بررسی Asus ROG Zephyrus M16 (2023)

نسل‌های جدید اینتل و انویدیا - یک Core i9-13900H و همچنین یک RTX 4090 قدرتمند - در لپ‌تاپ گیمینگ M16 جدید Asus کار را انجام می‌دهند و نتیجه آن افزایش عملکرد و کارایی است. با این حال، نقطه برجسته واقعی لپ‌تاپ‌های آینده، فناوری بهبود یافته نمایشگر است!
بررسی Asus ROG Zephyrus M16 (2023)

ما به تازگی بررسی گسترده خود را از Asus ROG Zephyrus M16 (2023) تکمیل کرده ایم. قدرت محض Intel Core i9-13900H همراه با Nvidia Geforce RTX 4090 چشمگیر است و بازدهی نیز بهبود جزئی را نشان می دهد.

با این حال، در نگاه دوم، نسل جدید CPU-GPU نشان می‌دهد که برجسته‌ترین ویژگی M16 جدید نیست، بلکه نمایشگر آن است. تعداد فزاینده‌ای از لپ‌تاپ‌هایی که وارد آزمایشگاه آزمایشی ما می‌شوند، مجهز به صفحه‌نمایش OLED یا نور پس‌زمینه Mini-LED هستند. اینها پیشرفت های قابل مشاهده ای هستند که مشتری واقعاً می تواند قدردان آنها باشد. OLED و Mini-LED به معنای سطوح و رنگ‌های بهتر مشکی هستند که به نوبه خود به معنای کنتراست بهتر، روشنایی بالاتر و تجربه کلی دید بهتر است.

قبلا گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها پیشرو بوده‌اند و اکنون، برخلاف چند سال پیش، منبع الهام‌بخش مهمی برای لپ‌تاپ‌ها هستند. به طور خاص، لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و انبوه در مقایسه با تلویزیون‌ها و تلفن‌های هوشمند، مسیر توسعه بسیار طولانی‌ای را در مورد نمایشگرهایشان داشته‌اند. خیره شدن به پنل های TN کثیف که اکنون به آرامی شروع به ناپدید شدن کرده اند و به صفحه نمایش های IPS 250 تا 350 نیت می رسند. در نهایت، لپ‌تاپ‌ها شروع به ارائه نمایشگرهای بسیار روشن از 500 تا 1000 نیت کرده‌اند و در نتیجه تجربه تماشای روزانه را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

با توجه به نسل‌های جدید اینتل/انویدیا، درایورها با مشکلاتی روبرو هستند. گاهی اوقات تغییر از iGPU به dGPU کار نمی کند. سپس، ما ویراستاران صفحات و صفحات دستورالعمل‌های تست سازنده را دریافت می‌کنیم که توضیح می‌دهد چه چیزی باید در ویندوز یا درایورهای سخت‌افزار فعال یا غیرفعال شود تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم یا متوجه می‌شویم که مصرف بی‌کار M16 هنوز خیلی بالاست و غیره. انویدیا، اینتل، مایکروسافت و شرکت‌های دیگر درایورهای بالغی را منتشر می‌کنند که به کاربر معمولی اجازه می‌دهد عملکرد بهینه لپ‌تاپ را بدون داشتن فهرست اولیه تنظیمات شبیه به ماراتن داشته باشد، ما به سادگی از گزینه‌های نمایشگر جدید و زیباتر لذت خواهیم برد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد