مایکروسافت از پیشرفت‌های ویندوز 11 رونمایی کرد: Windows Copilot، ویژگی‌های توسعه‌دهنده و نورپردازی دینامیک RGB

در کنفرانس بیلد، مایکروسافت ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را برای ویندوز 11 اعلام کرد. Windows Copilot ChatGPT را به دسکتاپ می‌آورد و به بهره‌وری کمک می‌کند. توسعه دهندگان درایوهای توسعه دهنده مجازی و هاب هوش مصنوعی را در فروشگاه مایکروسافت دریافت می کنند.
مایکروسافت از پیشرفت‌های ویندوز 11 رونمایی کرد: Windows Copilot، ویژگی‌های توسعه‌دهنده و نورپردازی دینامیک RGB

در طول کنفرانس سالانه Build مایکروسافت، این شرکت اعلامیه‌های هیجان‌انگیزی درباره ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که به ویندوز 11 می‌آیند اعلام کرد. یکی از نکات برجسته Windows Copilot است، ابزار قدرتمندی که قابلیت‌های ChatGPT را مستقیماً روی دسکتاپ آورده و بهره‌وری را برای کاربران افزایش می‌دهد. با Windows Copilot، کاربران می‌توانند از نوار وظیفه به یک رابط مکالمه دسترسی داشته باشند و به آن‌ها اجازه می‌دهد کارهای مختلفی مانند کپی/پیست، خلاصه‌سازی اسناد، یکپارچه‌سازی برنامه، گرفتن اسکرین شات، سفارشی‌سازی تنظیمات سیستم‌عامل و حتی تنظیم جلسات فوکوس را انجام دهند. در حالی که Windows Copilot یک تجربه مفیدتر و تعاملی را ارائه می دهد، هنوز جایگزین جستجوی پیش فرض ویندوز نخواهد شد. مایکروسافت همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا عملکرد Windows Copilot را از طریق افزونه‌هایی که Bing و ChatGPT را ادغام می‌کنند، گسترش دهند.

Windows Copilot ابتدا در ماه ژوئن برای Insiders در دسترس خواهد بود و بعداً برای مخاطبان گسترده‌تری عرضه خواهد شد.

علاوه بر Windows Copilot، مایکروسافت از چندین ویژگی جدید با تمرکز بر توسعه دهندگان رونمایی کرد. Dev Home، یک داشبورد توسعه‌دهنده، پیکربندی محیط‌های توسعه، از جمله ادغام با GitHub Codespaces را امکان‌پذیر می‌کند. Dev Home یک ابزار پیکربندی WinGet را ارائه می دهد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا ماشین ها و پروژه های خود را با یک فرمان راه اندازی کنند. همچنین از ویجت هایی برای نظارت بر عملکرد CPU و GPU و همچنین افزودن ویجت های GitHub پشتیبانی می کند. برای توسعه دهندگان ایکس باکس، Dev Home را می توان همراه با کیت توسعه بازی (GDK) استفاده کرد. یکی دیگر از موارد جالب، معرفی "Dev Drive" است، یک حجم ذخیره سازی مجازی بر اساس سیستم فایل انعطاف پذیر مایکروسافت (ReFS). Dev Drive، که به عنوان یک فایل هارد دیسک مجازی (VHD/VHDX) عمل می کند، عملکرد و امنیت بهبود یافته ای را ارائه می دهد و به توسعه دهندگان راه مناسبی برای مدیریت کد، دارایی های پروژه و بسته ها ارائه می دهد.

در حالی که Dev Home در حال حاضر به صورت پیش نمایش از طریق فروشگاه مایکروسافت در دسترس است، پشتیبانی از ایجاد Dev Drive در ساخت های پیش نمایش آینده گنجانده خواهد شد.

برای بهبود بیشتر اکوسیستم اپلیکیشن، مایکروسافت در حال معرفی یک هاب هوش مصنوعی اختصاصی در فروشگاه مایکروسافت است. AI Hub برنامه‌هایی را که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، مدیریت و سازمان‌دهی می‌کند، و این کار را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند تا این برنامه‌ها را کشف و پیگیری کنند. علاوه بر این، کاربران به خلاصه‌های صدها بررسی برای یک اپلیکیشن که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، دسترسی خواهند داشت که فرآیند تصمیم‌گیری را ساده‌تر می‌کند.

مایکروسافت با درک چالش هایی که علاقه مندان به RGB در مدیریت تنظیمات مختلف نور با آن مواجه هستند، نورپردازی دینامیک RGB را به صورت بومی در تنظیمات ویندوز آورده است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا نور RGB خود را مستقیماً از سیستم عامل شخصی سازی و کنترل کنند و نیازی به برنامه های جداگانه و تکه تکه را از بین ببرند. توسعه دهندگان همچنین می توانند به این ویژگی متصل شوند و برنامه های کاربردی خود را با تجربه نورپردازی خود ارتقا دهند.

نسخه‌های پیش‌نمایش Dynamic Lighting اواخر این ماه در دسترس خواهند بود و به کاربران اجازه می‌دهند نگاهی اجمالی به این ویژگی داشته باشند، در حالی که توسعه‌دهندگان می‌توانند فرصت‌هایی را برای ادغام برنامه‌های خود با آن کشف کنند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد