نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

سری Envy به لحاظ سخت افزاری و عملکرد کیفیت بالایی دارد و در کنار این خصوصیات قیمت مناسبی هم دارد. همین ویژگی ها باعث شده تا این سری که سری بیزنسی اچ پی محسوب میشه ،به یکی از پرطرفدارترین سری های لپ تاپ اچ پی بدل بشه
نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

لپ تاپ HP Envy 15 یکی از لپ تاپ سری Envy شرکت اچ پی است . سری Envy به لحاظ سخت افزاری و عملکرد کیفیت بالایی دارد و در کنار این خصوصیات قیمت مناسبی دارد. این مشخصات سبب شده به عنوان یکی از محبوب ترین سری های hp شناخته شود.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان کلیک کن

در داخل این لپ تاپ 15 اینچی ، یک سری از اجزای استاندارد وجود دارد که به راحتی از پس پردازش های چندرسانه ای و بازی های میان رده برمی آید: یک پردازنده CPU Intel Core5 2430M ، شش گیگابایت رم ، هارد 500GB HDD گیگابایتی و یک پردازنده گرافیکی AMD Radeon 7690M. این مجموعه با این تنظیمات پایه از قیمت 1.099 دلار در بازار عرضه شده است. اما این لپ تاپ با نمایشگر 15.6 اینچی با وضوح تصویر 1920×1،080 پیکسل ارتقا داده شده و 150 دلار گرانتر است. CPU های Intel Core i7 ، حافظه SSD و حافظه رم بیشتر نیز در دسترس هستند و قیمت آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

طراحی لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

طراحی لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

بدنه لپ تاپ HP Envy 15 ساخته شده از آلومینیوم و منیزیم ، به رنگ خاکستری تیره و مشکی است . لپ تاپ های اصلی Envy الگوی ظریفی از طراحی مربعی هستند. نسخه های جدید این سری بیشتر از طراحی دو رنگ برخوردار است و دارای یک درب  و صفحه کلید سیاه است که در مقابل یک پد نقره ای ، تضاد زیبایی ایجاد می کند . غیرمعمول ترین ویژگی بصری ، یک نوار قرمز لطیف در لبه داخلی صفحه کلید  است – شاید یک چشم انداز  از آینده ی طراحی سری Envy باشد. ظاهر جدید Envy بسیار نزدیکتر از قبل به MacBook Pro  است. وقتی که درب آن باز است ، با نگاه تفاوت آن با  MacBook Pro تقریباً قابل تشخیص نیست. تنها تفاوتشان صفحه کلید مشکی و نوار قرمز است.

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

صفحه کلید لپ تاپ HP Envy 15 برای همه کاربران اچ پی آشناست . این صفحه کلید از نوع تخت به سبک جزیره است که قبلا در بسیاری از لپ تاپ های HP استفاده شده است (و این با تغییرات کمی ، در لپ تاپ های اپل ، دل ، سونی و سایر موارد قابل مشاهده است). کلیدهای منفرد بزرگ و مناسب برای ضربه زدن هستند ، اما کلیدهای پیکان بالا و پایین فلش به اشتباه کوچک شده اند. کلیدهای Shift ، Caps Lock ، Tab و دیگر کلیدهای مهم با اندازه کامل هستند ، اما چهار کلید گوشه برای ایجاد یک ظاهری گرد ، سطح کمی را از دست می دهند ، اما مانع از تایپ نمی شود.

صفحه کلیدهای دارای نور پس زمینه عالی برای هر لپ تاپ چندرسانه ای یا گیمینگ هستند و در واقع در حال حاضر کم هزینه ترین سیستم استاندارد هستند. مدل موجود در اینجا چیزی است که HP آن را کیبورد Radiance Backlight می نامد و در زیر هر کلید از LED های جداگانه استفاده می کند. دکمه F5 را بزنید و کلیدها به صورت ردیفی روشن می شوند ، که جلوه بصری خوبی است اما هیچ تأثیر عملی ندارد.

لپ تاپ HP Envy 15 حرکات اساسی چند لمسی پشتیبانی میکند ، اما هنوز هم به اندازه عملکرد کنترل انگشت در سیستم عامل X خوب نیست. به خصوص حرکت دو انگشت کمی ناامید کننده است ،در حالی که به عنوان یک ابزار اصلی مورد استفاده است. در سری های دیگر ، لپ تاپ های ویندوز این کار را به خوبی انجام می دهند ، اما خط Envy همیشه در این ویژگی دچار نقص بوده است. کیفیت صدا در این لپ تاپ بسیار عالی است و بلندگوها به طرز باورنکردنی بلند می شوند ، اما بلندگوهای جلویی هنوز فاقد باس هستند . این مسئله بیشتر در لپ تاپ های کوچک مشاهده می شود.

برای دیدن لیست قیمت لپ تاپ دست دوم کلیک کن

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی HP Envy 15

صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن  1920×1080 پیکسل دارد ، اما توجه داشته باشید که این نمایشگر به روز شده در واحد بررسی ما است. مدل پایه دارای صفحه نمایش 1366×768 پیکسل است – برای اکثر موارد خوب است . به عبارت دیگر ، اگر شما Envy 15 را در نظر می گیرید ، صفحه نمایش با وضوح بالاتر کمی گرانتر است اما یک افزودنی ضروری است.

با وجود اندازه کامل لپ تاپ 15 اینچی ، درگاه ها و اتصالات موجود در Envy 15 محدود است. فقط دو درگاه USB به همراه درگاه کارت SD ارائه شده است . مثل لپ تاپ های قبلی سری Envy خبری از درگاه، eSATA وجود ندارد. ورودی های هدفون دوقلو فوق العاده خوبی دارد ، اما معمولاً در لپ تاپ کوچکتر مفید هستند. اضافه کردن یک درایو Blu-ray ، به جای دی وی دی رایتر استاندارد ، هزینه شما بیشتر می شود.

در حالی که لپ تاپ مورد تست ما دارای پردازنده پایه و رم پایه است که هر دو قابل ارتقا هستند . پردازنده  تا cpu چهار هسته ای Core i7-3770QM و 16 گیگابایت رم . طیف گسترده ای از هاردهای HDD / SSD نیز موجود است مثل SSD 512 گیگابایتی یا هارد 1 ترابایت 5،400 دور در دقیقه که میتوان به آن اضافه کرد.

لپ تاپ HP Envy 15 با مشخصات اصلی خود ، همانطور که انتظار می رود در تست های معیار ما ، عملکردی مشابه لپ تاپ Lenovo IdeaPad Y570 Core i5  داشته است. لپ تاپ های میان رده با Intel Core i7 ، مانند سامسونگ سری 7 ، در تست های ما در چند وظیفه بهتر عمل کردند . در کل جز در تست فتوشاپ ، یک MacBook Pro 15 اینچی Core i7 از اواخر سال 2011 بهترین لپ تاپ در بین سیستم های مشابه است.

برای استفاده روزمره ، لپ تاپ HP Envy 15  بیش از حد خوب است و پخش رسانه های HD ، ویرایش فیلم و عکس و حتی بازی های متوسط را بدون مشکل ساپورت می کند. به Amd radeon 7700  را با وضوح کامل 1080p با سرعت 41.9 فریم در ثانیه مجهز است، بنابراین بیشتر بازی های فعلی قابل را اجرا می کند.

لپ تاپ های میان رده 14 ، 15 و 16 اینچی در هنگام استفاده از باتری در وضعیت متوسط قرار دارند. انتظار می رود که آنها باتری هایی با عمر طولانی داشته باشند ، اما از اجزای قدرتمندتر و با صرفه جویی بیشتر استفاده کنند. Envy 15 به مدت 4 ساعت و 15 دقیقه روی تست تخلیه باتری با پخش ویدیوی کار کرده است که تقریباً یک ساعت بهتر از Lenovo Y570 ذکر شده است ، اما بیش از 90 دقیقه کمتر از یک MacBook Pro 15 اینچی است. به نظر می رسد چهار ساعت برای لپ تاپ 15 اینچی با قدرت بالا مناسب است و اپل همیشه راهی برای کم کردن منحنی در مصرف باتری طراحی می کند.

مشخصات فنی لپ تاپ HP Envy 15

مشخصات فنی لپ تاپ HP Envy 15

پردازنده مرکزی : Core i7 _ 3520m
حافظه RAM : 16ddr3
حافظه داخلی HARD : 256ssd
پردازنده گرافیکی : Amd radeon 7700 /1.5GB
صفحه نمایش : 15.6FULL HD
dvd/rw :
Weight : 2100g
usb2 : 3
usb3 : 1
Webcam :
Bluetooth :
hdmi :
وضعیت ظاهری و فنی : فوق العاده تمیز – دارای بک لایت کیبرد
سایر : باتری اورجینال و شارژر اصلی
ارتقا : ارتقای رم و هارد بسته به نیاز مشتری

خلاصه مشخصات فنی لپ تاپ HP Envy 15 موجود در سایت آرالَپ را در جدول بالا دیدید. اطلاعات بالا از سایت cnet به فارسی ترجمه شده است و تاریخ آن 19 ژانویه 2012 است. از اینکه همراه ما هستید ممنونیم و نظراتتان برای مطالب آتی می تواند راهنمای ما باشد.

مطالب مرتبط:

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد