نمایشگاه الکامپ: هر آنچه باید بدانید

نمایشگاه الکامپ تهران یک رویداد صنعتی است که آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها و محصولات مرتبط با صنعت الکترونیک و کامپیوتر را به علاقه‌مندان و صنعتگران معرفی می‌کند. هدف اصلی آن شامل معرفی، همکاری تجاری و ارتقاء اطلاعات فنی در صنعت است.
نمایشگاه الکامپ: هر آنچه باید بدانید

نمایشگاه الکامپ در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوی و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران و بزرگترین رویداد فناوری کشور است. الکامپ همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. نمایشگاه الکامپ، آوردگاهی است که سالانه ذی نفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت های بازار به جایگاه سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید و داوری مشتریان و استفاده کنندگان قرار می دهند تا با تحریک تقاضای بازار به تعمیق و گسترش اقتصاد کشور یاری رسانند.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و عمق بخشی به اقتصاد زیست بوم فناوری کشور جز با مشارکت فعال تمامی ذینفعان اقتصاد و تحول دیجیتال در حوزه های مختلف الکترونیک، کامپیوتر(سخت افزار و نرم افزار) و حضور مقتدرانه بازیگران بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور محقق شدنی نیست.سازمان های دولتی به شکل گسترده تر، دستاوردهای خود را برای مردم و کسب و کارهای بخش خصوصی به نمایش گذاشته تا با یاری جستن از توان های مردمی و جذب مشارکت ها خدمات دولتی را توسعه داده و در دسترس عموم قرار دهند.

به منظور اشتراک مساعی ، شبکه سازی و هم افزایی تجربیات فن سالاران در حوزه های گوناگون ICT در بخش الکام تاکز به گفتمان سازی در حوزه های تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمند سازی شهرها و بسیاری از مقولات راهبردی و یا عملیاتی در حوزه الکترونیک و کامپیوتر پرداخته می شود. از آنجا که  خلق  آینده_بهتر با درخشش ستاره های نوظهور الکام استارز امکان پذیر می شود، به مانند ادوار گذشته و با تخصیص ظرفیت مضاعف مادی و معنوی، میزبان صدها  ستاره فعال پر شور و نوآور در بخش رقابتی کسب و کارهای نوپا در نمایشگاه امسال خواهیم بود .

بی تردید، تحقق رویای ایران دیجیتال، مستلزم پرورش و توانمند سازی سرمایه های ارزشمند انسانی است که در بخشی مجزا با نام الکام جابز به آن پرداخته خواهد شد. مهارت افزایی و توانمند سازی نیروی انسانی پویا و هدایت آن به سمت کسب و کارهای مرتبط، یکی از مهمترین بخش های الکامپ  می باشد که بصورتی تعاملی و منطبق با نیازهای روزآمد بازار کار داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد.

تاریخچه نمایشگاه الکامپ تهران

تاریخچه نمایشگاه الکامپ تهران

تاریخچه نمایشگاه الکامپ تهران به سال ۱۳۷۰ (1991 میلادی) بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، این نمایشگاه به‌طور منظم در هر سال برگزار شده و به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای صنعت الکترونیک و کامپیوتر در ایران شناخته شده است. در طول این سال‌ها، نمایشگاه الکامپ تهران توانسته است با حضور شرکت‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، تجهیزات پیشرفته و نوآورانه را به عرضه کنندگان، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان صنعت الکترونیک و کامپیوتر معرفی کند.

تا سال 1379 برنامه منظم و مشخصی برای برگزاری این نمایشگاه وجود نداشت، این در حالی است در سال 1375 نمایشگاه الکامپ رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته به طوری که این نمایشگاه با حضور 392 شرکت کننده که 38 مورد از شرکت کننده ها، کسب و کارهای خارجی بودند در وسعتی معادل 20 هزار و 925 متر مربع برگزار شد. در سال 1380 بر تعداد شرکت کننده های خارجی نمایشگاه الکامپ افزوده شد به طوری که از 400 شرکت کننده در این نمایشگاه، 80 مورد از کسب و کارها خارجی بودند. در نهایت در سال 1389 به دلیل افزایش شرکت کننده ها در این نمایشگاه و افزایش وسعت برگزاری آن، نمایشگاه الکامپ به چهارمین نمایشگاه بزرگ ایران بعد از نمایشگاه صنعت تهران، نفت و گاز و فرش شناخته شد.

شرکت آرالپ جهت تامین تجهیزات شبکه به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

فعالیت نمایشگاه الکامپ در چه حوزه ای است؟

فعالیت نمایشگاه الکامپ در چه حوزه ای است؟

نمایشگاه الکامپ تهران در حوزه‌های مرتبط با صنعت الکترونیک، کامپیوتر و تجهیزات جانبی فعالیت می‌کند. این نمایشگاه یک پل ارتباطی بین سازندگان، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و کاربران صنعت الکترونیک و کامپیوتر است و به عرضه و نمایش محصولات، تجهیزات، تکنولوژی‌ها، خدمات و راهکارهای مرتبط با این صنایع می‌پردازد.

فعالیت‌های اصلی نمایشگاه الکامپ تهران شامل موارد زیر است:

  • الکترونیک صنعتی: ارائه محصولات و تکنولوژی‌های مرتبط با الکترونیک صنعتی، از قبیل قطعات الکترونیکی، مدارهای مجتمع، تراشه‌ها، محصولات سیستم‌های جبرانی و سیستم‌های کنترل صنعتی.
  • کامپیوتر و سخت‌افزار: عرضه تجهیزات کامپیوتری، سرورها، لپ تاپ و قابل حمل، تجهیزات شبکه و سوئیچینگ، ماژول‌ها و قطعات جانبی مرتبط با کامپیوتر.
  • نرم‌افزار و خدمات مرتبط: معرفی و عرضه نرم‌افزارهای کامپیوتری، نرم‌افزارهای کاربردی و صنعتی، خدمات و راهکارهای مدیریتی و نرم‌افزاری.
  • تجهیزات ارتباطی: نمایش تجهیزات ارتباطاتی و شبکه‌های تلفن همراه، اینترنت، شبکه‌های کابلی و بی‌سیم، تجهیزات آزمایش و اندازه‌گیری ارتباطات.
  • تجهیزات صوتی و تصویری: عرضه تجهیزات صوتی و تصویری، سیستم‌های صوتی و تجهیزات نمایشگر، دوربین‌ها، تجهیزات ضبط و پخش صدا و تصویر.
  • تجهیزات مخابراتی: عرضه تجهیزات مخابراتی، آنتن‌ها، تجهیزات اتصالاتی و سیستم‌های مخابراتی.
  • تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل: نمایش تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل صنعتی، دستگاه‌ها و سیستم‌های تست و اندازه‌گیری.
  • خدمات فنی و پشتیبانی: معرفی خدمات پس از فروش، خدمات فنی و مشاوره‌ای در زمینه الکترونیک و کامپیوتر.

نمایشگاه الکامپ تهران به منظور ارتباط بین صنعتگران، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر، فرصتی را فراهم می‌کند تا آخرین دستاوردها و نوآوری‌ها در این حوزه را معرفی کند و بازاریابی و همکاری‌های تجاری را تسهیل کند.

نمایشگاه بزرگ ترین فرصت تبلیغاتی تجارت الکترونیک

نمایشگاه بزرگ ترین فرصت تبلیغاتی تجارت الکترونیک

شما با حضور به عنوان مشارکت کننده در این نمایشگاه می توانید به طور مستقیم با هزاران مخاطب صنعت خود و فرصت های همکاری این نمایشگاه برای ارتقای برند خود در کنار رقبای اصلی حوزه کاری خودتان دستری داشته باشید

  • افزایش آگاهی از برند شما: طبق داده های ارزیابی ما از بیش از 100 نمایشگاه و 600 برند حضور یافته میزان تاثیرگذاری و آگاهی از برند کاری شما تنها پس از 4 روز نمایشگاه 30% افزایش می یابد.
  • جذب مخاطبین هدف: شاید باوران نشود اما فرصت حضور در نمایشگاه باعث افزایش 80% مشتریان بلقوه شما می شود به نسبت رقبایی که در نمایشگاه حضور ندارد
  • بزرگترین فرصت بازاریابی سال: تنها موقعیت تبلیغاتی بزرگ که صرفا دامنه مخاطبین صنعت شما رو شامل می شود فرصت طلایی نمایشگاه حوزه شما است
  • فرصت همکاری B2B: یکی از دلایل مهم حضور برند های بزرگ در نمایشگاه های تخصصی پیدا کردن شرکای کلیدی در تجارت خودشان است که فرصت بازاریابی B2B رو برای شما فراهم می کند

هدف نمایشگاه الکامپ

هدف نمایشگاه الکامپ

هدف اصلی نمایشگاه الکامپ تهران، ارائه یک سکوی برتر برای نمایش و معرفی آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها، محصولات، خدمات و راهکارهای مرتبط با صنعت الکترونیک، کامپیوتر و تجهیزات جانبی است. این نمایشگاه برای تمامی علاقه‌مندان و عوامل مرتبط با این صنایع، از جمله تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان، نمایندگان تجاری و کاربران، یک فرصت عالی را فراهم می‌کند تا با همکاری، تبادل اطلاعات و شناخت بهتر بازار، به ارتقای صنعت الکترونیک و کامپیوتر در ایران کمک کنند.

معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌ها

هدف اصلی نمایشگاه الکامپ، معرفی و ارائه آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های مرتبط با صنعت الکترونیک و کامپیوتر به علاقه‌مندان و صنعتگران است. این نمایشگاه به شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده فرصت می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و به بازاریابی و فروش بیشتر بپردازند. همچنین، باعث ایجاد تعامل و تبادل دانش و تجربیات بین صنعتگران و مصرف‌کنندگان می‌شود.

تسهیل همکاری و تجارت

نمایشگاه فرصت مناسبی را برای برقراری ارتباط مستقیم و همکاری تجاری بین شرکت‌های تولیدکننده، تأمین‌کننده و نمایندگان تجاری فراهم می‌کند. این نمایشگاه به علاقه‌مندان و کاربران صنعت الکترونیک و کامپیوتر فرصتی برای دیدن و مقایسه محصولات و خدمات مختلف را می‌دهد و امکان برقراری قراردادها و مذاکرات تجاری را بهبود می‌بخشد.

ارتقاء کیفیت و اطلاعات فنی

نمایشگاه الکامپ تهران با برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی، هدف ارتقاء کیفیت و اطلاعات فنی در صنعت الکترونیک و کامپیوتر را دنبال می‌کند. این رویدادها به صنعتگران و علاقه‌مندان فرصتی را می‌دهند تا درباره مسائل فنی پیشرفته، راهکارها، استراتژی‌ها و چالش‌های صنعت مطلع شوند و از تجربیات متخصصان برجسته در این زمینه بهره‌برداری کنند.

زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ 1402

زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ 1402

ثبت نام بیست و ششمین دوره الکامپ از روزشنبه 9 اردیبهشت ماه آغاز شد که با استقبال کم نظیر علاقمندان به مشارکت در این نمایشگاه، در روزهای آغازین ثبت نام همراه بوده. بر اساس اعلام ستاد اجرایی الکامپ، تنها در دو روز اول شروع ثبت نام، بیش از 300 شرکت جهت حضور  و داشتن  فضای نمایشگاهی درخواست داده اند که در نوع خود کم نظیر بوده است. با توجه به این استقبال کم نظیر به نظر می رسد، شرکت ها، استارت آپ ها و سازمان های دولتی بی صبرانه منتظر برگزاری این رویداد مهم و کلیدی تجاری و فناوری ایران هستند. نظر به اینکه فضای نمایشگاهی در این دوره محدود است، و با در نظر گرفتن الویت ثبت نام در جانمایی شرکت ها، نسبت به ثبت نام در صورت تمایل اقدام فرمائید. قرار بود آخرین مهلت ثبت نام در الکامپ 1402 نیز 23 اردیبهشت ماه باشد اما تا 7 خرداد تمدید شد و درنهایت به پایان رسید.

تاریخ شروع: 4 تیر 1402

تاریخ پایان: 7 تیر 1402

محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های تهران

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد