Google و Universal Music مجوز آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی می کنند

گوگل و یونیورسال موزیک درباره حق گپی رایت صدای هنرمند برای آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را مورد بحث قرار می دهند. ابزار بالقوه ای برای جبران حق نشر. نگرانی در مورد تأثیر موسیقی هوش مصنوعی بر حقوق هنرمندان و حق چاپ چالش جدیدی است که باید حل شود.
Google و Universal Music مجوز آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی می کنند

گوگل و یونیورسال موزیک در حال حاضر در حال مذاکره برای تضمین مجوز برای صداها و ملودی های هنرمندان برای استفاده در آهنگ های تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند. این گفتگوهای مقدماتی همچنین شامل ایجاد بالقوه ابزاری است که طرفداران را قادر می‌سازد آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را تولید کنند و در عین حال از جبران خسارت مناسب به دارندگان حق چاپ مربوطه اطمینان حاصل کنند. به هنرمندان این امکان داده می شود که در این فرآیند شرکت کنند.

به گزارش فایننشال تایمز، این بحث ها هنوز در مراحل اولیه خود هستند و هیچ برنامه فوری برای عرضه محصول حاصل از این مذاکرات وجود ندارد.

این مذاکرات از روند اخیر پیروی می کند که در آن طرفداران از برنامه های هوش مصنوعی برای ساخت موسیقی دیپ فیک، تقلید از سبک های آوازی و ریتم هنرمندان برای شبیه سازی آنها در خواندن آهنگ های موجود یا حتی آهنگ های اصلی استفاده می کنند. ویدیوها در پلتفرم‌هایی مانند TikTok چنین آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را اغلب بدون رضایت هنرمندان اصلی به نمایش می‌گذارند.

یکی از نمونه‌ها شامل یک کاربر TikTok بود که آهنگی با آوازهای تولید شده توسط هوش مصنوعی شبیه آهنگ Drake و The Weeknd ارسال کرد. این آهنگ با عنوان "قلب در آستین من" محبوبیت قابل توجهی به دست آورد و 15 میلیون بازدید در TikTok و 600000 استریم در Spotify به دست آورد. با این حال، متعاقباً توسط Universal Music Group به دلیل نگرانی در مورد نقض محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی مولد از پلتفرم‌های پخش حذف شد.

این افزایش در موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی باعث بحث و گفتگو بین گوگل و یونیورسال شده است، به ویژه در شرایطی که صنعت موسیقی با چالش های ناشی از این فناوری ها دست و پنجه نرم می کند، که می تواند صداها و سبک های هنرمندان را تکرار کند. لیبل‌های ضبط موضوعاتی را در مورد مالکیت معنوی و حفاظت از حقوق تولیدکنندگان محتوا مطرح کرده‌اند.

رابرت کینکل، مدیر عامل گروه موسیقی وارنر، بر اهمیت انتخاب هنرمند در حوزه موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی تاکید کرد. او تاکید کرد که اطمینان از حرف هنرمندان در اولویت است، زیرا صدای یک هنرمند دارای ارزش بسیار زیادی است و به عنوان سنگ بنای هویت و معیشت آنها عمل می کند.

Rosie Burbidge، شریک مالکیت معنوی در Gunnercooke LLP، توضیح داد که اگر هوش مصنوعی مسئول تولید موسیقی خود باشد، نقض حق چاپ آشکارتر می شود. برقراری ارتباط بین داده‌های آموزشی هوش مصنوعی و آثار دارای حق چاپ می‌تواند استدلال‌های ضد استفاده غیرمجاز را تقویت کند و جلوگیری از چنین تخلفاتی را امکان‌پذیرتر کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد