لپ تاپ گیمینگ برای رندر مناسب است؟

چون لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک قوی داره ، برای انجام رندر هم مناسبه ؟ تو این پست به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.
لپ تاپ گیمینگ برای رندر مناسب است؟

سوالی که در روزهای اخیر ، در اینستاگرام زیاد از ما پرسیده میشه اینه که آیا لپ تاپ گیمینگ برای اجرای رندر مناسب هست یا نه. برای جواب دادن به این سوال بهتره اول این دو نوع لپ تاپ رو مقایسه کنیم.

لپ تاپ گیمینگ:

لپ تاپ گیمینگ به لپتاپی گفته می شه که برای اجرای بازی های مختلف طراحی شده است. اندازه صفحه نمایش و صفحه کلید، عمر باتری، وزن و همه ویژگی های لپ تاپ برای اجرای بازی ساخته شده است. شاید اصلی ترین عامل در لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک قدرتمند باشه اما این قدرت در اجرا و ساخت تصاویر چند بعدی است و به طور ویژه برای اجرای بازی طراحی شده است.

لپ تاپ رندرینگ:

رندرینگ (Rendering) فرآیندی است که در تولید یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از یک مدل با استفاده از برنامه های کاربردی، انجام می شود. رندرینگ بیشتر در طراحی های معماری ، بازی های ویدیویی و فیلم ها ، شبیه ساز ها ، جلوه های ویژه تلویزیون و طراحی تجسمی استفاده می شود. تکنیک ها و ویژگی های مورد استفاده با توجه به پروژه متفاوت است. لپ تاپ رندرینگ لپ تاپی است که از عهده کارهای گرافیکی در این سطح بربیاید و به نوعی برای این هدف طراحی شده باشد.

تفاوت لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ رندرینگ:

با توجه به توضیحی که بالا در مورد این دو نوع لپ تاپ گفته شد، مشخص است که فرایند و نحوه پردازش اطلاعات در این دو لپ تاپ متفاوت است. در واقع کارت گرافیک که نقش پردازش اطلاعات تصویری را در لپ تاپ ایفا می کند ، در فرایند رندر متفاوت عمل می کند و در واقع باید قوی تر باشد.

همچنین سی پی یو مورد استفاده در لپ تاپ های رندر عملکرد بیشتری را به عهده دارد و نسبت به سی پی یو های مورد استفاده در لپ تاپ های گیمینگ، باید قوی تر باشد. برای رندر سی پی یو های سری H-QM-HK می توانند مناسب تر باشند

به نظر شما آیا لپ تاپ رندر به راحتی بازی های مختلف رو اجرا می کنه؟

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد