جزئیات فاش شده: سی پی یوهای Panther Lake و Beast Lake اینتل به افزایش عملکرد بالقوه اشاره می کنند

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که Panther Lake اینتل می تواند در عملکرد تک رشته ای 30 تا 40 درصد بهتر از Arrow Lake عمل کند، در حالی که Beast Lake قصد دارد عملکرد تک رشته ای را با "هسته های بسیار بزرگ" بهبود بخشد. با این حال ممکن است تغییر کنند.
جزئیات فاش شده: سی پی یوهای Panther Lake و Beast Lake اینتل به افزایش عملکرد بالقوه اشاره می کنند

اطلاعات فاش شده در مورد معماری‌های آینده پردازنده‌های اینتل، Panther Lake و Beast Lake، حاکی از پیشرفت‌های بالقوه در عملکرد تک هسته‌ای در مقایسه با معماری آینده Arrow Lake است. ذکر این نکته ضروری است که این اطلاعات هنوز در مراحل اولیه است و باید با احتیاط انجام شود.

بر اساس اطلاعات فاش شده، اینتل قصد دارد تراشه‌های Panther Lake را در اواخر سال 2025 با استفاده از پلتفرم LGA1851 با Arrow Lake عرضه کند. در ابتدا، دریاچه پلنگ تقریباً به دلیل افزایش 10 درصدی IPC (دستورالعمل در هر چرخه) در مقایسه با دریاچه ارو در شبیه‌سازی‌ها، لغو شد. با این حال، ظهور هسته های P "Cougar Cove" که به طور خاص برای CPU 40 هسته ای PNL (8 هسته P + 32 هسته E) طراحی شده اند، به Panther Lake این امکان را داده است که به طور بالقوه 30 عدد از پردازنده ARL 40 هسته ای بهتر عمل کند. -40 درصد در برنامه های تک رشته ای و 15-20 درصد در برنامه های چند رشته ای.

این فاش همچنین نشان می‌دهد که اینتل در حال تخصیص مجدد منابع و لغو برخی از پروژه‌ها است تا مطمئن شود که Arrow Lake از CPUهای AMD Ryzen در همه معیارها بهتر عمل می‌کند و همچنین مطمئن شود که Panther Lake کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با توجه به Beast Lake که هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، تمرکز اصلی بر روی بهبود عملکرد تک رشته‌ای است. این تراشه ها ممکن است دارای "هسته های بزرگ اضافی" باشند و به طور بالقوه می توانند بیش از 8 هسته P برای تراشه دسکتاپ برتر داشته باشند. ذکر شده است که اینتل در حال کار بر روی دو طرح Beast Lake است - یکی با 10 هسته Extra Big و دیگری با 4 هسته Extra Big و 32 هسته کوچک. طرح دوم، با مجموع 36 هسته، به عنوان طرح اصلی پیشنهاد می شود.

با این حال، بسیار مهم است که تاکید کنیم این اطلاعات فاش شده اولیه هستند و احتمالا مدتی طول خواهد کشید تا اینتل رسما از این معماری‌های CPU رونمایی کند. بنابراین، مهم است که با احتیاط به این اطلاعات نزدیک شوید و آن را نهایی تلقی نکنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد