نقد و بررسی لپ تاپ Dell precision M4800

لپ تاپ ورک استیشن Dell Precision M4800 عملکردی قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت QHD + را در طراحی ایمن و با دوام ارائه می دهد. برای شناخت بهتر M4800 این مطلب را تا انتها بخوانید.
نقد و بررسی لپ تاپ Dell precision M4800

در لپ تاپ Dell's Precision M4800 کانون توجه، قدرت بالا است. این ورک استیشن که ساخته شده است تا بتواند وظایف محاسباتی و فشرده سازی را بخوبی انجام دهد ، یک پردازنده Intel Core i7 را با گرافیک Amd radeon R9 در یک شاسی زیبا و با دوام ترکیب کرده است. صفحه نمایش QHD + و سیستم صوتی غنی ، تولید محتوا را شیرین می کند. این نوت بوک 15.6 اینچی ویژگی های امنیتی را ارائه می دهد که مدیران IT را خوشحال می کند.

Dell's Precision M4800 برای کارایی بالا طراحی شده است نه زیبایی. با این اوصاف ، قاب مفرغی مقام در برابر اثر انگشت که با آلومینیوم ضد الکتریسیته شده است، زیبایی خاص خود را دارد. نماد شرکت دل که با کروم پشت درب حک شده نیز به زیبایی آن می افزاید. قسمت جلوی درب دارای یک منحنی است که چشم را به دکمه قفل واقع در لب جلوی آن می کشاند.

 با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

بلندگوهای بالای پد آدم را یاد کدهای مورس می اندازند. مجموعه ای از دکمه های کروم خاکستری تیره  و دکمه پاوری که در سمت چپ بلند گوها قرار گرفته است، جلوه خوبی به آن داده است. همچنین مستقیم زیر صفحه کلید ، یک صفحه لمسی کوچک قرار دارد که روی یک رست کاملاً لوکس سیاه نرم قرار گرفته است.

لپ تاپ M4800 با وزن 2.9 کلیوگرم و ابعاد 5/37* 25*2/3 از HP Zbook 15 با وزن 2/8 و ابعاد 1/38* 25*3 کمی سنگین تر و بزرگ تر است . برترین لپ تاپ 15 اینچ inch Apple MacBook Pro با صفحه نمایش رتیناست که 2 کیلوگرم وزن دارد و  ابعاد آن 8/25*6/24*8/1 است که فاصله زیادی با سایر رقبای خود دارد.

صفحه نمایش

اگر کمی جستجو کنید درخواهید یافت که M4800 اولین استگاه کاری ویندوزی است که صفحه نمایشی شبیه به رتینا در آن به کار رفته است. صفحه نمایش رتینا  نوعی صفحه نمایش ال‌سی‌دی است که به طور اختصاصی توسط شرکت اپل تولیدمی‌شود. سازندگان این نمایشگر اظهار می‌کنند که تراکم پیکسل این نمایشگر به اندازه‌ای بالاست که چشم انسان در فاصله دید معمول قادر به تشخیص پیکسل‌ها نیست. پنل مات نوت بوک 15.6 اینچی  1920*1080 پیکسلی  است و دارای زاویه دید کافی برای مشاهده سه نفر است.

صفحه نمایش هنگام مشاهده تصاویر با وضوح بالا شما را تحت تأثیر قرار می دهد.  در یک عکس مورد علاقه ما ، M4800  سایه های شگفت انگیزی به رنگ زمرد نمایش می داد ، و رنگ آبی در آسمان زیبا و زنده بود و نرمی و لطافت ابرها را می شد دید.

با وجود رنگ و وضوح Dell's Precision M4800، نمایشگر رتینا اپل همچنان برتر است.  در تصویری از توله سگ چوپان آلمانی در یک سبد گل ، MacBook Pro 15 رنگ غنی تری به ویژه رنگ سیاه موجود در پشم سگ و طراوت و تازگی گلها را نمایش می داد. همان تصویر روی صفحه نمایش M4800  مات به نظر می رسید. از نظر وضوح ، موم بودن گلها و موهای فر توله سگ را بهتر در مک بوک دیدیم.  موهای های سمت راست صورت سگ به سختی در مورد M4800 قابل تشخیص بودند.   

Precision M4800 دارای صفحه نمایشی کاملاً روشن است و 323 لوکس را در کنتور نور ما ثبت کرده است. این بالاتر از حد متوسط 211 لوکس است   MacBook Pro.با 100 امتیاز کامل 223 لوکس vh پشت سر گذاشت ZBook 15. در 295 لوکس عملکرد بهتری داشت.

پخش صدا

صدا را بلند کنید این بلندگوها فقط برای دکور نیستند. صدای Precision M4800 فضای تست کوچک ما را با صدای بلند و غنی با میانه ، اوج ها و ضربان های متعادل غرق کرد.  هنگام گوش دادن به آهنگ رویال از لرد، صدای خواننده بر سایر صداها غالب بود و به خوبی با صدای زیر همخوان ها ترکیب شده بود. صدای بیس عمیق بود و در عین حال آزار دهنده نبود. تنها ایراد پخش صدا، شنیده نشدن صدای بشکن آهنگ بود.

این نوت بوک در تست صدای لپ تاپ ، صوتی معادل 88 دسی بل خروجی داشت که با لپ تاپ  ZBook 15  مطابق است و کمی بالاتر از حد متوسط 87 دسی بل است.

صفحه کلید، صفحه لمسی و نشانگر

در لپ تاپ Precision M4800 صفحه کلید سنتی را مشاهده می کنید. کلیدها دارای انحنای جزئی هستند که انگشتان شما را مهار کرده و می توان به راحتی رو کلیدها ضربه زد.  با استفاده از صفحه راحت زیر کف دست، ما توانستیم ساعت ها بدون خستگی تایپ کنیم. رکورد ما در تایپ کردن ده انگشتی،  60 کلمه در دقیقه بود که از میانگین استاندارد 55 کلمه در دقیقه بالاتر است. همچنین نور پس زمینه صفحه کلید روشنایی خوبی دارد.

همانند سایر نوت بوک های تجاری ، M4800  نیز در میان کلیدهای G ، H و B یک ژوئستیک برجسته دارد.  توپی سیاه که اندکی فرو رفته است ، و با وجود نقاط کوچک برجسته ، لمس نرم داشت . در نتیجه ، انگشت ما در حال کار کردن با آن گاهی سر می خورد و حرکت را دشوار می کرد. ما ژوئستیک Lenovo  را ترجیح می دهیم ، که برجسته تر است و چسبندگی بهتری را ارائه می دهد.

حرارت

پس از پخش یک فیلم Hulu به مدت 15 دقیقه ، صفحه لمسی این نوت بوک 79 درجه فارنهایت را اندازه گیری کرد . در حالی که فضای بین کلیدهای G و H دمای 86 درجه بود.  پایین نوت بوک 92 درجه را نشان می داد اما هنوز این دماها پایین تر از دمای آستانه 95 درجه ما است.

 

پورت ها

این نوت بوک بدون داشتن پورت های متنوع و زیاد ، یک ورک استیشن نخواهد بود. در سمت راست ، دو پورت  USB 3.0 ،    DisplayPort  و سوئیچ Wi-Fi دارید.  یک جفت دیگر پورت USB 3.0 در سمت چپ وجود دارد که دارای یک رایتر دی وی دی ، کارت خوان 9 در 1 ، یک ورودی SmartCard ، یک شکاف 54 میلی متر ExpressCard ، یک شکاف قفل و ورودی های هدفون و میکروفون است. قسمت پشتی M4800 دارای پورت eSATA / USB 2.0 ، درگاه VGA ، اترنت و HDMI است.  و در صورت نیاز به پورت های بیشتر ، یک داک در پایین نوت بوک وجود دارد.

عمر باتری

از ایستگاه های کاری عمر باتری بالا انتظار نمی رود با این حال M4800 انتظارات ما را برآورده نکرد . این دستگاه زیر تست عمر باتری ما ( وبگردی مداوم با Wi-Fi )، 4 ساعت و 16 دقیقه را ثبت کرد.  زمان ثبتا شده یک ساعت کمتر از میانگین استاندارد 5 ساعت و 35 دقیقه است. در لپ تاپ HP ZBook 15  این تست 7 ساعت و 46 دقیقه به طول انجامید ، در حالی که Apple MacBook Pro با زمان 8 ساعت و 2 دقیقه به کار خود پایان داد.

ورک استیشن Dell Precision M4800 عملکردی قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت QHD + را در طراحی ایمن و با دوام ارائه می دهد.

نکات مثبت M4800 :

  • عملکرد و گرافیک قدرتمند
  • صفحه نمایش رنگی QHD +
  • کیفیت صدای بالا
  • گزینه های امنیتی قوی
  • درگاه های متنوع

نکات منفی M4800 :

  • متوسط عمر باتری کوتاه
  • صفحه لمسی کوچک

 شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد