ChatGPT به این زودی ارتقا نمی یابد

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، برنامه‌های مربوط به به‌روزرسانی بعدی ChatGPT را فاش می‌کند.
ChatGPT به این زودی ارتقا نمی یابد

ChatGPT و انواع ربات چت هوش مصنوعی آن با سرعت بسیار ترسناکی در حال تکامل هستند، اما به نظر می رسد که جهش بزرگ بعدی در قدرت آنها به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد. سام آلتمن، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران OpenAI، طی سخنانی در رویدادی در MIT، تأیید کرد که این شرکت در حال حاضر GPT-5 را که جانشین GPT-4 اخیرا منتشر شده (که ChatGPT بر اساس آن است) آموزش نمی دهد.

یکی از بنیانگذاران در مورد نامه سرگشاده اخیر منتشر شده توسط رهبران فناوری که از شرکت‌هایی مانند OpenAI خواسته شده بود توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی خود را که «قوی‌تر از ChatGPT» است، متوقف کنند.

این نامه به نگرانی‌ها در مورد ایمنی سیستم‌های آینده اشاره می‌کند، اما از زمان انتشار آن با انتقاداتی مواجه شده است، با مخالفت مردم در مورد ماهیت تهدید پیشنهادی توسط هوش مصنوعی و اینکه چگونه صنایع در وهله اول تولید را متوقف می‌کنند.

آلتمن در این مراسم گفت که این نامه نکات ظریف زیادی را در مورد اینکه کجا قرار است متوقف شود و همچنین به این ادعا که OpenAI قبلاً روی GPT-5 کار می‌کرده است را از دست داده است. مدیرعامل OpenAI در ادامه اشاره کرد: "ما برای مدتی نیستیم و نخواهیم بود" و افزود که "از این نظر، [نامه] به نوعی احمقانه بود."

اما، اینها اجازه نمی دهد OpenAI از قلاب خارج شود و نشان می دهد که تیم عقب نشسته و استراحت می کند. آلتمن در این رویداد تاکید کرد که "ما در حال انجام کارهای دیگری در کنار GPT-4 هستیم که فکر می کنم انواع مسائل ایمنی را داریم که رسیدگی به آنها مهم است و کاملاً از نامه حذف شده است." حداقل از نگرانی های ایمنی عمومی آگاه است و به دنبال رفع آنها به نحوی است.

انعکاس 

من شخصاً از شنیدن این که هنوز موج جدیدی از به‌روزرسانی‌های چشمگیر و تا حدودی شبح‌آور برای چت ربات مجهز به هوش مصنوعی را شاهد نخواهیم بود، احساس آرامش می‌کنم. نمی توان انکار کرد که ChatGPT یک ابزار عالی است و ثابت کرده است که در طیف گسترده ای از صنایع و مصارف شخصی قابل استفاده است، اما یک وقفه قبل از "به روز رسانی" بیشتر ممکن است چیز خوبی باشد.

بدون به‌روزرسانی بزرگ در افق و یک ربات تازه آموزش‌دیده، می‌توانیم کمی زمان بیشتری صرف کنیم تا نسخه‌ای که داریم را درک کنیم و نحوه تعامل و احساسمان درباره ChatGPT را بازتاب دهیم و تغییر مسیر دهیم. با سرعتی که به نظر می رسد در زندگی ما نفوذ کرده است تقریباً مانند یک تار به نظر می رسد.

امیدواریم در حالی که شرکت‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI اقدامات احتیاطی ایمنی بیشتری را ایجاد می‌کنند که می‌توان انتظار داشت که شاهد گسترش کمتر ادغام هوش مصنوعی در میان چت‌ربات‌های ChatGPT باشیم و اجازه دهیم کمی گرد و غبار بنشیند، بنابراین همه ما می‌توانیم نگاهی جمعی به فناوری‌ای که به تازگی به همه ما رسیده است داشته باشیم. نه تنها احساس خود را در مورد آن، بلکه چگونه برنامه ریزی می کنیم که با آن زندگی کنیم، بیابید. همانطور که به نظر می رسد ChatGPT و دیگر چت ربات های هوش مصنوعی برای مدت طولانی استراحت نخواهند کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد