نمایشگاه MWC 2023 - لپ تاپ Lenovo ThinkPad X13 G4 و X13 Yoga Gen 4: سری X G4 با طراحی جدید

ThinkPad های سری X کوچکترین و متحرک ترین لپ تاپ های ThinkPad برای بازار سازمانی هستند. در سال 2023، لنوو به طور کامل X13 و همتای قابل تبدیل آن ThinkPad X13 Yoga را دوباره طراحی می کند.
نمایشگاه MWC 2023 - لپ تاپ Lenovo ThinkPad X13 G4 و X13 Yoga Gen 4: سری X G4 با طراحی جدید

لنوو هر سال ThinkPad های خود را دوباره طراحی نمی کند. اما هر دو سال یکبار، لنوو با اطمینان کامل طرح جدیدی را منتشر می‌کند که سازنده آن را «صفحه تمیز» می‌نامد، زیرا فرآیند طراحی با یک صفحه کاغذ سفید آغاز می‌شود.

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X13 Gen 4 جدید و Lenovo ThinkPad X13 Yoga Gen 4 چنین طراحی‌های تمیزی هستند. البته، هر دو نسخه نیز به‌روزرسانی معمول پردازنده را دریافت می‌کنند: Alder Lake با Raptor Lake جایگزین می‌شود و Ryzen 6000 به نفع Ryzen 7000 خارج می‌شود. AMD هنوز فقط در فرم تاشو موجود است، مدل تبدیل X13 Yoga باقی می‌ماند. انحصاری اینتل

اما آن ارزش های درونی نمایش اصلی نیستند. در بیرون، اولین چیزی که فوراً آشکار می شود تغییر رنگ شاسی است: در حالی که لنوو با X13 G2 از مشکی به خاکستری تیره تغییر کرده است ، X13 G4 و X13 Yoga G4 دوباره به رنگ مشکی عمیق برگشتند - اگرچه یک نسخه خاکستری نقره ای هنوز در دسترس است. تغییر رنگ همزمان با تغییر مواد اتفاق می افتد. بیشتر آلومینیوم و منیزیم مورد استفاده در X ThinkPads اکنون بازیافت می شود. همچنین ThinkPad X13 Yoga G4 درب صفحه نمایش فیبر کربنی را با درب منیزیمی تعویض می کند.

صفحه کلید هر دو ThinkPads همچنان 1.5 میلی متر مسافت را ارائه می دهد، مانند مدل های قبلی. اما اکنون، صفحه کلید ThinkPad X13 G4 دیگر به راحتی توسط کاربر قابل تعویض نیست. در عوض، ضخامت شاسی به طور قابل توجهی کاهش می یابد، از 18.1 به 15.95 میلی متر. در عین حال حداقل وزن از 1.21 کیلوگرم به 1.14 کیلوگرم کاهش می یابد.

نازک تر، سبک تر و کوچکتر. هم از نظر عرض و هم طول، X13 G4 و X13 Yoga G4 کوچکتر از مدل های قبلی خود هستند. به لطف شاسی کوچکتر، حاشیه های صفحه نمایش نیز کوچک می شوند و نسبت صفحه نمایش به بدنه را افزایش می دهند. برای فعال کردن این کار، اکنون سری X از همان «بریدگی معکوس» استفاده می‌کند که ابتدا در سری ThinkPad Z و ThinkPad X13s گنجانده شد. به عنوان یک اثر جانبی کوچک، برآمدگی دوربین فضایی را برای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی اختیاری جدید ایجاد می‌کند.

از نظر آپشن ها، ThinkPad X13 Gen 4 برای اولین بار از OLED استفاده می کند، در این مورد با وضوح 2.8K. دیگر 5G در ThinkPad X13 ارائه نمی شود، اگرچه گزینه های 4G LTE همچنان ادامه دارد. به عنوان آخرین تغییر طراحی، بلندگوها اکنون در کنار صفحه کلید قرار می گیرند.

سری ThinkPad X 2023: قیمت و در دسترس بودن

لپ تاپ لنوو ThinkPad X13 G4 و X13 Yoga G4 در ماه جولای در اروپا عرضه خواهند شد. قیمت پایه بین 1190 یورو (X13 G4) و 1290 یورو (X13 Yoga G4) قرار دارد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد