Lenovo Yoga Pro 9i: لپ‌تاپ‌های پریمیوم پیشرفته با صفحه‌نمایش miniLED و GeForce RTX 4070

لنوو در حال گسترش خط مصرفی خود با یک سری جدید رده بالا است. Lenovo Yoga Pro 9i در دو اندازه و اجزای قدرتمند مانند Nvidia GeForce RTX 4070 و همچنین صفحه نمایش miniLED در دسترس خواهد بود. ما توانستیم نگاهی به پرچمدار جدید تولیدکننده پیش از عرضه آن بیندازیم.
Lenovo Yoga Pro 9i: لپ‌تاپ‌های پریمیوم پیشرفته با صفحه‌نمایش miniLED و GeForce RTX 4070

در سری لپ‌تاپ‌های لنوو، یک عدم تعادل وجود دارد: مدل‌های ممتاز واقعی عمدتاً فقط در بخش تجاری زیر چتر ThinkPad در دسترس هستند. مارک‌های مصرف‌کننده موجود از لنوو عمدتاً روی رده‌های متوسط متمرکز هستند، جدا از برخی استثناها مانند Convertible Lenovo Yoga 9i (در دسترس آمازون با قیمت 2800 دلار).

لنوو با لپ‌تاپ‌های Yoga 2023، خط تولید خود را با مدل جدیدی به نام "Lenovo Yoga Pro 9i" گسترش می‌دهد. مانند مدل‌های قبلی Yoga Pro، این لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر نیستند، بلکه لپ‌تاپ‌های تاشوی معمولی هستند، فقط در شکل گران‌تر.

لنوو گروهی را هدف قرار می‌دهد که در غیر این صورت ممکن است MacBook Pros یا Dell XPS 15 بخرند: Prosumers که از نظر عملکرد و کیفیت نیازهای بالایی دارند - مانند سازندگان محتوا. احتمالاً به همین دلیل است که لنوو قطعات قدرتمندی را برای سری جدید Yoga Pro 9 خود انتخاب کرده است. به عنوان پیکربندی برتر، خریداران می توانند Intel Core i7-13905H، Nvidia GeForce RTX 4070 و همچنین تا 64 گیگابایت حافظه LPDDR5X را دریافت کنند. پردازنده گرافیکی دارای TGP 100 وات است - بسیار دور از حداکثر برای این تراشه، اما برای یک شاسی 17 تا 18 میلی متری ضخامت بدی نیست.

البته قدرت اسب بخار خالص برای فتح این بازار رقابتی کافی نیست. کلید دیگر کیفیت صفحه نمایش است. لنوو از صفحه نمایش miniLED استفاده می کند، همان فناوری لپ تاپ های مک بوک پرو اخیر. صفحه نمایش های 14.5 اینچی و 16 اینچی دارای وضوح 3K (14.5 اینچ) و 3.2K (16 اینچ)، نرخ تازه سازی 165 هرتز، روشنایی تا 1200 cd/m² و پوشش 100 درصدی طیف های رنگی معمول - و همچنین عملکرد لمسی اختیاری از طرف دیگر، صفحه نمایش های IPS معمولی تا 400 cd/m² در دسترس هستند که اکثر ویژگی های دیگر صفحه نمایش های miniLED را حفظ می کنند.

Lenovo Yoga Pro 9i جدید به عنوان لپ‌تاپ‌های Pro، مجموعه‌ای از پورت‌های نسبتاً گسترده را ارائه می‌کند. این شامل Thunderbolt 4، HDMI، USB A و کارت خوان SD، حتی در مدل کوچک است. نوع 16 اینچی نیز دارای یک پورت شارژ اختصاصی است. جدا از پورت‌ها، چنین لپ‌تاپ‌های Pro باید اجزای چندرسانه‌ای با کیفیت خوبی نیز ارائه کنند: Yoga Pro 9i دارای حداکثر شش بلندگو (16 اینچ) و یک دوربین 5 مگاپیکسلی است.

یک نقطه ضعف ممکن است عمر باتری باشد: به خصوص برای مدل بزرگ، باتری 75 وات ساعتی نسبتاً کوچک است. همچنین ناراحت کننده است که لنوو گزینه AMD را ارائه نمی دهد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد