ربات Ernie Baidu در تست های کلیدی از ChatGPT و GPT 4 OpenAI پیشی گرفت

موتور جستجوی Ernie Bot Baidu، بر اساس مدل هوش مصنوعی Ernie 3.5، در زمینه های کلیدی از ChatGPT و GPT 4 OpenAI بهتر عمل می کند. رقابت شدید در هوش مصنوعی مولد بین غول های فناوری در آمریکا و چین بالا گرفته است زیرا بایدو قصد دارد در این مسابقه پیروز شود.
ربات Ernie Baidu در تست های کلیدی از ChatGPT و GPT 4 OpenAI پیشی گرفت

Baidu، موتور جستجوی چینی، اعلام کرده است که مدل هوش مصنوعی آن به نام Ernie 3.5 در چندین زمینه قابل توجه از ChatGPT و GPT 4 OpenAI بهتر عمل کرده است. بایدو از زمان رونمایی در ماه مارس، آزمایش‌های عمومی چت بات خود، Ernie Bot، را در چین انجام داده است. این ربات چت بر اساس مدل پایه هوش مصنوعی بایدو به نام ارنی ساخته شده است. رقابت در زمینه هوش مصنوعی مولد بین غول های فناوری در ایالات متحده و چین در حال داغ شدن است و پیشرفت های Baidu این رقابت نفس گیر را جدی تر می کند.

به گفته بایدو، همانطور که در مجله China Science Daily گزارش شده است، Ernie 3.5 در تست های مختلف معیار از ChatGPT پیشی گرفته است. ChatGPT بر اساس مدل OpenAI GPT 3.5 است. این مجله علمی همچنین بیان می‌کند که ارنی 3.5 در آزمون‌های زبان چینی از آخرین و پیشرفته‌تر مدل OpenAI، GPT 4، بهتر عمل کرد.

پیشرفت بایدو بر رقابت شدید بین غول های فناوری در ایالات متحده و چین تأکید می کند که هر دو به سرعت در زمینه هوش مصنوعی مولد پیشرفت می کنند. یکی از آزمون‌های ذکر شده در مجله علمی چین، آزمون‌های استاندارد پذیرش و صلاحیت، مانند آزمون‌های مورد نیاز برای ورود به کالج یا وکیل شدن را ارزیابی می‌کند. در این تست، Ernie 3.5 از ChatGPT و GPT 4 در زبان چینی پیشی گرفت.

با این حال، Ernie 3.5 پشت سر GPT 4 در زبان انگلیسی بود، اگرچه از ChatGPT بهتر بود. این تست خاص توسط مایکروسافت منتشر شده است. ارزیابی دیگری بر زبان چینی متمرکز بود و شامل بیش از 13000 سؤال چند گزینه ای بود که بیش از 50 موضوع مختلف را پوشش می داد. Ernie 3.5 در این تست از ChatGPT و GPT 4 بهتر عمل کرد.

آزمون سوم که توسط گروهی از دانشگاه‌های ایالات متحده تهیه شد، شامل سؤالاتی از موضوعات مختلف مانند علوم و علوم انسانی بود. در این تست، Ernie 3.5 از ChatGPT و GPT 4 عقب بود.

هدف بایدو رهبری رقابت فناوری هوش مصنوعی در برابر رقبایی مانند علی بابا باشد و پیشرفت های خود را در هوش مصنوعی برجسته کرد. هایفنگ وانگ، مدیر ارشد فناوری Baidu، اظهار داشت: «فقط سه ماه پس از انتشار بتا Ernie Bot، مدل زبان بزرگ بایدو (LLM) که بر اساس Ernie 3.0 ساخته شده است، Ernie 3.5 به پیشرفت‌های گسترده‌ای در کارایی، عملکرد و عملکرد دست یافته است. وانگ بر بهبود در نوشتن خلاق، پرسش و پاسخ، استدلال، تولید کد، و همچنین آموزش و عملکرد استنتاج تاکید کرد.

بایدو همچنین یکی از ویژگی های کلیدی جدیدترین مدل خود را معرفی کرد که امکان دسترسی به «پلاگین ها» است. این افزونه ها در اصل برنامه هایی هستند که از طریق Ernie Bot قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، بایدو ویژگی جستجوی خود را از طریق یک افزونه با Ernie Bot یکپارچه کرده است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد