جعبه ابزار انتقال بازی، بازی با macOS را متحول می کند

به لطف شبیه ساز Game Porting Toolkit، بازی های محبوبی مانند Diablo IV، Cyberpunk 2077 و Spider-Man اکنون می توانند روی macOS اجرا شوند. هدف به‌روزرسانی آینده macOS Sonoma بهبود پشتیبانی از بازی با حالت بازی و جعبه ابزار است.
جعبه ابزار انتقال بازی، بازی با macOS را متحول می کند

آخرین پیشرفت‌ها در زمینه بازی در macOS تغییرات قابل‌توجهی را ایجاد کرده‌اند و عناوین محبوبی مانند Diablo IV، Cyberpunk 2077 و Spider-Man اکنون بر روی این پلتفرم قابل بازی هستند. به لطف شبیه ساز Game Porting Toolkit که به تازگی معرفی شده است، گیمرهایی که از macOS استفاده می کنند می توانند از این بازی ها در دستگاه های خود لذت ببرند.

نسخه بتای macOS Sonoma با اجرای روان بازی های DX12 روی پردازنده های M1 و M2 از طریق شبیه ساز Wine موجود در Game Porting Toolkit، قابلیت های چشمگیری را نشان داده است. در حالی که Cyberpunk 2077 هنگام تنظیم تنظیمات Ultra با برخی مشکلات در M1 مواجه می شود، پردازنده های M2 می توانند بازی هایی مانند Diablo IV، Hogwarts Legacy و Spider-Man را با سرعت بیش از 30 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) مدیریت کنند.

شهرت اپل به دلیل پشتیبانی ناکافی از بازی ممکن است به زودی به گذشته تبدیل شود، زیرا به‌روزرسانی آتی macOS Sonoma قصد دارد یک Game Mode و Game Porting Toolkit را برای توسعه‌دهندگان معرفی کند. اگرچه در رویداد WDCC '23 توجه زیادی به این ویژگی های بازی نشد، برخی از تحلیلگران معتقدند که پتانسیل بالایی برای چشم انداز بازی های اپل در سال های آینده دارند. در این بین، تعدادی از آزمایش‌کنندگان macOS این فرصت را داشته‌اند تا Game Porting Toolkit را بررسی کنند و نشان دادند که شبیه‌ساز Wine CrossOver را در خود جای داده است، که در حال حاضر عملکرد روان عناوین بازی‌های DX12 را در macOS ممکن می‌سازد.

شبیه ساز Wine در درجه اول برای توسعه دهندگان بازی در نظر گرفته شده است تا به سرعت پورت های بازی را ارزیابی و برنامه ریزی کنند. با این حال، کاربران macOS با بهینه سازی نرم افزار برای فعال کردن اجرای بازی هایی مانند Diablo IV، Cyberpunk 2077، Spider-Man، Hogwarts Legacy و Elden Ring، حتی بر روی پردازنده های نسل اول M1، قدمی فراتر گذاشته اند. در حالی که عملکرد پردازنده های M1 ممکن است استثنایی نباشد، مدل های جدیدتر M2، مجهز به واحدهای پردازش گرافیکی یکپارچه (iGPU) قدرتمندتر، نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهند.

به عنوان مثال، Diablo IV بر روی یک پردازنده M2 Max با وضوح 1512 در 982 (نصف حداکثر وضوح 3024 در 1964) با حداکثر تنظیمات کیفیت آزمایش شد. سیلیکون اپل توانست بازی را با سرعت متوسط 80-90 فریم بر ثانیه اجرا کند.

یکی دیگر از صاحبان پردازنده M2 Max با استفاده از تنظیمات متوسط و رزولوشن رندر 1008 در 655 با Hogwarts Legacy آزمایش کرد و به نرخ فریم بین 35 تا 40 فریم در ثانیه دست یافت. تعداد فریم در ثانیه مشابه با همان پردازنده هنگام اجرای Spider-Man با وضوح 1800 در 1169 ثبت شد.

اجرای Cyberpunk 2077 بر روی یک تراشه قدیمی M1 چالشی را به همراه داشت، زیرا بازی تنها توانست در تنظیمات Ultra به سرعت حدود 15 فریم در ثانیه با رزولوشن کوچک 1440 در 900 برسد. با این حال، یک پردازنده قدرتمندتر M2 به طور بالقوه می تواند نزدیک به 60 باشد. فریم بر ثانیه با تنظیمات بالا.

Elden Ring که روی M1 Pro با رزولوشن 1728 x 1117 اجرا می‌شود، تقریباً 50 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد، در حالی که یک M2 Pro در GTA 3 Vice City به بیش از 100 فریم در ثانیه با رزولوشن 1800 x 1033 دست می‌یابد.

همه این نتایج آزمایش بدون استفاده از وضوح فوق العاده MetalFX اپل به دست آمد. با استفاده از Game Porting Toolkit، اکنون می‌توان این ویژگی را بر اساس هر عنوان پیاده‌سازی کرد و به طور بالقوه عملکرد را حداقل تا دو برابر افزایش داد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد