مایکروسافت ممکن است در حال کار بر روی یک ویندوز مجهز به هوش مصنوعی برای رقابت با سیستم عامل کروم باشد

مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه جدیدی از سیستم عامل همیشه موفق ویندوز خود یا استفاده از هوش مصنوعی است.
مایکروسافت ممکن است در حال کار بر روی یک ویندوز مجهز به هوش مصنوعی برای رقابت با سیستم عامل کروم باشد

طبق گزارش ها، مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه جدیدی از سیستم عامل همیشه موفق ویندوز خود است، اما ما در مورد ویندوز 12 صحبت نمی کنیم. در واقع، این «CorePC» است، یک پروژه جدید از مایکروسافت که برای مقابله با سیستم‌عامل کروم بسیار کارآمد گوگل طراحی شده است.

این به گفته افراد موثق در سایت Windows Central است، که منابع آنها ادعا می کنند ایده ایجاد یک تکرار ماژولار از ویندوز است که مایکروسافت می تواند سپس آن را تغییر داده و به "نسخه های" مختلفی که مناسب تر با سخت افزار خاص هستند، تغییر دهد. امیدواریم این نسخه جدید ویندوز نسبت به قبلی منابع کمتری داشته باشد.

CorePC (به خاطر داشته باشید که این یک اسم رمز است و احتمالاً نام سیستم عامل نهایی نخواهد بود) همچنین یک ترفند دیگر در آستین خود دارد: هوش مصنوعی. با توجه به تثبیت فعلی مایکروسافت در انتقال ربات چت محبوب ChatGPT به همه چیز از مجموعه مایکروسافت 365 تا موتور جستجوی بینگ، نباید شوکه شویم. جزئیات در مورد آنچه که هوش مصنوعی دقیقاً در اینجا به ویندوز ارائه می دهد بسیار ناچیز است، اما ادعا می شود که تمرکز پروژه CorePC است.

همه چیز خوب است اگر مایکروسافت تغییر نکند

اگرچه در این مرحله این شایعه ای بیش نیست، اما بسیار منطقی است. ابتدا باید گفت ، این اولین باری نیست که مایکروسافت با ساخت یک نسخه سبک وزن از ویندوز تست می کند.

به عنوان مثال، برنامه Windows 10X قرار بود نسخه‌ای از ویندوز 10 باشد که ویژگی‌ها را به نفع عملکرد سریع‌تر و امنیت بهتر سیستم کاهش می‌دهد. متأسفانه ، در نهایت در سال 2021 لغو شد و سیستم عامل هرگز به دستگاه های ما راه پیدا نکرد. همچنین نسخه نیز Windows Lite وجود داشت، تلاشی در سال 2018 برای ساخت یک ویندوز سبک وزن، که هرگز واقعاً «لایت» روز را ندید.

من واقعاً امیدوارم که CorePC به همان سرنوشت دچار نشود. ایده یک نسخه کم سیستم ویندوز در حال حاضر جذاب است، زیرا سیستم عامل کروم به آرامی به فضای سخت افزاری بودجه نفوذ می کند. جهنم، نیمی از محصولات موجود در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان ما در حال حاضر کروم‌بوک‌ها هستند، و من یک طرفدار مادام‌العمر ویندوز هستم - من حتی در روزهای پرمخاطره سال 2015 یک تلفن ویندوز داشتم (این یکی، برای همه علاقه‌مندان).

اگر پروژه CorePC به طور خاص با هدف ایجاد یک نسخه مدرن از ویندوز است که می تواند به راحتی تنظیم شود تا به راحتی بر روی هر دستگاهی اجرا شود، خوش آمدید. اگرچه فکر نمی‌کنم به بازگشت باشکوه گوشی‌های ویندوزی منجر شود (هر چند مرد می‌تواند رویاپردازی کند، درست است؟)، دیدن لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی شبیه کروم‌بوک بسیار عالی است.

دقیقاً چه انتظاری از CorePC داریم؟

با کمی کاوش در جزئیات، به نظر می رسد که مایکروسافت نسخه داخلی CorePC Windows را در حال آزمایش دارد. این نرم افزار ساده است و فقط مرورگر Edge را با هوش مصنوعی Bing، مجموعه مایکروسافت 365 و برنامه های اندروید اجرا می کند - مشابه نحوه دسترسی سیستم عامل کروم به برنامه ها از فروشگاه Google Play در سال 2016. این نسخه از ویندوز برای لپ تاپ های بسیار مقرون به صرفه طراحی شده است. و لپ تاپ هایی که برای استفاده در محیط های آموزشی طراحی شده اند.

این ممکن است خیلی هیجان انگیز به نظر نرسد، اما بخش خوب اینجاست: این نسخه آزمایشی ظاهراً از فضای ذخیره سازی 75 درصد کمتری نسبت به ویندوز 11 استفاده می کند و از فرآیند نصب پارتیشن تقسیم شده استفاده می کند که امکان به روز رسانی سریع تر، بازنشانی سیستم ایمن تر و امنیت بهتر را فراهم می کند. به لطف پارتیشن های اختصاصی فقط خواندنی، کاربر (یا هر برنامه شخص ثالث) نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این نسخه جدید بر روی ساختار 64 بیتی معمولی اجرا می شود یا اینکه یک ساخت مبتنی بر ARM محدودتر است.

با توجه به اینکه ویندوز 11 در حال حاضر از 20 تا 30 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند و به نظر می رسد ویندوز 12 نیازهای سیستم را بیش از پیش افزایش می دهد، ایده یک نسخه ویندوز فوق العاده فشرده بسیار جذاب است - به ویژه برای موارد استفاده در فضاهای آموزشی و سازمانی. ، جایی که امنیت حیاتی است و مجموعه ویژگی های محدود مانعی برای استفاده روزمره نخواهد بود.

قبلاً شاهد کاهش ویندوز 11 برای سخت‌افزارهای پایین‌تر در سیستم‌عامل غیررسمی «Tiny11» بوده‌ایم، بنابراین اصلاً تعجب‌آور نیست که ویندوز ظاهراً روی یک نسخه رسمی کار می‌کند. اگرچه تاریخ انتشار پیش‌بینی‌شده‌ای وجود ندارد، گمانه‌زنی‌ها به سال 2024 اشاره می‌کنند، بنابراین انتشار می‌تواند همزمان با عرضه مورد انتظار ویندوز 12 باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد