ایسوس ROG Zephyrus Duo 16 را با پردازنده Ryzen 9 7945HX AMD، سریع ترین پردازنده موجود عرضه می کند.

مدل جدید 2023 Asus ROG Zephyrus Duo 16 نکات برجسته بسیاری از جمله لپ تاپ جدید GeForce RTX 4090 یا صفحه نمایش Mini-LED جدید 240 هرتزی را ارائه می دهد. ایسوس همچنین از AMD Ryzen 9 7945HX جدید استفاده می کند که پردازنده های HX اینتل را شکست می دهد.
ایسوس ROG Zephyrus Duo 16 را با پردازنده Ryzen 9 7945HX AMD، سریع ترین پردازنده موجود عرضه می کند.

لپ تاپ Asus Zephyrus Duo 16 بخشی از برند ROG (Republic of Gamers) است و بدیهی است که گیمرها را هدف گرفته است، اما مفهوم ویژه با صفحه نمایش ثانویه و همچنین اجزای قدرتمند آن را به گزینه ای جالب برای تولیدکنندگان محتوا و به عنوان یک ورک استیشن تبدیل می کند. ورک استیشن های همراه تعیین‌شده معمولاً به لطف پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای با گواهی‌نامه‌های درایور اضافی برای برنامه‌های حرفه‌ای دارای مزیت هستند، اما پردازنده‌های گرافیکی GeForce مصرف‌کننده نیز می‌توانند در برخی از سناریوهای حرفه‌ای به خوبی به کار خود ادامه دهند.

وقتی درب آن بسته است، ظاهر دستگاه بسیار نامشخص است و می‌توانید از آن در محیط‌های حرفه‌ای استفاده کنید، اما ضخامت آن نشان می‌دهد که یک لپ‌تاپ معمولی نیست. به محض باز کردن درب، بلافاصله متوجه صفحه کلید درست در جلوی واحد پایه و همچنین صفحه نمایش ثانویه خواهید شد که کمی برآمده است. اینکه آیا واقعاً به صفحه نمایش دوم نیاز دارید یا خیر، سؤال دیگری است و حتی اگر هندلینگ همیشه ایده آل نباشد، این مفهوم در کل به خوبی کار می کند. کیفیت تصویر صفحه نمایش لمسی براق IPS خوب است، اما نمی تواند با صفحه نمایش مات Mini-LED سازگاری داشته باشد. وضوح تصویر WQHD (2560 x 1600 پیکسل) را ارائه می دهد و کیفیت تصویر عالی را با نرخ تازه سازی 240 هرتز ارائه می دهد. ما حداکثر روشنایی 700 نیت را برای محتویات SDR و تقریبا 1400 نیت را برای محتویات HDR اندازه گیری می کنیم. همچنین کالیبراسیون آن بسیار آسان است.

ایسوس از نظر عملکرد نیز سازش های زیادی انجام نمی دهد، زیرا لپ تاپ جدید GeForce RTX 4090 با AMD Ryzen 9 7945HX ترکیب شده است که دارای 16 هسته Zen4 است و عملکرد بیشتری نسبت به پردازنده های Raptor Lake-HX اینتل ارائه می دهد. در عین حال کارآمدتر سازنده فقط مقداری از نظر رم صرفه جویی می کند و "فقط" از DDR5-4800 استفاده می کند، اما حداقل 32 گیگابایت.

ما در طول بررسی خود متوجه برخی اشکالات شدیم و حتی چند صفحه آبی وجود داشت. مصرف بیکار بالای 20-30 وات (بدون صفحه نمایش ثانویه) هم کمی بالا بود. صفحه نمایش روشن Mini-LED یکی از دلایل آن است، اما ما گمان می کنیم که پلتفرم جدید AMD ممکن است در هنگام بیکاری نیز انرژی زیادی مصرف کند. با این حال، قبل از اینکه بتوانیم این موضوع را بیشتر تحلیل کنیم، باید داده های بیشتری را از سایر واحدهای بررسی جمع آوری کنیم. نتیجه Zepyhrus Duo 16 مدت زمان کوتاهی در حالت باتری ارائه می دهد و حتی با کاهش قابل توجه روشنایی پنل و بدون استفاده از صفحه نمایش ثانویه، نمی توانید بیش از 4 ساعت انتظار داشته باشید.

لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16 قطعا لپ تاپ بسیار جالب و قدرتمندی است، اما با قیمت 5000 یورو بسیار گران است. با توجه به رزولوشن WQHD صفحه اصلی، باید پیکربندی ارزان‌تر را با لپ‌تاپ RTX 4080 در نظر بگیرید. اگر می توانید از صفحه نمایش ثانویه استفاده کنید، باید نگاه دقیق تری داشته باشید، اما اگر اینطور نیست، با یک لپ تاپ سنتی عملکرد بهتر خواهد بود. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد