مشخصات Intel Arc Battlemage به بیرون درز پیدا کرد

مشخصات Intel Arc Battlemage به بیرون درز پیدا کرد که حاکی از افزایش چشمگیر تعداد هسته Xe، حافظه نهان L2 و سرعت ساعت در مقایسه با Arc A770 است.
مشخصات Intel Arc Battlemage به بیرون درز پیدا کرد

از آنجایی که عرضه کمتر از ایده‌آل پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc نسل اول از راه رسیده است، چشم‌ها به سمت بردهای نسل بعدی Arc Battlemage و علاقه‌مندان به Team Blue دوخته شده است. طبق آخرین اطلاعات RedGamingTech، Arc Battlemage می‌تواند دارای دو برابر تعداد هسته‌های Xe در مقایسه با Arc A770 باشد، علاوه بر این که حافظه نهان L2 بیشتر و سرعت کلاک بالاتری را در خود جای داده است.

پل از RedGamingTech در ژانویه ادعا کرد که پردازنده‌های گرافیکی Arc Battlemage نسل بعدی اینتل می‌توانند در سه ماهه اول سال 2024 با حجم قابل توجهی در سه ماهه دوم عرضه شوند. با این حال، شایعات اخیر Moore’s Law Is Dead ادعا کرده اند که Intel Arc Battlemage محصول H2 2024 است. در حال حاضر، پل علاوه بر تایید مجدد افشای بازه زمانی انتشار قبلی خود، اطلاعات جدیدی را در مورد بردهای Arc 2024 اینتل فاش کرده است.

برای شروع، پل گزارش می دهد که Arc Battlemage از یک قالب یکپارچه استفاده می کند که از نظر اندازه با پردازنده گرافیکی AD103 موجود در RTX 4080 قابل مقایسه است. برای مرجع، پردازنده گرافیکی AD103 دارای اندازه قالب 379 میلی متر مربع است. Arc Battlemage همچنین می تواند دارای 64 هسته Xe، یک گذرگاه گسترده 256 بیتی، 48 مگابایت حافظه نهان L2 و سرعت کلاک شمالی 3 گیگاهرتز باشد. با کمال تعجب، این مشخصات بهتر از آنهایی هستند که اخیراً توسط MLID به اشتراک گذاشته شده است.

علاوه بر این، پل ادعا می کند که پردازنده های گرافیکی مرکز داده Arc Battlemage با نام "Melville Sound" در H2 2024 منتشر خواهند شد.

برای در نظر گرفتن این مشخصات ادعایی Battlemage، قدرتمندترین کارت نسل فعلی اینتل، Arc A770، دارای اندازه قالب 406 میلی‌متر مربع، 32 هسته Xe، گذرگاه حافظه گسترده 256 بیتی، 16 مگابایت حافظه نهان L2 و تقویت‌کننده است. فرکانس 2400 مگاهرتز بنابراین، اگر اطلاعات پل دقیق باشد، Arc Battlemage می تواند تقریباً در همه زمینه ها در مقابل Arc A770 گام بزرگی به جلو باشد.

در نهایت، پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Team Blue می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای را نسبت به بردهای فعلی Arc Alchemist ایجاد کنند. پل پیشنهاد می کند که Xe 2-touting Battlemage می تواند سطح عملکرد RTX 4070 Ti را به حداقل برساند و در بهترین حالت پتانسیل رقابت با RTX 4080 را داشته باشد.

از آنجایی که گزارش های متناقضی در مورد مشخصات Arc Battlemage وجود دارد، اطلاعات RedGamingTech را با احتیاط در نظر بگیرید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد