لپ تاپ جدید لنوو ThinkPad E14 G5 صفحه نمایش بهتر با صفحه کلید بدتر

لپ تاپ لنوو ThinkPad E14 G5 صفحه‌کلید 1.8 میلی‌متری را کنار گذاشته و نمایشگر بهتری ارائه می دهد، اما استفاده از پردازنده Ryzen متوقف می‌شود. تغییرات لنوو دارای نکات مثبت و منفی در صفحه کلید و پردازنده است که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود.
لپ تاپ جدید لنوو ThinkPad E14 G5 صفحه نمایش بهتر با صفحه کلید بدتر

لپ تاپ ThinkPad E14 G4 قبلی نسخه نهایی را با صفحه کلید 1.8 میلی متری مشخص کرد، ویژگی که دیگر در مدل بعدی ThinkPad E14 G5 وجود ندارد. در جای خود، مدل ThinkPad E14 G5 دارای صفحه نمایش پیشرفته در شاسی مدرن خود است. با این حال، به نظر می رسد پیشرفت عملکرد پردازنده Ryzen، علیرغم نامگذاری پیشنهادی آن، کاهش یافته است.

در میان سری ThinkPad لنوو، سری ThinkPad E به عنوان نقطه ورود عمل می کند، با مدل 14 اینچی همراهی ثابت در تنظیمات تجاری در طول سال ها. با این حال مدل ThinkPad E14 G5 تغییرات قابل قبولی را ارائه می دهد، مانند همراستایی طراحی شاسی آن با مدل های برتر سری T.

از طرفی، انتقال از نمایشگرهای با نسبت تصویر 16:9 به 16:10 با بازنشستگی پنل های اصلی TN همراه است. پیشنهاد انحصاری اکنون حول مدل‌های IPS، از جمله صفحه‌نمایش اختیاری جدید 2.2K، ویژگی‌ای که در واحد آزمایشی ما نیز مجهز شده است، می‌چرخد.

این انتخاب یک ارتقاء ستودنی با پوشش کامل sRGB فراهم می کند. انتخاب صفحه نمایش مات به خوبی با استفاده تجاری مطابقت دارد، اگرچه در مقایسه با نمایشگرهای پر جنب و جوش تر و کم مصرف تر در سری T یا X کمی تیره تر باقی می ماند.

بازطراحی شاسی پلاستیکی فشرده ThinkPad E14 ThinkPad E14 G5

شاسی بازطراحی شده فرم فشرده تری دارد و به جز درب صفحه نمایش آلومینیومی، عمدتاً از پلاستیک استفاده می کند. مهارت و پایداری همچنان قابل ستایش است، اگرچه سطوح صاف تمایل به حفظ اثر انگشت دارند. گزینه های تعمیر و نگهداری همچنان قابل ستایش هستند، با یک اسلات رم باز در کنار 8 گیگابایت رم لحیم شده نصب شده در کارخانه. فراتر از SSD استاندارد M.2 2280، یک SSD دیگر M.2 2242 را می توان به طور یکپارچه گنجاند.

با این وجود، شاسی به روز شده یک نقص قابل توجه دارد، زیرا لنوو صفحه کلید آشنای 1.8 میلی متری را با نسخه 1.5 میلی متری کم عمق جایگزین کرده است. این اصلاح ذاتاً منفی نیست، اما تفاوت محسوس این سؤال را ایجاد می کند که چرا لنوو این دوره را گذرانده است. این تغییر، از نظر ما، برای سازنده معکوس به نظر می رسد.

جنبه پردازنده نیز کوتاه است و AMD تا حد زیادی مسئول این نقص است. علیرغم نام Ryzen 7 7730U که به پردازنده Ryzen 7000 دلالت دارد، بر هسته های قدیمی Zen3 متکی است که اساساً شبیه Ryzen 7 5825U قدیمی مورد استفاده در ThinkPad E14 G4 است. همانطور که پیش بینی می شد، در مقایسه با مدل قبلی، هیچ تفاوت عملکرد قابل تشخیصی ظاهر نمی شود.

به طور خلاصه، ThinkPad E14 ThinkPad E14 G5 جدید به عنوان یک نوت بوک دفتر محور قابل اعتماد عمل می کند و از نمایشگر ارتقا یافته بهره می برد. با این وجود، پیکربندی لپ‌تاپ با سخت‌افزار فوق‌العاده به سرعت قیمت آن را به محدوده چهار رقمی سوق می‌دهد. با توجه به این موضوع، ما نسبت به توصیه صمیمانه این لپ‌تاپ مردد هستیم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد