تست عمر باتری لپتاپ

شاید اصلی ترین دلیل ساخت و توسعه لپ تاپ ، قابلیت حمل آنست. این قابلیت حمل با داشتن یه باتری که کاربر رو نسبت به همیشه در دسترس بودن برق تا حدودی خلاص میکنه، تکمیل میشه. اما چطور میشه باتری لپ تاپ رو تست کرد؟ چطور بفهمیم خراب شده؟
تست عمر باتری لپتاپ

برای کاربرانی که همیشه لپ تاپ رو همراه خود دارند و در هر مکانی ازش استفاده میکنند، باتری لپتاپ عامل تعیین کننده ای در انتخاب و خرید لپ تاپ است. مثل هر وسیله ی دیگه ای، قبل از خرید و حتی در حین مصرف، نیاز هست تا از سلامتی دستگاه خود با خبر باشیم. با چند تا کلیک ساده می تونید گزارش عمر باتری رو ببینید.

گام اول: وارد محیط CMD شوید

با فشار همزمان دو کلید WIN و R وارد محیط ران شوید. در بخش جستجو cmd را مطابق شکل پایین وارد کنید.

گام دوم: وارد کردن کد دستوری گزارش عمر باتری

در این مرحله باید به ویندوز دستور دهید تا گزارش عملکرد و ظرفیت باتری را در اختیار شما قرار دهد. این قابلیت توسط مایکروسافت طراحی شده تا شما از توان باتری و عمر آن با خبر شوید.

توجه داشته باشید که کد دستوری رو با دقت وارد کنید و فاصله بعد از cfg رو حتما لحاظ کنید.

گام سوم: وارد کردن لینک گزارش در مرورگر

بعد از وارد کردن کد کلید اینتر را بزنید. بعد از چند لحظه ، لینکی در صفحه به شما داده می شود. لینک را بدون نقطه آخر، کپی کنید. لینک کپی شده رو توی مرورگر وارد کنید تا صفحه ای مثل زیر برای شما باز بشه.

اگه این دو عدد با هم برابر باشند ، میشه نتیجه گرفت باتری سالمه اما اگه عدد دوم کمتر بود، اختلاف این دو عدد، عمر باتری شما را نشان می دهد.

با این تکنیک به راحتی می تونید باتری هر لپتاپی رو در عرض چند ثانیه تست کنید. امیدوارم مطلب بالا به دردتون خورده باشه. جهت حمایت از ، صفحه اینستاگرام آرالپ رو دنبال کنید . کلی نکات مراقبت و نگهداری از لپ تاپ تو پیجمون هست.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد