سخت افزارهای مورد نیاز برای اجرای نرم افزار Photoshop

مشهورترین نرم افزار ادیت عکس جهان ، شاهکار شرکت ادوبی ، فوتوشاپ به چه سخت افزاری برای نصب رو سیستم شما نیاز داره. بریم با هم ببینیم
سخت افزارهای مورد نیاز برای اجرای نرم افزار Photoshop

نرم افزار Photoshop برای ویرایش و روتوش عکس در سیستم عامل های ویندوز یا MacOS استفاده می شود. این نرم افزار در ابتدا در سال 1988 توسط توماس و جان نول ساخته شد. از آن زمان ، این نرم افزار نه تنها در ویرایش گرافیکی شایع بوده بلکه در کل هنرهای دیجیتال به یک استاندارد تبدیل شده است. Photoshop به کاربران امکان تولید یا ویرایش تصاویر و آثار هنری را می دهد. این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار برای ویرایش عکس برای انواع فرمت های تصویری است. ابزارهای موجود در فتوشاپ امکان ویرایش دو تصویر جداگانه و همچنین دسته های زیادی از عکس ها را به صورت همزمان دارند. نسخه های مختلفی از فتوشاپ وجود دارد ، از جمله Photoshop CC ، Photoshop Elements ،  Photoshop Lightroom و Adobe Photoshop .

خرید لپ تاپ استوک مناسب اجرای فوتوشاپ

چگونه از نرم افزار Adobe Photoshop استفاده می شود؟

چگونه از نرم افزار Adobe Photoshop استفاده می شود؟

Adobe Photoshop ابزاری مهم برای طراحان ، توسعه دهندگان وب ، گرافیست ها ، عکاسان و متخصصان خلاق است. این است که به طور گسترده ای برای ویرایش تصویر ، روتوش ، ایجاد ترکیب تصویر ، مدل سازی وب سایت و اضافه کردن و حذف جزئیات استفاده می شود. تصاویر دیجیتال یا اسکن شده می توانند برای استفاده آنلاین یا در چاپ ویرایش شوند. طرح بندی وب سایت می تواند در فتوشاپ ایجاد شود. قبل از اینکه برنامه نویس ها به مرحله کد نویسی بپردازند ، طرح های آنها نهایی می شود. 

Photoshop CC چیست؟

Adobe Photoshop CC نسخه Creative Cloud Photoshop است که با اشتراک در دسترس است. این نسخه در سطح حرفه ای محصولات فتوشاپ به حساب می آید. Photoshop CC همراه با Photoshop Lightroom به عنوان بخشی از اشتراک بزرگتر Creative Cloud در دسترس است. Photoshop CC یک نرم افزار تصویربرداری پیشرفته است که توسط طراحان ، متخصصان وب ، ویرایشگران ویدیو و عکاسان برای تغییر یا دستکاری تصاویر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. Photoshop در درجه اول برای ویرایش تصاویر 2D استفاده می شود ، اگرچه برخی قابلیت های ویرایش تصویر سه بعدی را ارائه می دهد. Photoshop شامل قابلیت تجزیه و تحلیل تصویر است و می تواند برای تهیه تصاویر برای استفاده آنلاین یا چاپی مورد استفاده قرار گیرد.

عناصر Photoshop Elements چیست؟

عناصر Photoshop Elements چیست؟

Adobe Photoshop Elements نسخه ای در سطح مصرف کننده از محصولات فتوشاپ است. Photoshop Elements شامل بسیاری از قابلیت های حرفه ای است که در Adobe Photoshop CC یافت می شود ، اما گزینه های ساده تری ارائه می شود که کاربران مبتدی راحت از آن استفاده کنند. این نرم افزار به صورت ویژه ، برای عکاسان آماتور و علاقمندان به عکاسی دیجیتال طراحی شده است. Photoshop Elements با استفاده از همان فناوری تصویربرداری دیجیتال هسته ای با عنوان Photoshop CC ساخته شده است. قابلیت های معمول مورد استفاده در Photoshop Elements عبارتند از:

  • دستکاری رنگ یک تصویر.
  • برش تصاویر.
  • ترمیم عیب ها مانند گرد و غبار روی لنز یا چشم قرمز
  • با یک قلم یا مداد روی یک تصویر نقاشی کنید
  • افزودن متن به تصاویر
  • حذف کردن افراد یا اشیاء درون یک تصویر
  • بهینه سازی عکس برای دسترسی سریع
  • انتشار تصاویر به صورت آنلاین یا ارسال از طریق ایمیل

Photoshop Lightroom چیست؟

Photoshop Lightroom بخشی از خانواده محصولات Photoshop است و در درجه اول توسط عکاسان برای پردازش دسته ای از حجم زیاد تصاویر استفاده می شود. لایت روم توانایی ایجاد و ذخیره تنظیمات از پیش تنظیم شده تصویر را دارد که می تواند در یک زمان به یک دسته بزرگ از عکس ها اعمال شود. این برنامه همچنین دارای ابزارهای تصویربرداری غیر مخرب است. به طوری که فایل های اصلی دست نخورده باقی بمانند. لایت روم قابلیت ویرایش پرونده های RAW را دارد. تعادل نور و قرار گرفتن در معرض نور در یک فایل RAW قابل دستکاری یا تنظیم می باشد. با این حال ، Photoshop Lightroom بسیاری از ویژگی های عملکردی یا کارکردهای Adobe Photoshop CC یا Adobe Photoshop Elements را ندارد و از رابط متفاوتی استفاده می کند.

نحوه یادگیری نرم افزار Photoshop

روش های مختلفی برای یادگیری Adobe Photoshop وجود دارد. روشهای رایج شامل کلاسهای فتوشاپ حضوری ، کلاسهای آنلاین فتوشاپ و کتابهای آموزشی است. کلاس ها برای کمک به دانش آموزان ، از هر دو فعالیت یادگیری گروهی و خصوصی بهره می برند. یادگیری در کلاس همچنین این مزیت را دارد که به دانش آموزان کمک می کند چالش ها یا موانع را از طریق راهنمایی آموزش دهنده بر طرف کنند. این فرصت های یادگیری به ویژه هنگامی که ویژگی ها یا ابزارهای جدیدی منتشر می شوند ، بسیار مفید هستند.

تفاوت نرم افزار Photoshop در سیستم عامل ویندوز و مک

تفاوت های بسیار کمی بین فتوشاپ در رایانه های MacOS و Windows وجود دارد. منوها ، گزینه ها ، پنل ها و ابزارها در هر دو نسخه مک و ویندوز فتوشاپ در یک مکان هستند. هیچ تفاوتی بین عملکرد Adobe Photoshop در رایانه های Mac یا Windows وجود ندارد. قبل از استفاده Adobe Photoshop در رایانه های Mac یا Windows ،  کامپیوتر شما باید حداقل شرایط زیر را داشته باشد.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار Adobe photoshop در سیستم عامل ویندوز

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار Adobe photoshop در سیستم عامل ویندوز

پردازنده: پردازنده اینتل Core 2 یا or AMD Athlon4 با معماری 64 بیتی و حداقل سرعت 2 گیگاهرتز

سیستم عامل: ویندوز 7 با سرویس پک 1 ، ویندوز 8.1 و 10

کارت گرافیک: نسخه OpenGL 2.0 یا بالاتر

رم: حداقل 2 GB

هارد: 2.6 گیگابایت فضای خالی برای نصب روی 32 بیتی و 3.1 گیگابایت روی نسخه 64 بیتی

وضوح تصویر:  وضوح صفحه نمایش 768 * 1024  (1920*  1080 توصیه می شود)

اینترنت: اتصال به اینترنت و ثبت نام برای فعال سازی نرم افزار مورد نیاز ، اعتبار سنجی اشتراک و دسترسی به خدمات آنلاین ضروری است.

سخت افزار مناسب برای فوتوشاپ 2023 در ویندوز

سخت افزار حداقل پیشنهادی
پردازنده  Intel® or AMD processor with 64-bit support; 2 GHz or faster processor with SSE 4.2 or later
سیستم عامل Windows 10 (64-bit) version 1809 or later; LTSC versions are not supported
رم 8 گیگابایت 16 گیگ یا بالاتر
هارد  5 گیگابایت 5 گیگابایت اس اس دی
رزولوشن مانیتور 1280 *800  1920 * 1080 
کارت گرافیک GPU with DirectX 12 support - 2 GB of GPU memory GPU with DirectX 12 support -  4 GB of GPU memory

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار Adobe photoshop در سیستم عامل مک

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزار Adobe photoshop در سیستم عامل مک

پردازنده: پردازنده چند هسته ای با معماری 64 بیتی

سیستم عامل:    نسخه 10.13 (High Sierra)  نسخه 10.12 (Sierra)  نسخه 10.11 (El Capitan)

کارت گرافیک: نسخه OpenGL 2.0 یا بالاتر

رم: حداقل 2 GB

هارد: 4 گیگابایت فضای خالی برای نصب 

وضوح تصویر: وضوح صفحه نمایش 768 * 1024  (1920*  1080 توصیه می شود)

اینترنت: اتصال به اینترنت و ثبت نام برای فعال سازی نرم افزار مورد نیاز ، اعتبار سنجی اشتراک و دسترسی به خدمات آنلاین ضروری است.

سخت افزار مناسب برای فوتوشاپ 2023 در مک

سخت افزار حداقل پیشنهادی
پردازنده  Intel processor with 64-bit support; 2 GHz or faster processor with SSE 4.2 or later
سیستم عامل macOS Mojave (version 10.14) or later macOS Big Sur (version 11) - macOS Catalina (version 10.15)
رم 8 گیگابایت 16 گیگ یا بالاتر
هارد  5 گیگابایت 5 گیگابایت اس اس دی
رزولوشن مانیتور 1280 *800  1920 * 1080 
کارت گرافیک GPU with Metal support - 2 GB of GPU memory GPU with Metal support -  4 GB of GPU memory

نکته: 

اگرچه Adobe رسماً اعلام می کند که شما فقط به 5 گیگابایت فضای هارد دیسک در دسترس نیاز دارید، باید اطمینان حاصل کنید که حداقل دو برابر این مقدار را اختصاص می دهید، زیرا سیستم عامل شما و سایر نرم افزارهایی که ممکن است در حال اجرا باشند به مقداری فضای هارد دیسک در دسترس اضافی نیز نیاز دارند.

عامل مهمی که در لیست رسمی سیستم مورد نیاز Adobe وجود ندارد، اتصال به اینترنت است. Adobe's Creative Cloud از طریق اینترنت توزیع می شود و هر چند ماه یکبار به روز رسانی ها نصب می شود. بدون اتصال به اینترنت سریع، شما به شدت در به روز بودن محدودیت خواهید داشت.

فرمت های مختلف فایل Photoshop 

فرمت های مختلف فایل Photoshop 

Adobe Photoshop می تواند تصاویر و گرافیک ها را در فرمت های مختلف فایل ذخیره  کند. این فرمت ها برای اهداف مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال ، تصاویر استفاده شده در وب سایت ها به طور کلی باید کوچک باشند تا سریع بارگذاری شوند. در حالی که ممکن است تصاویری که در یک رندر محصول سه بعدی گنجانده شده ، دارای وضوح تصویر بالاتری باشند و جزئیات بیشتری را در بر گیرند برخی از تصاویر ممکن است فقط پیکسل داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است حاوی ترکیبی از پیکسل ها و بردارها باشند. چند فرمت فایل همچنین از تکنیک های فشرده سازی برای کاهش اندازه تصویر استفاده می کند . تمام ویژگی های Adobe Photoshop از جمله افکت ها ، ماسک ها و لایه ها در قالب پرونده فتوشاپ (PSD) ذخیره می شوند.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد