدل‌های قبلی را حفظ کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد