نقد و بررسی لپ تاپ دل dell latitude E5530

تو بازه قیمتی 7-8 میلیون لپ تاپ استوک دل لتیتیود 5530 با صفحه نمایش 15.6 اینچی و پردازنده i5 برای بسیاری از کاربری ها گزینه مناسبیه. بریم با هم ببینیم 5530 چه ویژگی های دیگه ای داره.
نقد و بررسی لپ تاپ دل dell latitude E5530

این اطلاعات از نسخه موجود در فروشگاه آرالپ جمع آوری شده و ممکنه شما با لپتاپ 5530 در فروشگاه دیگه مواجه بشید که دقیقا همین ویژگی ها رو نداشته باشه. علتش هم اینه که لپ تاپ های استوک در کشور مبدا توسط کمپانی های تولید لپ تاپ به صورت اختیاری گزینه هایی رو در اختیار خریدار قرار میدن که می تونه تعیین کنه مثلا وبکم داشته باشه یا نداشته باشه. در مورد سایر ویژگی ها هم همینطوره.

بدنه لپ تاپ دل 5530

اولین تصویری که از لپ تاپ دل لتیتیود ۵۵۳۰ میشه دید ترکیب رنگ های نقره ای و مشکی بدنه است. 
مثل سایر لپ‌تاپ‌های سری لتیتیود لوگو‌ شرکت دل رو روی درب لپ تاپ می تونید ببینید.
درب لپ تاپ از جنس آلومینیوم ،جنس قاب داخلی از آلیاژ منیزیوم ، لوله ها از جنس استیل و زیر لپ تاپ از پلاستیک است.
یک نوار نقره ای رنگ دور لپ‌تاپ دیده میشه که دکمه دستی روشن کردن وای فای رو از رو به رو می تونید ببینید. همچنین در کنار این نوار از روبرو قفل اصلی درب لپ تاپ قرار داره که به واسطه کشیدنش می تونید در لپ تاپ رو باز کنید. و صفحه نمایش لپتاپ قابلیت چرخش  180 درجه داره .

پورت‌ها

لپ تاپ دل 5530 پورت های نسبتا کاملی داره و میشه گفت تمام پورت های کاربردی رو داره.  سمت چپ لپ‌تاپ یک پورت usb و یک پورت esata رو داریم همزمان از usb پشتیبانی می‌کند. همچنین یک پورت hdmi  در کنارش خروجی جریان هوای کیس لپ تاپ می بینیم.
پشت لپ تاپ سوکت شارژ لپ تاپ،  یک درگاه usb۲ و پورت لن که محل قرار گرفتن سیم مودم هست رو داریم.
در بخش راست لپ تاپ یک پورت VGA ، دی وی دی رایتر ، یک پورت USB2 و در نهایت جک میکروفون و هدفون رو میبینید. لپ تاپ 5530 از پورت میکروفون و هدفون با یک جک پشتیبانی میکند.

کیبورد و تاچ پد 5530

صفحه کلید لپ تاپ 5530 مشابه سایر لپ تاپ های  ۱۵.۶ اینچی، نامپد داره. بالای صفحه کلید ، سمت راست دکمه پاور و سمت چپ دکمه های مربوط به تنظیم صدا را می‌بینید که میتونید با فشار دادن این دکمه ها صدا رو قطع یا کم و زیاد کنید.
دکمه های صفحه کلید اندازه نسبتا بزرگی دارند که به زیبایی و یکپارچه در کنار هم قرار گرفتند. طراحی  صفحه کلید 5530 ، اثر انگشت لپ تاپ های سری لتیتیود دل است . این کیبورد حس نسبتاً خوبی را هنگام تایپ به شما القا می‌کنند و یکپارچگی آن کمک می کند تا سرعت تایپ بالایی داشته باشید.

لپ تاپ لتیتیود ۵۵۳۰ تاچ پد نسبتاً کوچکی داره اما در عین حال واکنش پذیری آن بالاست و به سرعت فرمان شما را به سیستم منتقل می کند. دو تا دکمه بزرگ زیر تاچ پد قرار گرفته که کلیک راست و کلیک چپ موس رو دارند.


صفحه نمایش

لپتاپ دل 5530 صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی مات داره . رزولوشن این صفحه نمایش  ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل یا اچ دی است.
صفحه نمایش بزرگ میتونه برای افرادی که کاربری حسابداری یا بازارهای مالی دارند مفید باشه و مات بودن آن باعث میشه چشم کاربر در استفاده طولانی مدت از لپتاپ، اذیت و خسته نشه.  مات بودن صفحه نمایش گاهی با کم نور بودن اشتباه گرفته میشه.  اما همین مات بودن باعث میشه از انعکاس نورهای مزاحم جلوگیری بشه.

توصیه میکنم اگه به دنبال صفحه نمایش پرنور هستید سراغ صفحه های مات ندارید . اما اگه به دنبال سلامت چشمهاتون در بلند مدت هستید و یا ساعت های طولانی پای لپتاپ میشینید، صفحه مات گزینه مناسبیه.

عملکرد

پردازنده مرکزی دل 5530 ، اینتل core i5 3320m  است که برای کاربری نیمه‌حرفه‌ای کاملاً مناسب است. کانفیگ پیش فرض این لپ تاپ حافظه رم ۴ گیگ داره که تا ۱۶ گیگ قابل ارتقا است.
هارد پیش فرض لپ تاپ 500 گیگ است که تا دو ترابایت حافظه اس اس دی یا هارد اچ دی دی قابل ارتقاست.
کارت گرافیک اینتل اچ پی ۳۰۰۰ داره که برای کارهای سبک و اجرا کردن فتوشاپ در حد مبتدی مناسب است . هرچند نمیشه توقع کار سنگین ازش داشت.
لپتاپ دل 5530 تو بازه قیمتی ۷-۸ میلیون تومان توی سایت موجود است و میشه با چند کلیک اون رو تهیه کرد. این لپ تاپ برای کاربری های مثل حسابداری، بازارهای مالی، دانشجویی ، همچنین برای کسانی که وب گردی یا تولید محتوای متنی می‌کنند کاملا مناسب است. و با توجه به قیمت، کارایی کاملا مناسبی داره.
5530 وزن خیلی بالایی نداره ولی اینکه 1700 گرم وزن داره ، برای جابجایی خیلی مناسب نیست.

عمر باتری

لپ تاپ استوک دل 5530 تو تست باتری آرالپ، هنگام پخش ویدیو تست ، یک ساعت و چهل و پنج دقیقه شارژ نگه داشت. این زمان ، هنگام استفاده از لپ تاپ برای وبگردی کمتر میشه به حدودا یک ساعت و پونزده دقیقه میرسه.


از اینکه تا انتها همراهم بودید ممنونم. برای حمایت از ما و دیدن نکات انتخاب و نگهداری از لپ تاپ به پیج اینستاگرام آرالپ سر بزنید . نظراتتون رو برام کامنت کنید و اگه سوالی داشتید زیر همین پست بنویسید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد