آموزش ضدعفونی کردن لپ تاپ برای مقابله با کرونا

درس بزرگ دنیا تو تجربه تلخ کرونا اینه که میخوای کرونا نگیری ، بایداز ماسک استفاده کنی و دستات و وسایلتو ضدعفونی کنی. تو این پست ضدعفونی کردن لپتاپ رو بدون آسیب زدن به اون آموزش دادیم
آموزش ضدعفونی کردن لپ تاپ برای مقابله با کرونا

بیماری کرونا در دی ماه سال 98 بعد از سانسورهای خبری و گمانه زنی های مختلف رسانه ای شد و در مدت کوتاهی و به سرعت گسترش پیدا کرد. روند گسترش طوری بوده است که در حال حاضر منطقه امنی وجود ندارد و تنها راه مقاومت در برابر بیماری، حفظ نکات بهداشتی است.

با وجود افزایش تعداد قربانی های این بیماری متاسفانه همچنان اثری از درمان برای آن نیست. همچنین با وجود 2 الی 3 درصد مرگ افراد مبتلا، کرونا یک بیماری خطرناک تلقی می شود. آمار مبتلایان تا این لحظه ، در سراسر جهان از مرز میلیون ها تن گذشته و مرگ میر همچنان ادامه دارد. علایم بیماری کرونا شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است.

با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

قبل از ضد عفونی کردن لپ تاپ دست هایتان را ضدعفونی کنید

اولین و مهمترین بخش ضدعفونی کردن لپ تاپ ، تمیز بودن دست ها هنگام این کار است. ابتدا با آب و صابون به مدت بیست ثانیه دستهای خود را شستشو دهید و خوب خشک کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ یا کامپیوترتان خاموش است. تمام وسایل جانبی مثل هندزفری، موس، فلش و… را جدا کنید. می توانید باتری را نیز جدا کنید.با یک دستمال خشک گرد و غبار روی تمام سطوح را پاک کنید.

ضد عفونی کردن مانیتور لپ تاپ

ضد عفونی کردن صفحه کلید لپ تاپ

صفحه کلید از قطعاتی است که به دلیل تماس دست در معرض آلودگی قرار دارد. برای تمیز کردن آن ، ابتدا لپ تاپ خود را برعکس نگه دارید و آن را بتکانید تا ذرات بزرگتر از بین کلیدها خارج شود. سپس با جارو برقی یا حتی سشوار ( در حالت فن) ذرات کوچکتر را جدا کنید. بعد با استفاده از یک دستمال نسبتا مرطوب آغشته به موادضدعفونی ، روی صفحه کلید را دستمال بکشید. برای تمیز کردن بین کلید ها، از مسواک قدیمی یا گوش پاک کن استفاده کنید.

با استفاده از گوش پاک کن می توانید تمام درگاه های لپ تاپ خود را تمیز و ضدعفونی کنید. فراموش نکنید بعد از اتمام کار، چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد آن را روشن کنید.

ضد عفونی کردن مانیتور لپ تاپ

برای تمیز کردن مانیتور از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. برای این کار مواد مخصوصی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما توجه داشته باشید این مواد ضدعفونی کننده نیستند. برای ضدعفونی کردن مانیتور از پد الکی یا دستمال مرطوب بهداشتی استفاده کنید. از تماس مستقیم الکل با مانیتور خودداری کنید.

ضد عفونی کردن موس لپ تاپ

ضد عفونی کردن موس لپ تاپ

موس هم مانند صفحه کلید پر کاربرد است و یک سطح تماس محسوب می شود. ابتدا موس را از لپ تاپ یا کامپیوتر جدا کنید و اگر موس شما بیسیم است باتری آن را خارج کنید. سپس با یک خلال دندان شکاف های موجود روی موس را تمیز کنید. بعد با یک دستمال آغشته به مواد ضدعفونی کننده ، سطح رویی و زیرین آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید دستمال خیس نباشد و مایعی به موس نفوذ نکند.

در ادامه با استفاده از دستمال مرطوب تمام سطوح خارجی لپ تاپ خود را ضدعفونی کنبد. دقت داشته باشید که مهمترین عامل آلودگی دست های شما هستند. پس قبل از کار با لپ تاپ حتما دست های خود را بشویید و نکات بهداشتی اعلام شده توسط نهاد های بهداشتی را رعایت کنید تا خود را از بیماری در امان نگه دارید.

در برخی از موارد روش‌های انتقال کرونا شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. توصیه می شود هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید و بعد از مصرف آن را در سطل زباله بیندازید. رعایت بهداشت فردی در پیشگیری بسیار موثر است. همچنین در محیط های مختلف فاصله یک متری خود را با افراد پیرامونتان حفظ کنید.

نکات کلیدی ضدعفونی کردن لپ‌تاپ

برای ضدعفونی کردن لپ‌تاپ خود و مقابله با ویروس کرونا، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از هر چیز، لپ‌تاپ خود را خاموش کنید و قطع آداپتور برق را از آن بکشید.
  2. از یک پارچه نرم و تمیز، مرطوب کننده آنتی‌باکتریال استفاده کنید. معمولاً الکل ایزوپروپیلیک با غلظت ۷۰ تا ۹۰ درصد مناسب است. مطمئن شوید که پارچه به طور کامل مرطوب شده است، اما خیلی خیس نباشد.
  3. با دقت، پارچه را به آرامی روی صفحه کلید، تاشو، و قسمت‌های دیگر مشابه محل قرار گرفتن دست‌ها بگذارید. به خاطر داشته باشید که پارچه خیس نشود و مایع وارد لپ‌تاپ نشود.
  4. با استفاده از پارچه مرطوب، به آرامی دور روی لپ‌تاپ را پاک کنید. از لمس نقاطی مانند پورت‌ها و درگاه‌ها به شدت پرهیز کنید، مگر اینکه ضروری باشد.
  5. با یک پارچه تمیز و خشک، همه قسمت‌های لپ‌تاپ را خشک کنید. اجازه دهید قبل از روشن کردن دوباره لپ‌تاپ، تمامی قسمت‌ها به طور کامل خشک شوند.

توصیه می‌شود که مراقب باشید تا مایعات و مرطوبیت به درون لپ‌تاپ نفوذ نکند. همچنین، پیش از انجام هرگونه ضدعفونی، راهنمایی‌های سازنده را بررسی کنید و در صورتی که دارای دستورالعمل‌های خاصی برای ضدعفونی هستید، آنها را رعایت کنید. امیدوارم با رعایت نکات بهداشتی و تمهیدات نهاد های بهداشتی و بالا رفتن سطح شناخت از ویروس کرونا ، هر چه سریعتر این بیماری درمان شود و روال عادی زندگی را از سر بگیریم. 

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد