Yoga 9 14 قابل تبدیل لنوو رده بالا از پردازنده AMD بهره می برد

Yoga 9i 14 گران‌ترین محصول قابل تبدیل لنوو است و منحصراً به پردازنده‌های اینتل متکی است. با این حال، Raptor Lake Core i7-1360P کاملاً انتظارات را در بررسی ما برآورده نمی کند زیرا از مدل های سال گذشته AMD عقب مانده است، به خصوص از نظر GPU یکپارچه و کارایی.
Yoga 9 14 قابل تبدیل لنوو رده بالا از پردازنده AMD بهره می برد

سال گذشته ما Yoga 9i 14 را با صفحه نمایش 4K OLED آن بررسی کردیم و یکی از بهترین کانورتیبل هایی بود که می توانستید بخرید. با این حال، نقاط ضعف خود را نیز داشت، به ویژه فعالیت نسبتاً بالای فن، که به دلیل محدودیت‌های قدرت بالای پردازنده بود. اگرچه عملکرد خوب بود، اما اغلب منجر به شلیک هواداران در زمان اوج بار کوتاه می شد. اینتل توانسته است تا حدودی راندمان و عملکرد پردازنده را با پردازنده کاملاً جدید Raptor Lake بهبود بخشد، اما محدودیت‌های قدرت هنوز تا 64 وات بسیار بالا است و فعالیت بالای فن همچنان یکی از بزرگترین مشکلات Yoga 9i 14 است. به غیر از پردازنده به روز شده، هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی نداشته و کارت گرافیک یکپارچه نیز تغییر نکرده است و به همین دلیل پیشرفتی در عملکرد بازی مشاهده نشده است.

یک پردازنده AMD می‌تواند دو مورد از این مشکلات را حل کند، زیرا پردازنده‌های Zen3+ سال گذشته مانند Ryzen 7 6800U (یا اکنون Ryzen 7 7736U) محدودیت‌های توان مناسب تا 30 وات را ارائه می‌کنند و همچنین Radeon 680M iGPU بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهند. به لطف پشتیبانی از USB 4، حذف Thunderbolt احتمالاً برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این امکان وجود دارد که لنوو فقط بخواهد جدیدترین قطعات را در کانورتیبل رده بالای خود نصب کند و بنابراین در مقابل مدل‌های AMD تصمیم گرفته باشد، زیرا تراشه‌های جدید Zen4 سری HS و U هنوز فاصله زیادی دارند. بنابراین تنها تراشه Raptor Lake باقی می ماند، حتی اگر Ryzen 7 7736U "قدیمی" مزایای بیشتری برای مشتریان به ارمغان آورد.

هنگام انتخاب نمایشگر نیز باید مراقب باشید، زیرا لنوو دو صفحه نمایش لمسی OLED مختلف ارائه می دهد. ما مدل 2.8K را مورد بررسی قرار دادیم که قبلاً آن را از مدل های دیگر لنوو مانند Yoga 7 می شناسیم. کیفیت تصویر اساساً خوب است، اما یک افکت شطرنجی قابل مشاهده است (به عنوان مثال جلوه moiré) که به ویژه در سطوح روشن و در سطوح روشن قابل مشاهده است. فواصل کوتاه نشستن آزاردهنده بودن این موضوع نیز به درک ذهنی بستگی دارد، اما توصیه می‌کنیم برای صفحه لمسی 4K OLED هزینه اضافی در حدود 120 دلار بپردازید، زیرا این اثر در اینجا وجود ندارد و کیفیت تصویر ذهنی بهتر است. با این حال، به نظر می رسد OLED 2.8K حتی انرژی بیشتری مصرف می کند. با این وجود، ما هنوز فکر می کنیم که بهترین کار این است که لنوو بهترین کانورتیبل مصرفی خود را منحصراً با OLED 4K بهتر بفروشد.

اگر به طور جدی به Yoga 9i 14 علاقه مند هستید، باید مدل سال گذشته را با پردازنده Intel Alder Lake انتخاب کنید، زیرا در مقایسه با تراشه جدید Raptor Lake هیچ ضرر عملی ندارد، بنابراین می توانید مدل های تخفیف دار را بدون فکر دوم خریداری کنید. ما توصیه می کنیم OLED 4K و مدل های مربوطه در حال حاضر با قیمتی در حدود 1400 دلار آمریکا در دسترس هستند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد