حتی یک تبلیغ تمام صفحه باعث تمایل مردم به استفاده از Edge نمی شود

آخرین تلاش ناامیدانه آن فقط غم انگیز است
حتی یک تبلیغ تمام صفحه باعث تمایل مردم به استفاده از Edge نمی شود

به نظر می رسد مایکروسافت با فشار خود برای سوئیچ کردن کاربران به مرورگر Edge خود، تهاجمی تر شده است.

همانطور که توسط Neowin گزارش شده است، پس از به‌روزرسانی مرورگر، مایکروسافت اج از شما یک آگهی تمام صفحه می‌خواهد که می‌گوید: «به بازگشت خوش آمدید، چیزهای جدیدی برای شما داریم که باید کاوش کنید.» و از آنجایی که صفحه نوار عنوان را اشغال می کند، نمی توانید "X" را نیز از آن خارج کنید. برای ادامه کار باید روی دکمه «شروع به کار» در پایین صفحه کلیک کنید.

از آنجا شما را به صفحه دیگری می برد، که یک تبلیغ تمام صفحه دیگر برای Edge است که سعی می کند شما را متقاعد کند که آن را مرورگر پیش فرض خود کنید. این بار می توانید تیک کادر پایین را که عبارت «از تنظیمات مرورگر توصیه شده مایکروسافت استفاده کنید» بردارید، سپس روی کادر «ذخیره و ادامه» در زیر آن کلیک کنید.

پس از آن، در نهایت به صفحه ای می رسید که از شما برای به روز رسانی Edge به آخرین نسخه تشکر می کند، که نشان می دهد کل این فرآیند ممکن است پس از هر به روز رسانی به جای نصب جدید یا اولین راه اندازی سیستم عامل اتفاق بیفتد. این احتمال وجود دارد که فرکانس این فرآیند اشتباه باشد، اما با توجه به سابقه خود مایکروسافت در این مورد، گفتن آن سخت است.

مایکروسافت باید بهتر عمل کند

مایکروسافت اج مرورگر وب بدی نیست. برخلاف اینترنت اکسپلورر فوق‌العاده پر باگ و خطرناکی که مایکروسافت خوشبختانه بازنشسته کرد، Edge بسیار ایمن‌تر، سریع‌تر و از برخی جهات حتی بهتر از Google Chrome است (مثلاً مانند کروم رم را نمی خورد).

با این حال، تلاش برای دور کردن مردم از کروم امری دشوار است، به خصوص با توجه به سهم بازار فعلی برای مرورگر دوم. ناگفته نماند که کروم اخیراً یکی از بهترین ویژگی های Edge را به سرقت برده است. و در حالی که می‌دانم مایکروسافت به دنبال بخش بزرگ‌تری از بازار است، تحمیل تبلیغات به کاربران راهی برای رفتن نیست.

Edge به خودی خود دارای مزایای فراوانی خارج از عملکرد غالباً برتر خود مانند ویژگی‌های خرید آنلاین، ویژگی عالی مجموعه‌ها، ویژگی‌های دسترسی آن از جمله خواندن با صدای بلند و طرح‌بندی بسیار زیبای آن است. ناگفته نماند که دارای ویژگی Super Resolution (VSR) نیز می باشد که به شما امکان می دهد ویدیوهای آنلاین با رزولوشن پایین و ابزار ChatGPT آن را ارتقا دهید.

بنابراین، مایکروسافت به جای نمایش تبلیغات تمام صفحه و غیرقابل اجتناب که احتمالاً استفاده از مرورگر را از بین می برد، باید آن را با انتقال همه مزایای آن بهتر تبلیغ کند. از آنجا که از هم اکنون، آن تبلیغات به جز جدید بودن Edge چیزی به شما نمی گویند و مهمتر از آن، هیچ انگیزه ای برای تغییر به آن به شما نمی دهند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد