Lenovo ThinkPad T14p جدید انحصاری چین معرفی شد

یک لپ تاپ جدید ThinkPad اختصاصی چین معرفی شده است. Lenovo ThinkPad T14p جدید نام تجاری Lenovo ThinkPad Neo 14 سال گذشته است که به جدیدترین پردازنده‌های مرکزی اینتل و پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و نام معتبرتر سری ThinkPad T مجهز شده است.
Lenovo ThinkPad T14p جدید انحصاری چین معرفی شد

لپ‌تاپ‌های ThinkPad که ابتدا توسط IBM در اوایل دهه 1990 توسعه یافت، یک برند معتبر آمریکایی است. با این حال، در سال 2005، لنوو، یک شرکت چینی، حقوق برند ThinkPad را از IBM به دست آورد. علیرغم تلاش‌های لنوو برای گسترش جهانی، منشاء چینی این برند هنوز مشهود است.

لنوو گهگاه لپ تاپ های ThinkPad را به طور انحصاری برای بازار چین معرفی می کند. یکی از نمونه های قابل توجه ThinkPad Neo 14 است که سال گذشته عرضه شد. این لپ‌تاپ منحصربه‌فرد دارای طراحی متمایز و پیکربندی سخت‌افزاری جذابی بود که آن را از سایر مدل‌های ThinkPad متمایز می‌کرد. این دستگاه دارای هر دو پردازنده اینتل و AMD H45 به همراه پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX بود که آن را در بین ThinkPads 14 اینچی متمایز می‌کرد. ThinkPad Neo 14 بیشتر به کاربران حرفه ای توجه می کرد.

امسال، لنوو از مدل نسل دوم ThinkPad Neo 14 با همین نام رونمایی نمی کند. در عوض، این خط تحت سری ThinkPad T، که شهرت و شناخته شده است، در کنار ThinkPad X1 Carbon محبوب (در دسترس از آمازون با قیمت 1812 دلار) ادامه می یابد. جانشین ThinkPad Neo 14 اکنون با نام Lenovo ThinkPad T14p شناخته می شود.

ThinkPad T14p جدید همان شاسی مدل قبلی خود، ThinkPad Neo 14 را به ارث برده است. لولاهای پایه کلاسیک را حفظ می کند، دارای اکثر پورت ها در پشت است، و ساختار آلومینیومی سیاه و سفید بادوام دارد. از نظر ارتقاء، CPUهای Intel Alder-Lake موجود در مدل 2022 با پردازنده های Raptor Lake اینتل جایگزین شده اند، در حالی که کارت گرافیک قبلی Nvidia GeForce RTX 2050 با Nvidia GeForce RTX 3050 جایگزین شده است. در حال حاضر نسخه AMD اعلام شده است، اما ممکن است در آینده معرفی شود.

با توجه به اولویت تعیین شده توسط ThinkPad Neo 14، منطقی است که فرض کنیم Lenovo ThinkPad T14p جدید در انحصار بازار چین باقی خواهد ماند. با این حال، خریداران ماجراجو در مناطق غربی ممکن است همچنان گزینه خرید آن را از طریق پلتفرم هایی مانند Aliexpress داشته باشند، همانطور که در مورد ThinkPad Neo 14 بود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد