گوگل چت واتس اپ را با ویژگی های جدید شبیه سازی می کند

به‌روزرسانی‌های Google Chat از واتس‌اپ کپی می‌کنند و ویرایش پیام، نقل قول، مخفی کردن مکالمه، دلیوری، قرار دادن عکس ، لینک‌ها و پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند. هدف آن رقابت با واتس اپ است، اما نگرانی هایی در مورد شکست پلتفرم ایجاد می شود.
گوگل چت واتس اپ را با ویژگی های جدید شبیه سازی می کند

گوگل قصد دارد برنامه چت خود را با ترکیب عناصر واتس اپ بهبود بخشد و آن را شخصی سازی و تعاملی تر کند. آخرین به روز رسانی ویژگی های مورد انتظار مانند ویرایش و حذف پیام را در کنار سایر پیشرفت ها معرفی می کند.

Google Chat در حال دستخوش تحول قابل توجهی است و تمرکز خود را از کسب و کار محوری به پلتفرمی شبیه WhatsApp در جنبه‌های خاصی تغییر می‌دهد. این به‌روزرسانی چندین ابزار اساسی را که معمولاً در برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی یافت می‌شوند، به ارمغان می‌آورد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور مؤثرتری با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنند. گوگل از بسیاری جهات به رقبای خود نزدیک می شود.

یکی از موارد کلیدی اضافه شده، امکان ویرایش یا حذف پیام ها در برنامه است. کاربران اکنون می‌توانند مانند سایر پلتفرم‌ها، پیامی را فشار داده و نگه دارند تا بین ویرایش یا حذف آن یکی را انتخاب کنند. در نسخه دسکتاپ، نگه داشتن ماوس روی یک پیام، گزینه‌های ویرایش یا حذف را نشان می‌دهد. علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند مستقیماً پیام‌ها را نقل قول کنند و اطمینان حاصل کنند که زمینه در چت‌های گروهی شلوغ گم نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد مکالمات غیرفعالی را که حداقل یک هفته دست نخورده مانده‌اند پنهان کنند و به شلوغی رابط کمک کند.

همه این ویژگی های جدید در حال حاضر در دسترس هستند. به سادگی پچ را روی گوشی هوشمند یا رایانه رومیزی خود نصب کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید. با این حال، گوگل برنامه های بیشتری برای بهبود چت گوگل در هفته های آینده دارد. این افزودنی‌های آتی، اگرچه اساسی هستند، مفید خواهند بود. به عنوان مثال، رسیدهای خواندن، که از قبل برای پیام های مستقیم موجود است، به زودی تا پایان ماه برای چت های گروهی معرفی خواهند شد. تصاویر نمایه در گوشه سمت راست پایین نمایش داده می شود و امکان افزودن لینک به متن برای هر دو نسخه وب و اندروید Google Chat معرفی خواهد شد. جای تعجب است که این ویژگی تاکنون از دست رفته بود.

علاوه بر این بهبودهای کاربر محور، چند ویژگی مرتبط با کار در به روز رسانی گنجانده شده است. یکی از این ویژگی‌ها، Smart Compose است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، که در حال حاضر در Gmail موجود است. این ابزار هنگام تایپ پیام‌ها، پیشنهادات آگاه از زمینه را ارائه می‌دهد و به کاهش خطاهای گرامری کمک می‌کند. در حال حاضر، آن را به تمام کاربران وب به پنج زبان، از جمله انگلیسی و اسپانیایی در حال گسترش است.

Google Chat همچنین قصد دارد پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث را معرفی کند، اما با تمرکز بر ادغام های مرتبط با تجارت مانند Asana. این که آیا خدمات یا بازی‌های استریم مانند بازی‌های پارتی Zoom هرگز در پلتفرم گنجانده می‌شوند، نامشخص است. ما منتظر پاسخ گوگل هستیم و بر این اساس این داستان را به روز خواهیم کرد.

تجزیه و تحلیل: نگرانی از اضافه بار؟

تلاش‌های گوگل برای گسترش Chat برای پاسخگویی به تمام نیازهای کاربران این سوال را مطرح می‌کند که چرا این شرکت رویکرد خود را تغییر داده است. در ابتدا، به نظر می‌رسید که چت در درجه اول برای اهداف حرفه‌ای طراحی شده است، حتی در طراحی مجدد آینده که برای حرفه‌ای‌ها مناسب‌تر از کاربر معمولی به نظر می‌رسد مشهود است. با این حال، این به‌روزرسانی اخیر، تمرکز کسب‌وکار محور را به چالش می‌کشد.

تلاش برای رقابت با واتس اپ، پلتفرمی با میلیاردها کاربر، ممکن است در مورد استراتژی گوگل تردیدهایی ایجاد کند. امید است که این هفت ویژگی نشان دهنده یک چشم انداز منسجم برای آینده پلتفرم باشد، به جای توهین غیر ضروری گوگل. به هر حال، این شرکت به دلیل نگرانی های مشابه Hangouts را متوقف کرد.

اگر احساس می‌کنید که Google Chat بیش از حد متورم شده است، برنامه‌های پیام‌رسان جایگزین در دسترس هستند. راهنمای TechRadar در مورد بهترین جایگزین های واتس اپ برای اندروید و آیفون می تواند به شما کمک کند گزینه های دیگر را بررسی کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد