پردازنده‌های Arrow Lake اینتل با تهدید Ryzen 8000 مواجه هستند

رقابت پردازنده‌های Arrow Lake اینتل و پردازنده های Ryzen 8000 AMD به مرحله حساسی رسیده است. زمان بندی هر دو نسخه موفقیت بازار سی پی یو های دسکتاپ را تعیین می کند.
پردازنده‌های Arrow Lake اینتل با  تهدید Ryzen 8000 مواجه هستند

پردازنده های Arrow Lake اینتل طبق برنامه ریزی تعیین شده پیش می روند که با توجه به خطری که پردازنده های ای ام دی Ryzen 8000 ایحاد می کنند بسیار مهم است.با توجه به سوددهی سه ماهه اول 2023، پت گلیسنر مدیر عامل اینتل اعلام کرده است که تمام سی پی یو های اینتل یا طبق برنامه پیش می روند یا از برنامه جلوتر هستند. این شامل Arrow Lake است که در حال حاضر در مراحل اولیه تولید است و قرار است در سال 2024 عرضه شود.

زمان عرضه Arrow Lake برای اینتل به خصوص در بازار دسکتاپ اهمیت ویژه ای دارد. Reptor Lake Refresh که برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است، نسبت به پیشینیان خود فقط یک پیشرفت اندک ارائه می دهد. اگر Arrow Lake با تاخیر مواجه شود و اواخر سال آینده عرضه شود، ممکن است با پردازنده‌های Ryzen 8000 AMD که شایعه شده یک جهش قابل توجه به جلو باشد و احتمالاً در اواسط سال 2024 وارد بازار می‌شود، رقابت کند.

در حالی که Arrow Lake قول یک پیشرفت بزرگ برای اینتل را می دهد و به طور بالقوه از انتقال Ryzen 7000 به 8000 پیشی می گیرد، انتشار زودهنگام Ryzen 8000 می تواند پیشرفت اخیر اینتل را در بازار دسکتاپ از زمان شروع Alder Lake و فناوری هیبریدی آن به چالش بکشد. در نتیجه، هر دو طیف محصول به دقت رصد خواهند شد و عملکرد آنها تأثیر قابل توجهی بر چشم انداز رقابتی در رتبه بندی بهترین پردازنده ها خواهد داشت.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد