نمایشگاه MWC 2023 - سری جدید Lenovo ThinkPad Z برای اولین بار دارای پد لمسی Sensel هستند

در نمایشگاه MWC، لنوو دومین نسل از سری ThinkPad Z خود را معرفی می کند. ThinkPad Z13 Gen 2 و Z16 Gen 2 هر دو شباهت زیادی به نسخه های قبلی خود دارند، اما یک ترک پد لمسی جدید ساخته شده توسط Sensel دریافت می کنند.
نمایشگاه MWC 2023 - سری جدید Lenovo ThinkPad Z برای اولین بار دارای پد لمسی Sensel هستند

تاچ پدها در طول دهه ها بسیار تکامل یافته اند. در ابتدا، تاچ پدهای لپ تاپ کوچک بودند، سطح آنها از پلاستیک ساخته شده بود و دکمه های اختصاصی برای کلیک راست و چپ وجود داشت. با گذشت زمان، تاچ پدها رشد کردند، به همین دلیل دکمه ها در سطح لمسی ادغام شدند. این بدان معنی بود که قسمت پایین صفحه لمسی که اکنون یک صفحه کلیک است، اکنون قابل کلیک است. این نوع تاچ پد هنوز هم شکل غالب در بازار لپ تاپ است.

از چند سال قبل، مرحله بعدی تکامل شروع به ظهور کرده است. سازندگان شروع به جایگزینی مکانیزم کلیک با یک کلیک لمسی شبیه سازی شده کردند. این باعث صرفه جویی در فضا می شود و همچنین به این معنی است که اکنون کل صفحه لمسی قابل کلیک است.

لنوو که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده رایانه شخصی است، برای اولین بار از این فناوری در خط ThinkPad خود در سال 2021 با ThinkPad X1 Titanium Yoga استفاده کرد. در این حالت این کار برای کاهش ارتفاع z شاسی انجام شد. راه حل حسگر لمسی و حسگر نیرو توسط Sensel ارائه شد، شرکتی که در سال 2013 تاسیس شد و متخصص در فناوری لمسی است. موتور لمسی در این مدل توسط Sensel ساخته نشده است.

دومین موردی که لنوو با تاچ پدهای لمسی روی ThinkPad آزمایش کرد، سری جدید ThinkPad Z بود که سال گذشته عرضه شد. ThinkPad Z13 Gen 1 (موجود با قیمت 1770 دلار از آمازون) و ThinkPad Z16 G1 از پد لمسی نه تنها برای صرفه جویی در فضا، بلکه برای ادغام دکمه‌های اختصاصی قبلی ماوس استفاده شده برای ThinkPad TrackPoint استفاده کردند.

دکمه ها یک مشکل منحصر به فرد برای لنوو ایجاد می کنند، زیرا فضای ارزشمندی را اشغال می کنند، اما برای عملکرد TrackPoint ضروری هستند. از لحاظ تاریخی، لنوو قبلاً با یک راه حل مکانیکی در سال 2013 سعی کرد آنها را در صفحه کلیک ادغام کند - که با فاجعه تمام شد، زیرا تنها یک سال بعد لنوو به طراحی سنتی بازگشت. صفحه کلیک مکانیکی مورد استفاده در ماشین‌هایی مانند ThinkPad T440s برای چنین طراحی مناسب نبود.

وقتی سری ThinkPad Z را بررسی کردیم، از ترک پد لمسی آن که توسط Elan به جای Sensel ارائه شده بود، شکایت داشتیم. این صفحه لمسی خوبی بود، اما کلیک لمسی برای استفاده با TrackPoint ایده‌آل نبود.

با نسل دوم سری ThinkPad Z که در MWC عرضه شد، ThinkPad Z13 Gen 2 و ThinkPad Z16 Gen 2، لنوو تصمیم گرفت تا تامین کننده قبلی تاچ پد را به نفع Sensel کنار بگذارد. این اولین باری است که یک لپ‌تاپ از مجموعه فن‌آوری کامل Sensel از جمله سنجش نیرو، حسگر لمسی و راه‌حل لمسی استفاده می‌کند. در حالی که دکمه‌های TrackPoint یکپارچه همچنان پابرجا هستند، Sensel امیدوار است که پد لمسی جدید باعث بهبود کلیک لمسی شود. Sensel همچنین قول می‌دهد که این ترک‌پد جدید از تاچ‌پد استاندارد Windows Precision دقیق‌تر خواهد بود و رد کف دست را بهبود می‌بخشد.

راه حل جدید ترک پد Sensel برای اولین بار در کنار ThinkPad Z13 G2 و Z16 G2 در تابستان 2023 عرضه خواهد شد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد