نام تجاری هسته جدید اینتل: سردرگمی و همپوشانی پردازنده های Raptor Lake-U Refresh و Meteor Lake

نام تجاری Core جدید اینتل با گروه بندی CPU های Raptor Lake-U Refresh و Meteor Lake باعث سردرگمی شده است. جدیدترین اسلایدهای اینتل چین، تقسیم بین این دو سری را روشن می کند، اما ممکن است مشتریان همچنان تمایز بین آنها را چالش برانگیز بدانند.
نام تجاری هسته جدید اینتل: سردرگمی و همپوشانی پردازنده های Raptor Lake-U Refresh و Meteor Lake

نام تجاری Core جدید اینتل با گروه بندی CPU های Raptor Lake-U Refresh و Meteor Lake باعث سردرگمی شده است. در ابتدا به نظر می رسید که سری Core Ultra و Core 3/5/7 به طور انحصاری دارای پردازنده های Meteor Lake باشند. با این حال، اسلایدهای جدید منتشر شده توسط اینتل چین مشخص کرده اند که سری Core 3/5/7 فقط شامل مدل های Raptor Lake-U Refresh می شود. علاوه بر این، پردازنده‌های Raptor Lake-HX Refresh و Raptor Lake-S Refresh دارای نام تجاری Core i3/i5/i7/i9 خواهند بود.

تغییر نام تجاری اخیر پردازنده های مصرف کننده اینتل، سطح جدیدی از Core Ultra را معرفی کرد و نام "i" را حذف کرد. این سیستم نام‌گذاری جدید برای آسان‌تر کردن تمایز بین محصولات مختلف برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است و با عرضه سری Meteor Lake در اواخر امسال اجرا خواهد شد. با این حال، جدیدترین اسلایدهای اینتل چین با ارائه یک تفکیک تا حدی پیچیده بین مدل‌های Meteor Lake و Raptor Lake Refresh، که قرار است هر دو تقریباً همزمان عرضه شوند، سردرگمی ایجاد کرده است.

از آنجایی که سریال Raptor Lake Refresh هنوز اعلامیه رسمی جهانی دریافت نکرده است، اسلایدهای مورد بحث از طریق کانال های رسمی منتشر نشدند. اکنون که اطلاعات عمومی شده است، اینتل چین اقداماتی را انجام داده است تا مشخص کند کدام مدل‌ها با برند جدید Core مرتبط خواهند بود. سری Ultra Core شامل پردازنده های Meteor Lake می شود، در حالی که سری Core 3/5/7 (بدون علامت i) از پردازنده های Raptor Lake-U Refresh تشکیل شده است. با این حال، پردازنده‌های موبایل پیشرفته Raptor Lake-HX Refresh و پردازنده‌های رومیزی Raptor Lake-S Refresh آخرین پردازنده‌هایی خواهند بود که دارای نام تجاری Core i3/i5/i7/i9 هستند و شماره نسل را نشان می‌دهند (به عنوان مثال، نسل چهاردهم در این). مورد).

یکی از دلایل احتمالی این رویکرد طبقه‌بندی می‌تواند این باشد که مدل‌های HX و S همچنان با استفاده از گره‌های 7 نانومتری اینتل تولید می‌شوند، در حالی که مدل‌های U، همراه با پردازنده‌های Meteor Lake، از گره‌های جدید 4 نانومتری اینتل استفاده می‌کنند. اینتل اشاره کرد که سری Meteor Lake به طور انحصاری دارای پردازنده‌های موبایل کارآمد با طراحی جدید مبتنی بر کاشی است که ظاهراً نمی‌توان آن را به موقع برای مدل‌های دسکتاپ و موبایل‌های رده بالای اواخر سال 2023 تطبیق داد. اولین پردازنده‌های دسکتاپ و موبایل پیشرفته که از نام‌های Core Ultra و غیر"i" جدید استفاده می‌کنند احتمالاً با سری Arrow Lake در سال 2024 معرفی خواهند شد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد