اپل در WWDC 2023 از مک استودیوی آپدیت شده با گزینه های M2 Ultra و M2 Max رونمایی کرد.

اپل در WWDC 2023، مک استودیو به روز شده با گزینه های M2 Ultra و M2 Max را معرفی کرد. قیمت آن از 1999 دلارشروع می شود. مک جدید بهبود عملکرد چشمگیر، خروجی ویدئو تا 8K، اتصال گسترده و گزینه های ذخیره سازی و حافظه سخاوتمندانه را به رخ می کشد.
اپل در WWDC 2023 از مک استودیوی آپدیت شده با گزینه های M2 Ultra و M2 Max رونمایی کرد.

در جریان رویداد مورد انتظار WWDC 2023، اپل از آخرین نسخه مک استودیو خود رونمایی کرد که باعث هیجان علاقه‌مندان به فناوری شد. مک استودیو جدید با وفاداری به طراحی نسل قبلی خود، همان شاسی و مجموعه ای از پورت ها را برای اتصال یکپارچه حفظ می کند. این محصول اکنون برای پیش‌سفارش با قیمت 1999 دلار آمریکا در دسترس است و قرار است از 13 جولای ارسال شود و به مشتریان مشتاق این امکان را می‌دهد تا این دستگاه قدرتمند را به دست آورند.

پیش از این رویداد، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه مک استودیو به‌روزرسانی سخت‌افزاری دریافت نخواهد کرد، وجود داشت، زیرا توجه به مک پرو جدید معطوف شده بود. با این حال، اپل با تصمیم به ادامه به‌روزرسانی همه را شگفت‌زده کرد و به کاربران امکان انتخاب بین مدل‌های موردانتظار M2 Ultra و M2 Max را داد. با حفظ فرم فشرده مک مینی، عامل اصلی تمایز در سخت افزار به روز شده نهفته است.

اپل با جدیت در اینتل ادعا می کند که Mac Studio تا چهار برابر عملکرد iMac 27 اینچی را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، نسبت به نسل اول مک استودیو در DaVinci Resolve تا 50 درصد بهبود قابل توجهی دارد و در Octane تا سه برابر عملکرد سریع‌تری دارد. در حالی که این ادعاها چشمگیر هستند، پیامدهای دنیای واقعی آنها باید آزمایش شود، به ویژه با توجه به پیشرفت های قابل توجهی که توسط پیشنهادات رقیب Nvidia و AMD ایجاد شده است.

مک استودیو مجهز به تراشه M2 Ultra، قابلیت‌های خروجی ویدیویی استثنایی را ارائه می‌کند و از وضوح تصویر تا 8K با فرکانس خیره‌کننده 240 هرتز یا گزینه‌ای برای اتصال حداکثر شش نمایشگر XDR Pro پشتیبانی می‌کند. گستره وسیعی از گزینه‌های ورودی و خروجی شامل Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 برای اتصال بی‌سیم یکپارچه، همراه با چهار پورت Thunderbolt، اترنت 10 گیگابیت در ثانیه، دو درگاه USB Type-C و یک کارت‌خوان SD مناسب در جلو است. کاربران همچنین می توانند مک استودیو خود را با ظرفیت های ذخیره سازی چشمگیر تا 8 ترابایت (غیرقابل ارتقا) و ظرفیت حافظه سخاوتمندانه 192 گیگابایت پیکربندی کنند.

در حالی که قیمت نسخه پایه مک استودیو جدید از 1999 دلار آمریکا آغاز می شود، شایان ذکر است که نسخه مجهز به فناوری M2 Ultra ممکن است به دلیل قابلیت های پیشرفته آن قیمت بالاتری داشته باشد. خریداران علاقه‌مند اکنون می‌توانند پیش‌سفارش‌های خود را انجام دهند و مک استودیو قرار است در 13 ژوئن وارد قفسه‌های فروشگاه‌ها شود و عصر جدیدی از محاسبات با کارایی بالا را برای متخصصان خلاق و کاربران قدرتمند آغاز کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد